|
کدخبر: 187647

مشکل آب خوزستان کی حل می‌شود؟

استاندار خوزستان گفت: مشکل آبرسانی به ۷۰۲ روستای خوزستان تا یکسال آینده به طور کامل برطرف می‌شود.

سیاست داخلی مشکل آب خوزستان کی حل می‌شود؟

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبرسانی به ۲ منطقه دهستان جهاد در حمیدیه و روستای جفیر از شهرستان هویزه به همراه فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) بیان کرد: سپاه و بسیج به پای کار آمده‌اند تا با همکاری استانداری خوزستان برای آبرسانی به روستاهای بحرانی کمک کنند.

وی گفت: تا ۲ هفته آینده ۹ کیلومتر خطوط انتقال آب به ۲ روستا از شهرستان‌های حمیدیه و هویزه با جمعیت ۱۲۰ خانوار انجام می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: مشکل آبرسانی به ۷۰۲ روستای خوزستان با اعتبار ملی و استانی و با کمک قرارگاه‌های محرومیت زدایی سپاه در مدت یک سال برطرف می‌شود.

وی گفت: منابع مورد نیاز مالی برای رفع تنش آبی در این تعداد روستا برآورد شده و به زودی تامین اعتبار می‌شود.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان نیز گفت: در این گرمای خوزستان برخی روستاهای استان با تنش آبی روبه رو هستند و با توجه به خشکسالی که استان با آن درگیر است باید هر چه زودتر مشکل تنش آبی را در این روستاها برطرف کرد.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور افزود: تا پایان عملیات آبرسانی به روستاهای در دست اقدام، آبرسانی به این مناطق با تانکر انجام خواهد شد.

برخی از روستاها و مناطق حاشیه‌ای خوزستان به دلیل خشکسالی و کمی بارش، با مشکل کم آبی و یا بی‌آبی روبه‌رو هستند.

پیش از این بسیج سازندگی سپاه خوزستان آبرسانی به مناطقی از شهرستان هویزه و چند شهر و روستای دیگر استان را با تانکر آغاز کرد و این خدمت رسانی تا برقراری آب پایدار در این مناطق ادامه دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر