|
کدخبر: 202144

بازدید «رئیسی» از آرامگاه عارف ایرانی + عکس

رئیس جمهور ایران در بخش پایانی برنامه سفر رسمی خود به تاجیکستان، با سفر به شهر «کولاب» از آرامگاه «میرسیدعلی همدانی» عارف نامی ایرانی بازدید کرد.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در بخش پایانی برنامه سفر رسمی خود به تاجیکستان با سفر به شهر «کولاب» این کشور از آرامگاه «میر سیدعلی همدانی» عارف نامی ایرانی بازدید کرد.

در فرودگاه شهر کولاب «محمد طاهر ذاکر زاده» رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان، «قربان حکیم زاده» استاندار «ختلان» و سایر مقامات رسمی این کشور و همچنین تعداد زیادی از ساکنان این شهر از رئیس جمهور ایران و هیئت همراه استقبال کردند.

در مسیر فرودگاه تا آرامگاه «میرسیدعلی همدانی»، مردم کولاب با تجمع و سردادن شعارها به حمایت از دوستی تاجیکستان و ایران، از رئیسی استقبال کردند.

رئیس جمهور ایران با حضور در مجموعه فرهنگی «میرسیدعلی همدانی» از آرامگاه دیدار و سپس از موزه این مجموعه بازدید کرد و در دفتر یادبود آن امضاء گذاشت.

ضمن بازدید رئیسی از این مجموعه، هنرمندان محلی با پوشش مخصوص پیروان این عارف نامی، روایتی از زندگی و سلوک وی را در قالب شعر اجرا کردند.

در بخش پایانی این برنامه رئیس جمهور ایران در جمع حضار سخنرانی کرد و ضمن تقدیر و تشکر از استقبال گرم مقامات و مردم تاجیک، با توجه به مشترکات فراوانی دینی، زبانی و فرهنگی آینده روابط میان دو کشور را روشن و امیدوارکننده توصیف کرد.

قابل ذکر است که انتخاب تاجیکستان به عنوان نخستین کشور هدف سفر خارجی رئیس جمهور جدید ایران با واکنش‌های بسیار مثبت مقامات سیاسی تاجیک و همچنین جامعه علمی و فرهنگی این کشور قرار گرفته است.

301

302

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها