|
کدخبر: 192345

چگینی:مردم قم سه سال از داشتن نماینده محروم شدند!

نماینده مردم رودبار درباره استعفای زاکانی با هدف تصدی شهرداری تهران گفت: انتخابات میان دوره‌ای مجلس برگزار نمی‌شود و در صورت قبولی استعفا، مردم قم تا سه سال از داشتن نماینده محروم هستند.

سیاست داخلی چگینی:مردم قم سه سال از داشتن نماینده محروم شدند!

«مهرداد گودرزوند چگینی» در نشست علنی  روز شنبه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استعفای «علیرضا زاکانی» از سمت نمایندگی مردم قم و مرکز پژوهش های مجلس با هدف تصدی ریاست شهرداری تهران،  گفت:‌ طبق اصل ۸۴ قانون اساسی نمایندگان در برابر ملت ایران مسوولیت دارند. اصل ۸۵  نمایندگانی را قائل به شخص می داند و براساس اصل ۶۷ قانون اساسی نمایندگان قسم یاد کرده‌اند که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای جمهوری اسلامی، انقلاب و ملت باشند.

نماینده مردم رودبار افزود: این استعفا سبب شده موارد قانونی در سه اصل مهم قانون اساسی زیرپا گذاشته شود. از طرفی  گناه مردم قم برای اعتماد به شما چیست؟ هزینه برگزاری یک دوباره انتخابات را محاسبه کرده‌اید؟ آیا به تبعات کوچ خود از جایگاه نمایندگی به شهرداری تهران فکر کرده‌اید؟

وی با بیان اینکه دیگر انتخابات میاندوره‌ای برای مجلس وجود ندارد و تا پایان دوره مردم قم از یک نماینده محروم خواهند بود،‌ ادامه داد: شما در سخنرانی‌ها و در بخش های مختلف برای گرفتن آرای مردم سخنرانی کرده و تعهد دادید که در دوره نمایندگی بتوانید در سطح ملی و حوزه انتخابیه موثر شوید. اما  امروز با حضور در شهرداری و استعفای خود، این محرومیت برای مردم قم در سه سال باقیمانده بجا می‌ماند.چه کسی این مسوولیت را تقبل می‌کند؟

گودرزوند چگینی با بیان  اینکه در متن استعفا تفسیرهای مختلفی وجود دارد،  گفت: بیان مقام معظم رهبری قابل تفسیر نیست. ایشان خیلی روشن و شفاف نمایندگان را از حرص برای گرفتن پست منع کردند. از طرفی پست گرفتن در شهرداری تهران نیازمند رایزنی است و نمایندگان عزیز یقین داشته باشید که گرفتن پُست در میان اعضای شورای شهر تهران، با استقبال شورا روبرو نیست.

وی با اشاره به تناسب شغل با شاغل گفت: با پیام رهبر معظم انقلاب تکلیف نمایندگان مشخص شد. چگونه می شود فردی نماینده مجلس باشد و ادعای انقلابی بودن داشته باشد، اما فرمایشات مقام معظم رهبری را به نفع خود تفسیر کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: معتقدم این تفسیرها فقط برای منافع شخصی جایگاه دارد. لذا انتظار دارم با توجه به جایگاهی که دکتر زاکانی در مجلس دارند و اینکه یکی از جایگاه های مهم یعنی مرکز پژوهش‌ها توسط هیات رییسه به وی واگذار شده است، با این استعفا موافقت نکنید.

در ادامه نمایندگان با استعفای «علیرضا زاکانی» از سمت نمایندگی مردم قم و ریاست مرکز پژوهش های مجلس با ۱۴۸ رای موافق و ۹۹ رای مخالف، موافقت کردند.

زاکانی پیش از نیز در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد بود که پیش از روز انتخابات به نفع آیت الله «ابراهیم رییسی» از نامزدی انصراف داد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها