|
کدخبر: 200154

تصمیم ایران درباره مراسم تحلیف و به رسم شناختن طالبان

خطیب‌زاده درباره دعوت از ایران برای مراسم تحلیف حکومت طالبان نیز گفت: زود است در این زمینه صحبت کنیم. باید تشکیل دولت آینده افغانستان را ببینیم و بعد در مورد موضوعات دیگر تصمیم می‌گیریم

سیاست داخلی تصمیم ایران درباره مراسم تحلیف و به رسم شناختن طالبان

سخنگوی وزارت خارجه درباره به‌رسمیت شناختن طالبان گفت: ایران جزو معدود کنشگرانی است که با همه طرف ها در افغانستان روابط خود را دارد. با برخی گفت‌وگوهای فراگیرتر و با برخی محدودتر داشته است. همواره سعی کردیم با این گروه‌ها گفت‌وگو کنیم و دور اول گفت‌وگوهای فراگیر بین‌الافغانی در تهران برگزار شد و سعی کردیم همه گروه‌ها را مشارکت دهیم.

تأکید کردیم مسیری که به برادرکشی در افغانستان بینجامد مسیر درستی نیست. بر خواست و اراده مردم در آینده افغانستان و عدم دخالت خارجی تأکید کردیم. آن‌چه اراده قطعی ماست تقویت روابط با مردم افغانستان و کمک به تحقق خواست و اراده مردم مظلوم و سربلند و غیور افغانستان است.

خطیب‌زاده درباره دعوت از ایران برای مراسم تحلیف حکومت طالبان نیز گفت: زود است در این زمینه صحبت کنیم. باید تشکیل دولت آینده افغانستان را ببینیم و بعد در مورد موضوعات دیگر تصمیم می‌گیریم. براساس عملکرد طالبان در خصوص درخواست و دعوت آنها تصمیم می‌گیریم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها