|
کدخبر: 178536

احتمال بازداشت احمدی نژاد وجود دارد؟

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری د ر پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد، احتمال بازداشت وی وجود دارد یا خیر، گفت: احمدی‌نژاد اصلاً برای نظام تهدید نیست؛ بیخود مسئله را بزرگ نکنید.

سیاست داخلی احتمال بازداشت احمدی نژاد وجود دارد؟

حجت الاسلام «حیدر مصلحی» امروز( شنبه ) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مغفول ماندن نقش و جایگاه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: جایگاه مجلس خبرگان رهبری به درستی به آن پرداخته نشده و جوانان امروز از نقش مجلس خبرگان آگاه نیست.

وی افزود: زمانی کسی فکر نمی‌کرد که روزی امام را از دست بدهیم. اما مجلس خبرگان رهبری به درستی نقش خود را ایفا کرد و فردی را انتخاب کرد که ما امروز پیشرفت نظام مقدس انقلاب اسلامی به رغم توطئه های دشمن می‌بینیم.

مصلحی با بیان اینکه توطئه‌های سرویس های جاسوسی طبق گفته خود آنها می توانست هر کشوری را نابود کند، گفت: استکبار بر این موضوع تاکید دارد که به رغم همه این هزینه‌ها هنوز نتوانستند در مقابله با انقلاب اسلامی به موفقیت برسند.

نامزد انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری افزود: در جنگ، ‌فتنه ۸۸، تهاجم فرهنگی سرویس‌های جاسوسی هزینه های زیادی را برای غلبه بر نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دادند ولی با درایت رهبر معظم انقلاب هیچ گاه نتوانستند به موفقیت برسند و این کار مجلس خبرگان رهبری است که کاری فنی، تخصصی، فقهی و علمی است.

وی کار مجلس خبرگان رهبری را فنی تخصصی فقهی و علمی عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب حدود ۲ سال پیش در جمع خبرگان فرمودند که خبرگان باید از دستگاه‌های مختلف مطالبه‌گری کنند و این مطالبه‌گری باید از همه دستگاه‌های اجرایی، قضائیه و مقننه انجام شود و بنده پیگیر این مطالبه‌گری بودم. بر همین اساس وارد این عرصه شدم که با سایر اعضای خبرگان این مسیر مطالبه‌گری را باز کنم.

مصلحی با بیان اینکه مردم خواسته‌های مادی خود را از اندیشه‌های انقلابی خود جدا می‌کنند، گفت: استکبار در فتنه ۸۸ تلاش کرد سن کم جامعه را به میدان بیاورد ولی دشمن هنوز ملت ایران را نشناخته است و این ملت را امام و رهبری شناختند. یکی از مشخصات امام (ره) توجه به همه ارکان جامعه بود و در روزهای تاسوعا و عاشورا بینید که همه جور آدم در هیات‌ها هستند و برای امام حسین اشک می‌ریزند. امام در سخنرانی‌های خود نیز همین نکته را می‌گوید که به همه ملت توجه دارد و می‌گوید که انقلابی ها در تاسوعا و عاشورا نمود خواهند یافت.

وی با اشاره به فننه ۸۸ تصریح کرد: در این فتنه برخی از مردم درباره گرفتاری‌های خود شعار دادند و در این بین سلطنت طلب‌ها و معاندین نیز وارد جمعیت شدند و علیه نظام شعار دادند ولی تا این بخش وارد جمعیت شعار دهنده شد، قشر مردم که فقط دغدغه برخی از مطالبات خود را داشتند، کنار رفتند و اعلام کردند که ما با نظام مشکلی نداریم.

رهبری به شورای نگهبان ایرادی نداشتند بلکه فرمودند که در فضای مجازی بی‌اخلاقی شد

مصلحی در ادامه درباره جایگاه خبرگان رهبری در کشور گفت:‌ وقتی درباره مطالبه‌گری صحبت می‌کنیم، صحبت درباره خواسته‌های ولی فقیه از دستگاه‌های مختلف است و وقتی رهبر معظم انقلاب از سیاست‌های مختلف صحبت می‌فرمایند، در حقیقت رهبری از سیاست‌های کلان می‌گویند که حتی مجلس شورای اسلامی باید جزء مطالبات شورای نگهبان محسوب شود. حتی خبرگان رابط بین مردم و ولی فقیه هستند و مطالبه‌گری باید جزیی از وظایف خبرگان رهبری محسوب شود.

نامزد انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود به شورای نگهبان ایرادی نداشتند بلکه فرمودند که در فضای مجازی بی‌اخلاقی شد. در بیانیه شورای نگهبان نیز این نکته نیز وجود دارد.

وی با اشاره به دوران فعالیت خود در وزارت اطلاعات گفت:‌ در همان زمان به برخی از نیروهای قدس سپاه گفتم که ما باید با هم هماهنگ باشیم ولی رقابت دوستانه نیز در این همکاری بود. به عبارتی کار را هماهنگ جلو می‌بردیم و این هماهنگی به ما سود می‌داد و این هماهنگی بین ما و نیروی قدس سپاه برای هر دو طرف سود داشت.

قرار بود در دبی ریگی را دستگیر کنیم که این برنامه اجرایی نشد

نامزد انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری با بیان اینکه در دوران وزارت اطلاعات نمونه‌های سنگینی برای اجرا در نظر گرفته شده بود و به ثمر نشست گفت: موضوع ریگی یکی از این کیس‌ها بود که در نهایت موفق شدیم با توسل به امام حسین(ع) هواپیمای ریگی را از آسمان به زمین بنشانیم.

مصلحی با بیان اینکه در همان زمان طراحی ما برای دستگیری ریگی به هم خورد، گفت: در طرح اولیه قرار بود در دبی ریگی را دستگیر کنیم که این برنامه اجرایی نشد ولی سرانجام موفق شدیم هواپیما او در آسمان ایران به زمین بنشانیم. در همان زمان کارهای بزرگی انجام شد که برای عده ای سنگین است که چرا این کار انجام شده و می‌خواستند در این مسیر چالشی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در بیشتر کیس هایی که داشتیم، ‌هزینه- فایده موضوع را در نظر گرفتیم، گفت: این نگاه سبب رسیدن به سرانجام رساندن پروژه های مختلف شد.

نامزد انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که چه محورهایی جمهوریت نظام را تهدید می کند، گفت:‌ طبق فرمایش امام(ره) جمهوریت و اسلامیت هر دو جایگاه ویژه ای دارند و اگر هر کدام نباشند، اسلام به موفقیت نمی‌رسد و امروز موفقیت اسلام به دلیل بها دادن به جمهوریت است.

مصلحی افزود: نوع تربیتی که امام در جمهوریت کرد سبب می‌شود که بچه ۱۳ ساله پای انقلاب آمده و همین جوانان پرورش داده شده در این جمهوریت فعالیت کنند. بنده در دوران وزارت با برگزاری همایش‌های علمی مخالف بودم زیرا دشمن می‌توانست جوانان علمی ما شناسایی کند. البته اندیشه اسلامی در جهان از جایگاه بالایی برخوردار است و امروز دشمن می‌خواهد این جمهوریت و جوانان علمی را از بین ببرد. البته ممکن است در کشور مشکلاتی وجود داشته باشد ولی مردم نباید امید خود را از نظام و انقلاب از دست بدهند.

وی درباره جبران اقدامات خلاف اخلاق علیه یکی از نامزدهای ریاست جمهوری که آیا آن دستگاه باید پاسخگو باشد یا خیر، گفت: اگر رهبر انقلاب جایگاهی را مد نظر داشتند که کارش را درست انجام نداده قطعا باید پاسخگو باشد.

احمدی نژاد رده بندی را قبول نداشت و انتظار داشت همه گزارش‌ها به او داده شود

مصلحی ادامه داد:‌ روزی که آقای احمدی نژاد مرا برای وزارت اطلاعات معرفی کرد، از آنجا که بی‌تعارف بودم و به تعبیر ایشان خروس جنگی محسوب می‌شدم، ‌ ایشان انتظار داشتند هر موضوع در وزارت اطلاعات را به ایشان بگویم. در حالی که وزارت اطلاعات وزارت نظام جمهوری اسلامی است و باید تقسیم بندی و رده‌بندی در گزارش دادن‌ها داشته باشد. ولی ایشان رده بندی را قبول نداشت و انتظار داشت همه گزارش‌ها به او داده شود.

نامزد انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری ادامه داد: در وزارت اطلاعات باید فرد اجتهاد فقهی داشته باشد چرا که این وزارت برای کل نظام است. اما ایشان انتظار داشت گزارش‌هایی که در رده رهبری است به وی داده شود. ولی این اتفاق از طرف بنده صورت نمی‌گرفت و حتی انتظار داشتند که افراد نزدیک به خودشان را به خدمت بگیرم که این موضوع برای ایشان قابل تحمل نبود.

مصلحی ادامه داد: احمدی نژاد حتی به بنده پیشنهاد استعفا، همچنین مشاوره داد که بنده قبول نکردم و گفتم که شما می‌توانید عزل کنید که در جلسه هیات دولت خیلی کوتاه این موضوع را رسانه ای کرد. البته مشکل ایشان با بنده به دلیل اطرافیان وی بود.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: به اعتراف خود دشمنان، یکی از این توطئه‌ها کافی بود تا یک انقلاب شکست بخورد.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان گفت: خنثی شدن همه این توطئه‌ها مرهون مدیریت فردی است که بر اساس انتخاب خبرگان انتخاب شده است.

مصلحی تصریح کرد: امروز همه اذعان دارند که رهبر انقلاب از هر لحاظ، بدیلی ندارند و

نمی‌توانند شخص دیگری را مثل ایشان مثال بزنند

وی ادامه داد: انتخاب رهبر به دلیل اینکه امری تخصصی است با رأی مستقیم مردم صورت نمی‌گیرد، بلکه به واسطه نخبگان فقهی مردم انتخاب می‌شود.

مصلحی درباره علت حضور خود در انتخابات مجلس خبرگان گفت: من روحیه کار انتخاباتی ندارم اما ورودم به تیم عرصه ناشی از یک احساس تکلیف بود.

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان ادامه داد: اگرچه در مجلس خبرگان، کمیسیونی برای پیگیری مطالبات رهبر انقلاب وجود دارد، امّا آنچنان که باید نتوانسته در این مسیر موفق باشد. بنابراین من به انتخابات خبرگان ورود کرده‌ام تا با همکاری اعضای خبرگان مسیر مطالبه‌گری را باز کنیم.

مصلحی با تأکید بر ضرورت مطالبه‌گری از مسئولین گفت: ما مسئولین وقتی وارد کار می‌شویم خیلی چیزها را فراموش می کنیم، بنابراین مطالبه‌گری لازم است.

وی تصریح کرد: وقتی مطالبه گری شکل گرفت، صدای مردم خواهیم شد و من آمده‌ام تا با مطالبه‌گری در مجلس خبرگان رهبری از دستگاه‌های مختلف، صدای مردم باشم.

مصلحی با انتقاد از موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) گفت: این مؤسسه در موضوعات سیاسی، اجتماعی و امنیتی که مورد مطالعه قرار می‌دهد، فضای جامعه را درباره مشی امام به کار نمی‌گیرد. این در حالی است که حضرت امام همواره بر نقش آحاد جامعه تأکید می‌کرد و آن‌ها را پای کار می‌آورد.

دشمن دریافت که رییس‌ دولت نهم، متعصب دینی است

مصلحی به برنامه جدی دشمن برای نفوذ در کشور اشاره کرد و گفت: دشمن برای پروژه نفوذ خود، شخصیتهای ما را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار می‌دهد که از چه راهی می‌توان به آنها نفوذ کرد.

وزیر اسبق اطلاعات‌ با بیان اینکه در دولت نهم و دهم دشمن به این نتیجه رسید که دولت نهم بر اساس اعتقادات دینی شکل گرفته است، گفت: دشمن دریافت که رییس‌ دولت نهم، متعصب دینی است.

مصلحی ادامه داد: دشمن در کنار رئیس دولت نهم، فردی را قرار داد که از طریق همین تعصب دینی ورود کند و به نظام ضربه بزند.

وی افزود: آن فرد به رئیس‌جمهور وقت گفت وقتی که می‌توانی با امام زمان ارتباط بگیری و مشکلات را از طریق او حل کنی، پس ولی‌فقیه را برای چه می‌خواهی.

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: متاسفانه این اقدام جواب داد و آن فرد، رئیس جمهور وقت را به وضعیتی برد که برای رسیدن به اهدافش دروغ های بزرگی را مطرح می‌کند.

مصلحی گفت: امروز قسمتی از اظهارات رئیس‌جمهور سابق را دیدم و از دروغ آشکار او تعجب کردم. ایشان می‌گوید در آن زمان مسئول گمرک یکی از استانهای استعفا کرده بود و بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که علت استعفای آن مدیر این بوده که دستگاه اطلاعاتی جنس‌هایی را وارد می‌کند و نمی‌گذارد آن‌ها را باز کنیم. بعد که بررسی کردیم، متوجه شدیم که لوازم آرایشی بوده است.

احمدی‌نژاد اصلاً برای نظام تهدید نیست؛ بیخود مسئله را بزرگ نکنید

وی افزود: در ادامه این فیلم، آقای احمدی‌نژاد می‌گوید من با وزیر مربوطه جلسه گذاشتم و این قضیه را هشدار دادم. این در حالی است که در این باره یک کلمه با من به‌عنوان وزیر وقت اطلاعات صحبت نشده است و بنده امروز برای اولین بار موضوع واردات لوازم آرایشی را شنیدم و موضوعی کاملاً کذب است.

مصلحی با اظهار تأسف از خلاف واقع‌گویی احمدی‌نژاد گقت: آیا می‌ارزد برای رسیدن به مقاصد خود به طرز واضحی دروغ بگوییم؟

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری د ر پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد، احتمال بازداشت وی وجود دارد یا خیر، گفت: احمدی‌نژاد اصلاً برای نظام تهدید نیست؛ بیخود مسئله را بزرگ نکنید.

وی با بیان اینکه رأی مردم به احمدی‌نژاد، تبعیت از امام و رهبری بود، گفت: درست است که احمدی‌نژاد در نظرسنجی‌ها وضعیت مناسبی دارد، اما به دلیل این است که می‌گویند کار کرده است، به این معنا نیست که یک عقبه فکری و دینی وجود دارد که حاضر است به کف خیابان بیاید.

مصلحی با اشاره به تلاش آیت‌الله مصباح یزدی برای جلوگیری از انحراف احمدی‌نژاد گفت: اواخر دولت نهم از آیت الله مصباح خواهش کردم تا با احمدی‌نژاد صحبت کند و ایشان پذیرفت.

وی افزود: جلسه سنگین سه چهارساعته‌ای بین آیت الله مصباح و آقای احمدی‌نژاد برگزار شد و آیت الله مصباح به همه سوالات و نکات احمدی‌نژاد جواب دادند.

مصلحی با بیان اینکه بعد از جلسه، تا مدتی در هیئت دولت مشاهده کردم که سخنان آیت‌الله مصباح بر روی احمدی‌نژاد اثر گذاشته، گفت: متاسفانه همان برادری که به احمدی‌نژاد نزدیک بود، باز تاثیر خود را گذاشت.

وزیر سابق اطلاعات گفت: فرد نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، آدم انجمن حجتیه بود و انجمن حجتیه هم ساخته انگلیس است و یکی از ویژگی‌های انگلیسی‌ها این است که استاد جدل هستند، لذا آن فرد، تاثیر زیادی بر روی احمدی نژاد داشت.

مصلحی درباره مواجهه خود با اسفندیار رحیم مشایی در دولت احمدی نژاد گفت: وقتی وزیر بودم، از نهاد ریاست‌جمهوری دعوت شدم تا جلسه سه نفره‌ای بین من و آقای احمدی‌نژاد و آقای مشایی برگزار شود.

وی با بیان اینکه من از دوران طلبگی و سفارش استادم یک «حرز» امیرالمومنین علیه‌السلام همراه داشتم، گفت: حرز امیرالمومنین، واقعیتی دارای سند است و موضوعی خرافی نیست. در کتاب «مکارم اخلاق» توصیه شده است که برای جلوگیری از سحر و جادو از این حرز استفاده شود.

مصلحی با بیان اینکه هرگاه این حرز را همراه داشتم، توطئه‌ها نقش بر آب می‌شد، گفت: در جلسه با آقایان احمدی‌نژاد و مشایی این حرز را همراهم بردم.

وی ادامه داد: در ابتدای جلسه، رئیس‌جمهور گفت کار دارم و من را با مشایی تنها گذاشت تا به اصطلاح من را توجیه کند. بعد از چند لحظه، مشایی هم بدون اینکه چیزی بگوید از جلسه خارج شد.

مصلحی افزود: بعد از چند روز از آقای احمدی‌نژاد پرسیدم مگر نگفتید فلانی حرف دارد، خب چرا بدون اینکه حرفی بزند، جلسه را ترک کرد؟ احمدی‌نژاد گفت که مشایی گفته است این آدم طوری بود که نمی‌شد با او حرف زد.

وی با بیان اینکه من سکوت مشایی و ترک جلسه را ناشی از حرز امیرالمومنین می‌دانم، گفت: می‌خواستم این حرز را در اختیار احمدی‌نژاد قرار بدهم، اما به دلیل برخی اعتقادات موفق نشدم.

منبع: رکنا
  • حسن علی زاده نایینی ارسالی در

    😁🤣🤣🤣🤣🤣🤣😁

ارسال نظر