|
کدخبر: 188291

اکبری: وزیر کشور باید اقتصادی باشد

نماینده تهران با تأکید بر دقت در معرفی و انتخاب وزرای کابینه سیزدهم گفت: لازم است تیم اقتصادی دولت آینده از میان چهره‌های اقتصادی انتخاب شوند تا کشور در این بخش رونق گیرد.

سیاست داخلی اکبری: وزیر کشور باید اقتصادی باشد

عزت‌الله اکبری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت انتخاب وزرا از سوی رئیس جمهور منتخب، اظهار داشت: در این شرایط حساس ، دولت و مجلس باید در معرفی و انتخاب وزرا نهایت دقت را داشته باشند تا به ملت بتوانند پاسخ دهند لذا کابینه سیزدهم باید افرادی انقلابی، تصمیم گیر، کارآمد و ولایی باشند و سرفصل کار آنها خدمت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه مردم برای معرفی و انتخاب وزرایی کارآمد و فسادستیز از دولت و مجلس مطالبه جدی دارند، افزود: مردم ما یکروز بحران گوشت و مرغ دارند روز دیگر بحران سیمان و فولاد و... روز دیگر بحران قطعی برق؛ این بحرانها مردم را خسته کرده و البته این مشکلات قابل حل است و کافی است به تولید اولویت داده شود و نقدینگی به سمت تولید هدایت شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:امیدوارم دولت جدید با بکارگیری وزرای کارآمد و نخبگان واقعی به داد مردم برسد و با برنامه ریزی مشکلات مردم را در همه حوزه‌ها به ویژه بخش اقتصادی حل کند.

اکبری در ادامه با اشاره به موضوع انتخاب کابینه سیزدهم عنوان کرد: انتظار داریم چهره وزرا در بخش وزارتخانه های، صنعت، اقتصاد، نفت، نیرو، کشاورزی و رفاه، چهره های مجرب انقلابی تصمیم گیر، با انگیزه و با برنامه باشند؛ به ویژه چهره وزیر کشور حتما باید اقتصادی باشد تا استانداران و فرمانداران آشنای به صنعت، تولید و اقتصاد به کار گرفته شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه چهره وزیر امور خارجه نیز باید اقتصادی باشد گفت: در حال حاضر شاید برخی سفرای باتجربه در سفارتخانه ها زحمت بکشند اما این سفارتخانه ها خروجی چندانی ندارند. زمانی که شعار سال بر تولید تأکید دارد، بنابراین رونق و جهش در این بخش باید در جهتی باشد که حامی تولید داخل برای صادرات باشد.

نماینده تهران در مجلس بیان کرد: همچنین بسیاری از سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در کشور اشتیاق دارند؛ به شرطی که بلاتکلیف نباشند و از فرصت‌های کافی که برای جهش تولید فراهم است،بهره گرفته شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها