|
کدخبر: 202745

جدی ترین گزینه ریاست صداوسیما کیست؟ + مواضع

از پیمان جبلی معاون فعلی برون مرزی صداوسیما، این روزها به عنوان جدی ترین گزینه ریاست بر سازمان یاد می‌شود؛ جبلی کیست و چه کارنامه‌ای تا به امروز در رسانه ملی داشته است؟

سیاست داخلی جدی ترین گزینه ریاست صداوسیما کیست؟ + مواضع

این روزها تغییرات مدیریتی صداوسیما به تیتر اصلی رسانه‌ها و روزنامه‌ها تبدیل شده است. هنوز نه خبری به صورت رسمی اعلام شده است و نه تکذیب و پس از مدت‌ها شایعه و گمانه زنی درباره خداحافظی عبدالعلی علی عسکری با صداوسیما پس از پنج سال پر فراز و نشیب حالا جدی ترین گزینه‌ای که نامش در محافل رسمی و غیررسمی مطرح می‌شود پیمان جبلی است.

با ریاست جبلی بر صداوسیما، سکان مدیریت سازمان به یکی از معاونان شناخته شده صداوسیما می‌رسد که چند سالی است معاون برون مرزی صداوسیماست و در همین بخش از سازمان هم با چالش‌های مختلفی رو به رو بوده است. در زیر مروری بر زندگی حرفه‌ای و شغلی جبلی داریم تا بهتر بتوانید گزینه جدید ریاست صداوسیما را بشناسید.

از تحصیل در دانشگاه امام صادق (ع) تا ورود به صداوسیما

جبلی با حکم خود علی عسکری از ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ تا همین امروز در سمت معاون برون‌مرزی او، سکاندار هدایت سرویس‌های رادیویی و تلویزیونی بین‌المللی رسانه ملی بوده است. او البته در همین زمان مشاغل دیگری از جمله تدریس در دانشگاه صداوسیما را هم بر عهده داشته است و البته طبق اطلاع رسانی برخی کانال‌های خبری او به دلیل مشغله سنگین‌تر ریاست صداوسیما از پذیرفتن پایان نامه‌های دانشجویی در دانشگاه صداوسیما امتناع کرده است.

پیمان جبلی سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی در محله شمیران تهران به دنیا آمده است و از جمله مدیران صداوسیماست که مطابق با رشته تحصیلی خود سال‌ها در این سازمان در سطوح مختلف، تجربیات متعددی را پشت سر گذاشته است.

جبلی در سال ۱۳۷۲ مدرک کارشناسی ارشد را در رشته معارف اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام صادق (ع) اخذ کرد و اکنون به زبان عربی مسلط است. او همچنین سال ۱۳۸۳ در رشته فرهنگ و ارتباطات، با مدرک دکتری از دانشگاه امام صادق (ع) فارغ‌التحصیل شد و امروز به عنوان عضو هیأت علمی و استادیار دانشگاه صداوسیما نیز مشغول به کار است.

او در این سال‌ها مسئولیت‌های مختلفی در بخش‌های خبری و در معاونت سیاسی صداوسیما بر عهده داشته است. دبیری اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیری اخبار خارجی و داخلی اخبار تلویزیون، سردبیری اخبار سراسری شبکه دو سیما، مدیرکلی اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکلی اخبار شبکه العالم، مدیریت دفتر شبکه العالم در بیروت از جمله این مسئولیت هاست.

مشی سیاسی با رویکردی علمی

حضور جبلی در برخی مسئولیت‌های سیاسی مثل معاونت رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان تصدی سعید جلیلی باعث شد تا حضور پررنگ‌تری در بخش‌های خبری و سیاسی سازمان داشته باشد که معاونت خبر سابق که امروز به معاونت سیاسی شهرت دارد از این قبیل مسئولیت هاست و در زمان ۲ ساله ریاست محمد سرافراز بر صداوسیما صورت گرفت.

جبلی طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس فعالیت کرد و حضور در بخش‌های مختلف میدان سیاست خارجی باعث شد در دوران ریاست علی عسکری به عنوان معاون برون مرزی صداوسیما منصوب شود که در این بازه پنج ساله شبکه‌های برون مرزی با چالش‌های مختلف کمبود بودجه و تهدید و مسدود شدن سایت‌ها و ماهواره‌ها مواجه شدند.

با این حال در همین دوران شبکه‌های مختلفی هم توسط وی افتتاح و یا به حالت ۲۴ ساعته درآمد.

از جمله اقدامات جبلی راه اندازی شبکه العالم سوریه بود که حالا بیش از ۲ سال از راه اندازی آن می‌گذرد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر