|
کدخبر: 176851

افتتاح چند طرح بزرگ وزارت جهاد کشاورزی با حضور روحانی

در هفتادمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی، بهره برداری از چند طرح بزرگ وزارت جهاد کشاورزی با حضور رئیس‌جمهور و بصورت تصویری آغاز شد.

سیاست داخلی افتتاح چند طرح بزرگ وزارت جهاد کشاورزی با حضور روحانی

در هفتادمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی، بهره برداری از چند طرح بزرگ وزارت جهاد کشاورزی امروز با حضور رئیس‌جمهور و بصورت تصویری آغاز شد.

در مراسم امروز ۲۰ هزار هکتار زهکشی اراضی کشاورزی در استان گلستان و ۳۷ طرح پرورش آبزیان افتتاح می‌شود. امروز همچنین عملیات اجرایی دو طرح شیلاتی در سواحل جنوب کشور آغاز شد.

علاوه بر این، امروز یک هزار و ۶۳۴ طرح گلخانه‌ای به مساحت یک هزار و ۲۱۷ هکتار در سطح کشور به بهره‌برداری رسید.

مرکز پایش و مدیریت هوشمند کشاورزی ایران از دیگر طرح‌هایی است که امروز با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح و بهره‌برداری از آن آغاز شد.

ارزش سرمایه‌گذاری این طرح‌ها هفت هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان بوده و برای ۱۵ هزار و ۷۹۴ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

این طرح‌ها در استان گلستان (کردکوی)، یزد (اشکذر)، قزوین (تاکستان) و تهران (تهران) به بهره برداری می‌رسد.

حسن روحانی امروز(پنج شنبه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی جهاد کشاورزی، گفت: برای همه ما خوشحال کننده است که مردم عزیز مخصوصاً کشاورزان، شرایط بهتری را برای کشت داشته باشند تا هم خودشان بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند و هم کشور را صاحب امنیت غذایی کنند.

وی افزود: در این یک سال و نیم گذشته در شرایط کرونا که فروش و ذخیره‌سازی مواد غذایی در دنیا با مشکلاتی مواجهه شده است، کار کشاورزان ما ارزشمند است.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر تلاش آنها و کار آنها نبود مردم در زندگی روزمره با مشکلات زیادی مواجه بودند.

روحانی افزود: دشت گرگان، منطقه حاصلخیزی است. البته در مناطق شمالی شرایط سخت‌تر و خشک‌تر است. اما در عین حال،  کار زهکشی می تواند زمینه ها را احیا کند و همانطور که در سال ۹۸ دیدیم، همین عملیات زهکشی چقدر در مسئله سیل کمک کرد و تبدیل شد به مسیل‌هایی که سیل را به دریا برد.

وی ادامه داد: بنابراین این عملیات، یک عملیات چند وجهی بسیار مهمی است که در زمان کوتاه،  کار بزرگ انجام گرفته است.  

رئیس جمهور افزود: ایام، ایامی است که همه ما به یاد امام(ره)  هستیم و باید در این هفته های پایانی دولت دوازدهم تلاشمان را مضاعف کنیم که این چنین نیز خواهد شد.

روحانی همچنین با بیان اینکه توسعه پرورش آبزیان، برای کشور ما بسیار مهم است، اظهار داشت: وقتی ما از گوشت آبزیان استفاده می‌کنیم در واقع در میزان مصرف آب نیز صرفه جویی می کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر فواید دیگری که آبزیان دارند، ما برای توسعه تولید و همچنین قیمت مناسب برای مردم باید تلاش کنیم که بتوانند از این نعمت خدادادی استفاده و بهره برداری کنند.  

منبع: مهر

ارسال نظر