|
کدخبر: 175836

میزان استفاده صنایع از انرژی بسیار زیاد است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بودجه منابع خوبی را برای حوزه آب و برق در نظر گرفت اما ناهماهنگی بین دستگاه‌های دولتی باعث مشکلات زیادی شده است.

سیاست داخلی میزان استفاده صنایع از انرژی بسیار زیاد است

مالک شریعتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش وزیر نیرو درباره علل قطعی برق اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با دولت همکاری های لازم را انجام داد و بودجه خوبی برای حوزه آب و برق امسال در نظر گرفت.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ظرفیت تولید انرژی کشور افزایش پیدا می کرد اما این اتفاق نیفتاد. همچنین عدم هماهنگی بین دستگاه های ذیربط و نبود فرماندهی واحد در حوزه انرژی به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این ناهماهنگی باعث شد در زمستان برای نخستین بار با کمبود گاز و قطعی برق مواجه شویم و متاسفانه هر دستگاهی مشکل را به گردن دستگاه دیگر می انداخت.

شریعتی گفت: بخشی از ظرفیت نیروگاه های کشور به دلیل تعمیر نشدن دستگاه ها از بین رفته و تولید برق را با مشکل رو به رو کرده است. متاسفانه میزان استفاده صنایع بزرگ از انرژی بسیار زیاد است و دولت باید مانع این کار شود.

وی درباره تولید رمزارزها، گفت: ماینرها عمدتا در صنایع تعطیل شده کشور تولید می شوند و اگر برق آنها تامین می شد تولید کشور هم جلو می رفت. علاوه بر این صندوق توسعه ملی باید منابعی را در نظر می گرفت تا مشکل بدهکاران برق حل شود.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها