|
کدخبر: 202845

روایت معاون رییسی درباره توصیه امام برای گرفتن حق طلاق

انسیه خزعلی در مورد شائبه کودک‌همسری خودش گفت: «برخی به من می‌گویند خود شما کودک‌همسری داشته‌اید یعنی در ۱۶ سالگی ازدواج کرده‌اید من باید بگویم ۱۶ سالگی داریم تا ۱۶ سالگی!

سیاست داخلی روایت معاون رییسی درباره توصیه امام برای گرفتن حق طلاق

اولین نشست مطبوعاتی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با حضور خبرنگاران رسانه‌های کشور در دفتر معاونت زنان و خانواده برگزار شد.

وی در مورد شائبه کودک‌همسری خودش گفت: «برخی به من می‌گویند خود شما کودک‌همسری داشته‌اید یعنی در ۱۶ سالگی ازدواج کرده‌اید من باید بگویم ۱۶ سالگی داریم تا ۱۶ سالگی! اینکه ذکر می‌شود دختران به مرحله رشد رسیده باشند و مراحل مختلف بلوغ را طی کرده باشند مانند بلوغ جسمی، بلوغ فکری و بلوغ اقتصادی بسیار مهم است. من در ۱۶ سالگی که ازدواج کردم شرط‌هایی گذاشتم که فکر نمی‌کنم دخترهای ۳۰ ساله الان این شروط را برای ازدواج بگذارند من شرط تحصیل را گذاشتم، شرط فعالیت اجتماعی را گذاشتم، شرط طلاق را گذاشتم که حضرت امام آن دوران به ما توصیه می‌کردند. شرط مکان گذاشتم که یادم می‌آید پدرم وقتی این شروط را به ایشان گفتم که به داماد بدهید که اگر قبول کرد بعد ما وارد مراحل بعدی شویم پدرم گفتند که من با همه به جز شرط طلاق موافقم ولی چون شما می‌خواهید من حرفی ندارم. ایشان دید بسیار بازی داشت اما همه این‌ها نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم یک مرز سنی مشخص را برای ازدواج قرار بدهیم و بگوییم این کودک است یا کودک نیست چون رشد فکری بسیار مهم است.»

 

منبع: فارس

ارسال نظر