|
کدخبر: 183365

گمانه زنی درباره ورود نیکزاد به کابینه رئیسی

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: الحمدلله قحط الرجال هم نداریم، به اندازه کافی افراد هستند که بتوانند در دولت خدمت کنند به ویژه در این دوره اگر قرار بر جوانگرایی باشد، اجازه دهند جوان‌ها وارد دولت شوند.

سیاست داخلی گمانه زنی درباره ورود نیکزاد به کابینه رئیسی

عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا، درخصوص برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون حضور نمایندگان مجلس در کابینه سید ابراهیم رئیسی، به ویژه احتمال انتصاب علی نیکزاد به عنوان معاون اول گفت: اگر خاطرتان باشد حضرت آقا صحبتی داشتند و فرمودند که نمایندگان نباید با توجه به اینکه مجلس تازه تشکیل شده، به دولت بروند؛ لذا حتی‌الامکان باید تلاش صورت گیرد تا این نظر رهبری اعمال شود و دوستان از نمانیدگی مجلس به دولت نروند و در مجلس فعالیت کنند.

وی ادامه داد: آقای نیکزاد هم خودشان تمایل ندارند که بیایند و در دولت حضور داشته باشند. من هم نظرم این است که دوستان نباید از مجلس به دولت بروند و مگر اینکه به مصلحت در جایی لازم باشد و در مواردی استنباط اینگونه باشد که حضور این فرد یا افراد در دولت می‌تواند منشاء اثر بیشتری نسبت به مجلس باشد. اما آقای نیکزاد که نایب رئیس هستند، حضورشان در مجلس می‌تواند موثرتر باشد.

امیری‌فر افزود: نظر من همان نظر مقام معظم رهبری است که نمایندگان در مجلس خدمت خود را ادامه دهند. الحمدلله قحط الرجال هم نداریم، به اندازه کافی افراد هستند که بتوانند در دولت خدمت کنند، به ویژه در این دوره اگر قرار بر جوانگرایی باشد، اجازه بدهند جوان‌ها وارد دولت شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه چینش کابینه دولت سیزدهم و احتمال حضور افرادی مانند سعید محمد یا رستم قاسمی که داوطلب انتخابات بودند اما از رئیسی حمایت کردند نیز اظهار داشت: شنیده‌ام که قرار است ۱۰-۱۲ نفر نیروی جوان در کابینه بیاورند، خب این خوب است و چرخه مدیریت عوض می‌شود. اما درباره دوستانی که در انتخابات اعلام حمایت کردند مانند آقای محمد یا چهره‌های دیگر به عقیده من می‌توانند حضور داشته باشند و در پست‌های مدیریتی خدمت کنند، به ویژه آقای محمد که سابقه و رزومه خوبی در قرارگاه خاتم الانبیاء داشتند و دولت هم می‌تواند از ایشان استفاده کند.

وی تصریح کرد: دولت آقای رئیسی ان‌شاءالله با دولت‌های گذشته متفاوت خواهد بود و به‌نظرم آقای رئیسی یک دولت جوان تشکیل خواهد داد یا اگر کمی سن و سال بیشتر از سن جوانی باشد حتما فکر و اندیشه و روحیه جوانی خواهند داشت.

منبع: ایلنا

ارسال نظر