|
کدخبر: 198086

واکنش تند ایران به حملات شب گذشته به پنجشیر

نشست خبری سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) به صورت ویدئو کنفرانس با جمعی از خبرنگاران آغاز شد.

سیاست داخلی واکنش تند ایران به حملات شب گذشته به پنجشیر

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به سؤالی درباره دخالت نظامی پاکستان در خصوص تحولات افغانستان گفت: اخباری که از پنجشیر می‌رسد نگران‌کننده است. حملات دیشب به اشد وجه محکوم است. شهادت رهبران افغانستانی مایه تأسف عمیق است. دخالت خارجی را در دست بررسی داریم.

تاریخ افغانستان نشان داده مداخله خارجی مستقیم و غیرمستقیم نتیجه‌ای جز شکست برای نیروی متجاوز نداشته و مردم افغانستان مستقل و غیور هستند. موضوع پنجشیر باید از طریق گفت‌وگو حل شود.

هیچ کس نباید اجازه دهد این مسیر به برادرکشی ختم شود. طالبان به تعهدات خود پایبند باشد. گرسنگی‌دادن به مردم پنجشیر و قطع آب و برق و ... مایه تاسف است. ایران تمامی مساعی و همت خود را به کار می‌گیرد که به پایان آلام مردم افغانستان کمک کند. این خواست و اراده مردم است که باید محقق شود نه دخالت خارجی و نه هیچ طرح و توطئه دیگری.

تذکر جدی می‌دهم که تمامی حقوق قرمز و تعهدات ذیل حقوق بین‌الملل رعایت شود. ایران از نزدیک تحولات افغانستان را پیگیری می‌کند.

نهادهای بین‌المللی در کنار کشورهای منطقه وظیفه دارند صلح و ثبات را در افغانستان تضمین کنند. با کمک‌ گروه‌های افغانستانی کمک می‌کنیم صلح پایدار در افغانستان برقرار شود. رفتار دولت آتی (در افغانستان) است که نوع رفتار ایران و کشورهای بین‌المللی و عرصه بین‌المللی را مشخص می‌کند.

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها