|
کدخبر: 182272

خبر جدید درباره سربازان فراری

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سربازان فراری نگران نباشند؛ دادسرای نظامی تخفیفات ویژه‌ای را برای بازگشت به خدمت سربازی افراد خودمعرف در نظر گرفته است.

سیاست داخلی خبر جدید درباره سربازان فراری

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به تسهیلات جدید در خصوص بازگشت سربازان فراری به خدمت اشاره کرد و گفت: دادسرای نظامی برای سربازان فراری که به صورت خود معرف به خدمت سربازی بازگردند تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته است. 

دریادار رحیمی‌پور تصریح کرد: سربازان فراری آن دسته از کارکنان وظیفه هستند که در حین خدمت بیش از ۱۵ روز غیبت کرده باشند. این افراد اگر برای رسیدگی به فرار خود برگردند یا دستگیر شوند، به دو صورت به پرونده‌شان رسیدگی می‌شود.

وی گفت: اگر غیبت یا مدت‌زمان فرار سرباز برای بار اول تا ۵۹ روز باشد، خود یگان خدمتی کمیته تشکیل می‌دهد و به وضعیت فرارش رسیدگی می‌کند، اما اگر بار اول بیش از ۶۰ روز غیبت داشته باشد یا فرار برای بار دوم باشد ــ حتی اگر کمتر از ۶۰ روز طول کشیده باشد ــ پرونده به دادسرای نظامی فرستاده می‌شود و دادسرای نظامی اختیار دارد که وضعیت فرار را با غرامت یا جبران جریمه کند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در حال حاضر اعلام شده است که اگر سربازان فراری خودشان را معرفی کنند، دادسرای نظامی کمترین جریمه را که جریمه نقدی است، برایشان قائل می‌شود. چراکه قاضی این اختیار را دارد که تخفیفات را لحاظ کند.

وی با بیان این که ارائه تخفیف در مجازات در راستای بازگشت سربازان فراری به خدمت و تعیین تکلیف سربازی این دسته از افراد است، گفت: سربازان فراری نگران اضافه‌خدمت و مجازات‌های دیگر نباشند. دادسرای نظامی در حال حاضر به فراریان خودمعرف تخفیف می‌دهند. افرادی هم که فرار کرده‌اند و عذر موجه دارند، هرچه زودتر با مستندات خود مراجعه کنند تا تعیین تکلیف شوند و خدمت خود را به پایان برسانند.

منبع: فارس

ارسال نظر