|
کدخبر: 175109

مجری مناظره انتخاباتی نامزدها کیست؟

رسانه ملی برنامه‌های ویژه‌ای برای مناظره انتخاباتی نامزد‌ها در نظر گرفته است.

سیاست داخلی مجری مناظره انتخاباتی نامزدها کیست؟

کمتر از ۲۵ روز به انتخابات ۱۴۰۰ مانده است، رسانه ملی تدارک ویژه‌ای برای مناظره انتخاباتی نامزدها در نظر گرفته است چراکه بالاترین آمار مخاطبان در برنامه‌های انتخاباتی مربوط به مناظره‌هاست که به لحاظ میزان بیننده همواره فاصله معناداری با پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در زمان خود داشته‌اند.

چند روزی است که استودیو‌های سیما برای تولید برنامه‌های انتخاباتی آماده شده‌اند. از جمله برنامه‌های مهم انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری ۶ برنامه است که با عناوین «مناظره» در استودیوی شماره ۱۱، «گفتگو با جوانان» در استودیوی شماره ۱۲، «گفتگو با دوربین» در استودیوی شماره ۱۳، «گفت وگوی اقتصادی» در استودیوی شماره ۱۴، «برنامه ایران ۱۴۰۰» در استودیوی سالن همایش‌ها و برنامه «گفتگو با ایرانیان خارج از کشور» در استودیوی جام جم برای ایام تبلیغات نامزد‌های انتخابات در نظر گرفته شده است.

اقداماتی مانند تعویض و تغییر نور استودیوها، ایجاد زیرساخت برای ۱۴۰ خط نور، تعویض میکسر صدا و اقدامات فنی برای استفاده چندین دوربین و بازسازی شبکه حرکتی و تلسکوپی پروژکتور‌ها و نصب پروژکتور‌های جدید LED از جمله اقدامات مرکز تولید و فنی سیما برای تجهیز استودیو‌ها بوده است.

دکتر رضا پورحسین اولین اجرای مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری را برعهده داشت و اجرای او در آن سال منتقدان زیادی داشت. اما در دوره‌های بعدی دکتر مرتضی حیدری به عنوان مجری این مناظره‌ها انتخاب شد.

در سوم خرداد ۱۳۹۲، کمیسیون تبلیغات انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری ایران روش برگزاری مناظره‌های نامزد‌های ریاست جمهوری را اعلام و به همراه آن، برنامه‌های نامزد‌ها برای حضور در رسانه ملی ایران را نیز اعلام کرد و طی این اعلامیه، تعداد ۳ برنامه مناظره با حضور تمامی نامزد‌ها به مدت ۲۱۰ دقیقه برگزار می‌شد. همچنین هر نامزد ۱۱ ساعت (با احتساب تکرار) برنامه انتخاباتی را در رسانه ملی ایران داشت.

مناظره‌ها در ۳ روز‌ به صورت زنده پخش شدند و هماهنگ‌کننده در سه بخش اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مرتضی حیدری بود. 

با اعلام نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ کم کم رسانه ملی آماده برگزاری مناظره می‌شود و تاکنون نام‌های افرادی چون مرتضی حیدری و مهدی مهدی قلی برای اجرای این برنامه به گوش می‌رسد. 

باید دید پربیننده‌ترین برنامه انتخاباتی کشور در ۱۴۰۰ با چه رویکرد و اجرایی به میدان می‌آید تا علاوه بر گرم کردن تنور انتخابات مردم را در جریان برنامه نامزدها قرار دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر