|
کدخبر: 217608

چرخ زنی بالگرد ایرانی در اطراف ناو جنگی امریکا

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد یک بالگرد نیروی دریایی ایران به یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا در دریای عمان نزدیک شد و سه بار اطراف آن چرخ زد.

سیاست داخلی چرخ زنی بالگرد ایرانی در اطراف ناو جنگی امریکا

 «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بدون اشاره به زمان یا مکان این اقدام گفت: بالگرد ایرانی در فاصله ۲۵ یاردی (حدود ۲۳ متری) کشتی جنگی اسکس قرار گرفت.

وی افزود: این خطرناک است، زیرا ممکن است به اشتباه محاسباتی منجر شود.

وبگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» هم گزارش داد کربی در یک جلسه توجیهی گفت که بالگرد ایرانی در فاصله ۲۵ یاردی ناو «یواس‌اس اسکس» در خلیج فارس پرواز کرد. کربی افزود در یک نقطه تا فاصله ۱۰ فوتی (سه متری) به سطح اقیانوس نزدیک شد.

وی در ادامه مدعی شد: خدمه اسکس اقدامات حفاظتی مناسب را که احساس می‌کردند نیاز است، اتخاذ کردند و البته طبق قوانین بین‌المللی عمل کردند. در نهایت هیچ تاثیری بر حرکت اسکس یا عملیات آن نداشت. اما این بدان معنا نیست که این یک اقدام غیرایمن و غیرحرفه‌ای نبود.

رسانه‌های ایرانی و خارجی روز شنبه ویدیوهایی از پرواز بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بر فراز ناو آمریکایی یواس‌اس اسکس در جریان رزمایش ذوالفقار در دریای عمان منتشر کردند. رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ که با حضور یگان‌های مختف ارتش جمهوری اسلامی ایران و با رژه شناورهای سطحی و زیرسطحی از جمله ناوشکن دنا برگزار شد، ۱۸ آبان به کار خود پایان داد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها