|
کدخبر: 181377

پیش بینی بلندمدت از وضعیت بورس در دولت رییسی

میثم هاشم خانی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه شاخص کل بورس در شش ماه آینده نمی تواند رشد محور باشد، گفت: بورس خوب بورسی است که با دخالت مثبت یا منفی روبرو نشود.

بورس پیش بینی بلندمدت از وضعیت بورس در دولت رییسی

بورس در دولت سیزدهم به کدام سو می‌رود؟؛ این سئوالی بود که کارشناسان بسیاری در یک روم در کلاب‌هاوس بدان پاسخ‌های متفاوتی دادند.

در ابتدای این نشست، محمد مهاجری، روزنامه‌نگار با اشاره به اینکه اتفاقات مهمی در یک سال گذشته در بورس اوراق بهادار رخ داد، تاکید کرد: وعده دولت در خصوص امن بودن سرمایه‌گذاری در بورس به نوعی از سوی برخی تضمین سرمایه‌گذاری در بورس تلقی شد اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و ریزش شاخص بورس در ماه‌های گذشته اتفاقات تلخی را در عرصه اقتصاد و اجتماع ایران رقم زد.

 وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از سرمایه‌گذاران در این بازار متضرر شدند، گفت: همه این اتفاقات سبب شد کاندیداهای حاضر در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز به استناد آنچه در بورس گذشت به دولت حمله کنند و حتی کار بدان جا رسید که برخی، کاهش مشارکت در انتخابات را نیز به موضوع ریزش شاخص بورس و متضرر شدن سرمایه‌گذاران ربط دادند.

وی با این مقدمه چنین نتیجه گرفت که افکار عمومی این سئوال مهم را دارد که آیا در دولت سیزدهم این زخم التیام می‌یابد و فضای بورس ترمیم می‌شود یا با خیر.

شاهین چراغی، کارشناس بازار سرمایه که سابقه عضویت در شورای عالی بورس را در کارنامه خود دارد، در این نشست با اشاره به بهوبد وضعیت شاخص بازار سرمایه در روزهای پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: من حس می‌کنم بازار سرمایه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در روزهای اخیر نیز با سبزپوشی شاخص روبرو هستیم که به ظرم ریشه در همین تحولات سیاسی دارد.

وی گفت: من فکر می‌کنم مردم معتقدند یک تیم واحد و منسجم اقتصادی در دولت آینده حضور خواهند داشت. البته اینکه چه افرادی برای حضور در کابینه انتخاب می‌شوند در رده دوم اهمیت قرار دارد و در مرحله اول مردم معتقدند یکدستی حاصل شده است.

منبع: خبر آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    به احتمال ۹۹ درصد بورس در دولت جناب رئیسی رشد خوبی پیدا خواهد کرد و تو این ۱۰ ماه گذشته که بورس هر روز در حال منفی و کاهشی بود ،قیمت سهام ها به کف رسیده و اکنون فرصت خوبی برای خریداران خواهد بود. از این پس، سرمایه گذاری در قسمت ارز،سکه ،طلا و حتی زمین نه تنها سودی آوری ندارد بلکه ضرر و زیان نیز خواهد داشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها