|
کدخبر: 179214

شرایط امریه سربازان در شرکت های دانش بنیان چیست؟

در صورتی که دارای شرایط لازم برای اخذ امریه در شرکت های دانش بنیان هستید، در ابتدا لازم است که مستندات و مدارک خود را در سامانه سینا ارسال کرده تا مورد بررسی بنیاد ملی نخبگان قرار بگیرد.

جامعه شرایط امریه سربازان در شرکت های دانش بنیان چیست؟

 با وجود رونق گرفتن کسب و کارهای جدید و شرکت های دانش بنیان در چند سال اخیر، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر آن شدند تا خدمات ویژه ای را برای خدمت نظام وظیفه ی کارمندان این شرکت ها ارائه نمایند.

بر این اساس افراد متقاضی می توانند ضمن دارا بودن شرایط پذیرش امریه، هم برای استخدام و هم برای دریافت امریه سربازی در شرکت های دانش بنیان اقدام نمایند.

در این مقاله به بررسی شرایط امریه شرکت های دانش بنیان خواهیم پرداخت.

شرایط گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان

از جمله شرایط امریه در شرکت های دانش بنیان برای پذیرش نیروهای متقاضی عبارتند از:

شرکت دانش بنیان بایستی اظهارنامه ی مالیاتی داشته باشد.

مقدار فروش شرکت دانش بنیان بر اساس اظهار نامه ی مالیاتی خود بیشتر از صد میلیون تومان باشد.

توجه کنید که هر شرکت دانش بنیان در ازای هر ۳۰۰ میلیون تومان فروش خود که در اظهار نامه ی مالیاتی درج نموده است یا به ازای هر 5 نفر کارمند تمام وقت خود، می تواند یک نفر را به عنوان سرباز امریه معرفی نماید و هر شرکت سالیانه می تواند حداکثر 5 نفر را به عنوان سرباز امریه پذیرش کند.

شرایط متقاضی گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان

از جمله شرایط امریه شرکت دانش بنیان برای متقاضیان عبارتند از:

متقاضی بایستی مدرک کارشناسی و یا بالاتر را داشته باشد.

متقاضی بایستی حداقل ۶۰ امتیاز را با توجه به امتیاز بندی شیوه‌ نامه بهره مندی دانش آموختگان فناور برتر از تسهیلات خدمت نظام وظیفه ی تخصصی دریافت کرده باشد.

متقاضی دریافت امریه در شرکت دانش بنیان نباید دارای غیبت از سربازی بوده باشد و یا به عبارت دیگر نباید در برگه ی اعزام به خدمت او مهر غیبت درج شده باشد.

پیشنهاد افسر مشاور: امریه سربازی سازمان ملی استاندارد

ضوابط گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان

از جمله شرایط امریه شرکت های دانش بنیان عبارتند از:

شرکت دانش بنیان موظف است که هزینه ی مربوط به طی کردن دوره ی آموزشی سرباز امریه را در همان ابتدای فرآیند پرداخت نماید.

حقوق و مزایای سرباز امریه (بیمه خدمات درمانی و تکمیلی) بایستی بر اساس مقررات ستاد کل نیرو های مسلح باشد که پرداخت آن به عهده ی شرکت دانش بنیان می باشد.

مدت زمان دوره ی آموزشی و خدمت سربازی به شکل امریه ۲۴ ماه می باشد که در این مدت فرد بایستی تابع قوانین و شرایط امریه شرکت دانش بنیان مستقر در آن باشد.

نوع فعالیت و نیز محل به کار گیری سرباز امریه در شرکت دانش بنیان بایستی توسط معاونت علمی و فناوری تایید شود و در صورت تغییر در نوع فعالیت نیز بایستی به این سازمان اعلام شود.

سربازان امریه شرکت های دانش بنیان بایستی از مرخصی استعلاجی و استحقاقی بر اساس مقررات و بخش نامه هایی که از سمت ستاد کل نیرو های مسلح اعلام می شود،استفاده نمایند.

در بررسی شرایط گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان در انتها لازم به ذکر است که درخواست گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان بایستی حداقل ۳ ماه قبل از تاریخ اعزام فرد انجام شود.

برای این منظور بهتر است متقاضی ابتدا در سامانه ی دریافت امریه شرکت دانش بنیان ثبت نام کرده و چنانچه متقاضی و نیز شرکت دانش بنیان معرفی شده شرایط دریافت نیروی امریه را داشته باشند، سپس نسبت به دریافت برگه ی اعزام به خدمت خود اقدام نماید.

مراحل اخذ امریه در شرکت های دانش بنیان

همانطور که در قبل اشاره شد، در صورتی که دارای شرایط لازم برای اخذ امریه در شرکت های دانش بنیان هستید، در ابتدا لازم است که مستندات و مدارک خود را در سامانه سینا ارسال کرده تا مورد بررسی بنیاد ملی نخبگان قرار بگیرد.

سپس باید حداقل امتیاز ۶۰ را در دو بخش امتیازات علمی و فناورانه به دست آورید.

در بخش علمی، عموما معدل متقاضی بر اساس رشته و محل تحصیل فرد در نظر گرفته شده است و در بخش فناورانه نیز مدت زمان فعالیت، سمت در شرکت و … مد نظر می باشد.

از دیگر شرایط گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان، بارگذاری و ارسال کاربرگ های فعالیت در شرکت و رزومه کاری مهر و امضا شده فرد می باشد.

پس از تایید مراحل، متقاضی می‌بایست دوره دو ماهه آموزشی خود را در پادگان مربوطه طی کرده و سپس از طریق نزاجا به معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور معرفی خواهد شد تا طول دوران خدمت خود را در شرکت مربوطه بگذراند.

نکته مهم آن است که متقاضی باید پس از تایید امریه، از واریز هزینه آموزشی توسط شرکت دانش بنیان به نیروهای مسلح اطمینان حاصل کند. زیرا در غیر این صورت، امریه او در حین آموزشی لغو خواهد شد.

جمع بندی

مشمولان همواره به دنبال راه هایی برای آسان تر کردن طول دوران خدمت خود هستند. یکی از این راه‌ها اخذ امریه از شرکت ها و سازمان های امریه گیر است.

به همین جهت سوالات متعددی در رابطه با شرایط پذیرش امریه از سوی مشمولین مطرح می‌شود. امریه شرکت‌های دانش ‌بنیان نیز از مواردی است که بسیار مورد توجه می باشد.

باید توجه داشت که شرکت دانش بنیان برای اخذ سرباز امریه باید دارای شرایط مورد تایید سازمان نظام وظیفه بوده، ضمن آنکه متقاضی نیز باید شرایط لازم برای دریافت امریه در این شرکت ها را داشته باشد.

از جمله شرایط مهم متقاضی می‌توان به مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر، عدم غیبت و اخذ حداقل امتیاز ۶۰ اشاره نمود.

منبع: رکنا

ارسال نظر