|
کدخبر: 179175

تازه ترین نظرسنجی درباره میزان مشارکت در انتخابات

بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایران بعد از برگزاری سومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری میزان مشارکت در انتخابات ۴۲ درصد محاسبه شده است.

سیاست داخلی تازه ترین نظرسنجی درباره میزان مشارکت در انتخابات

مرکز افکارسنجی ایران (ایسپا) در آخرین نظرسنجی خود از افرادی که در انتخابات مشارکت می‌کنند پرسیده است که «روز شنبه سومین مناظره بین نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شد. آیا شما این مناظره را دیدید؟».  ۳۴.۸ درصد از پاسخگویان مناظره سوم را تماشا کردند و در مقابل ۶۵.۲ درصد به این سوال پاسخ منفی داده‌اند.

ایسپا همچنین در این نظرسنجی درباره مشارکت کردن یا نکردن جامعه آماری خود در انتخابات پیش رو پرسیده است که بر اساس آخرین برآورد بعد از برگزاری سومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری میزان مشارکت در انتخابات ۴۲ درصد محاسبه شده است.

مرکز افکار سنجی ایران در پرسش دیگری از کسانی که گفتند در انتخابات شرکت می‌کنند، پرسیده است که «برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو، نامزد مورد نظرتان برای رای دادن را انتخاب کرده‌اید یا خیر؟» ۷۳.۲ درصد از پاسخگویانی که در انتخابات مشارکت می‌کنند گفتند، نامزد مورد نظر را انتخاب کرده‌اند و در مقابل ۲۶.۴ درصد هنوز نامزد مورد نظرشان را انتخاب نکرده‌اند. ۰.۴ درصد هم به این سوال پاسخ ندادند.

در پاسخ به است پرسش که «اگر الان انتخابات برگزار شود به چه کسی رای می‌دهید؟» از میان افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند، ۶۰.۶ درصد ابراهیم رئیسی، ۸ درصد محسن رضایی، ۳.۵ درصد سعید جلیلی، ۳.۷ درصد عبدالناصر همتی، ۳.۱ درصد امیرحسین قاضی زاده هاشمی، ۳ درصد علیرضا زاکانی و ۰.۷ درصد محسن مهرعلیزاده را برگزیده‌اند. ۱۷.۴ درصد به این سوال پاسخ ندادند.

از شهریور ۱۳۹۹ تا ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در مجموع ۱۱ موج نظرسنجی انتخاباتی از سوی ایسپا با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور اجرا شد (هشت موج به شیوه مصاحبه تلفنی با اندازه نمونه تقریبی ۱۵۰۰ نفر و سه موج به شیوه مصاحبه حضوری در میادین و معابر با اندازه نمونه ۵۱۰۰ نفر). موج یازدهم نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور (شهر و روستا) و اندازه نمونه ۵۰۹۴ نفر از طریق مصاحبه حضوری در میادین و معابر شهرها و روستاها در تاریخ ۲۳ و ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ اجرا کرده است.

منبع: ایسنا
  • ناشناس ارسالی در

    https://news.ut.ac.ir/fa/news/17528/
    تکذیب انجام نظرسنجی انتخاباتی منتسب ب ه دانشگاه تهران

ارسال نظر