|
کدخبر: 200903

حکم سنگین برای حسن رعیت

سخنگوی قوه قضاییه گفت: حسن رعیت به ۳۵ سال حبس محکوم شده است که البته حکم صادره در مرحله بدوی و قابل فرجام خواهی است.

سیاست داخلی حکم سنگین برای حسن رعیت

ذبیح الله خداییان در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت گفت: این پرونده که دو بخش دارد، یک بخش آن رسیدگی و حکم صادر شده است که البته احکام صادره در مرحله بدوی قرار دارد و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و تا حکم نهایی قطعی نشود، نمی‌توان مشخصات متهمان را اعلام کرد.

وی گفت: در این پرونده که ۲۰ متهم دارد متهم ردیف اول در اتهام مختلف اخلال در نظام عمده پولی و ارزی کشور، جعل عناوین دیگر به ۳۵ سال حبس محکوم شده است و متهم ردیف دوم نیز ۱۹ سال محکومیت دارد.

سخنگوی دستگاه قضا بیان داشت: در این پرونده مجرم اصلی به یک فقره حبس ۲۵ سال، سه فقره حبس سه سال و یک فقره حبس یکسال، جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد. همچنین در این پرونده یک نفر به ۱۶ سال حبس، دو نفر به ۱۰ سال حبس، یک نفر به ۹ سال حبس، شش نفر به ۷ سال حبس و بقیه نیز به شش سال و پنج سال حبس محکوم شده‌اند.

خداییان افزود: این افراد با اقدامات خود، در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد کرده بودند و وام های کلانی را از برخی بانک‌ها گرفته بودند. در یک مورد ۶۰ میلیون یورو از یکی از بانک ها وام گرفته بودند تا کالا وارد نمایند؛ اما با جعل مدارک، وانمود کردند که کالا وارد شده حال آنکه کالایی وارد نشده بود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها