|
کدخبر: 174525

دلیل انتخاب سیاستمداران بد چیست؟

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: سیاستمداران بد توسط کسانی که رای نمی‌دهند انتخاب می‌شوند. بنابراین باید با مشارکت بالا برای بهترین انتخاب تلاش کرد.

سیاست داخلی دلیل انتخاب سیاستمداران بد چیست؟

«زهرا شجاعی» امروز یکشنبه با تشریح برنامه‌ها و اهداف خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بعد از گذشت بیش از چهار دهه ما تاکنون کاندیدای زنی که پرونده اش مورد بررسی قرار بگیرد و تفسیر عملی از اصل قانون اساسی صورت بگیرد نداشته‌ایم.

شجاعی خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل اعظم طالقانی اقدام به کاری نمادین کرد و این حرکت نمادین ارزشمند بود. ما در جهت رفع ابهام کلمه رجال در قانون اساسی اقدام کردیم و در قالب ائتلاف زنان اصلاح طلب کاندیدای مورد نظر وارد رقابت شد.

وی ادامه داد: ما برای برداشتن یک گام در راستای تفسیر عملی از قانون اساسی اقدام کرده‌ایم و تا اینجا به نتیجه دست پیدا کرده‌ایم و سخنگوی شورای نگهبان هم اعلام کردند پرونده همه را بررسی می‌کنیم و با خبرهای رسیده پرونده بنده هم در دست بررسی است و نشان می‌دهد تا حدودی به هدف رسیده‌ایم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جامعه هدف ما کل جامعه است و این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شده است و قرار گرفتن ما در این مسیر هم توسط مردان جبهه اصلاحات رقم خورد.

شجاعی در پاسخ به سوالی درباره این که سبد رای خود را چطور ارزیابی می‌کنید؟ افزود: بحث اول در این زمینه شورای نگهبان است و گام دوم در نهاد اجماع ساز انجام می‌شود و جبهه اصلاحات از بین کاندیدای اصلاح طلب رای گیری می کند و در نهایت نظرسنجی سبد رای را تعیین می‌کند.

وی درباره علت انصراف شهیندخت مولاوری نیز اظهار داشت: او انصراف نداد و از اول وارد نشد و مخالف بود و دیگران او را وارد کردند.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر به عنوان رییس جمهوری انتخاب شوید، نخستین اقدام شما چه خواهد بود؟، گفت: در نخستین حرکت و اقدام کنفرانس مطبوعاتی می‌گذارم و با مردم صحبت می کنم. ما بر اساس عنوان دولت آشتی و صلح  نیاز داریم در عرصه سیاست داخلی گفت و گو و انسجام را ایجاد کنیم. من در این کنفرانس مطبوعاتی از مردم درخواست کمک و اعلام همبستگی بین گروه‌های مختلف سیاسی خواهم داشت.

 شجاعی خاطرنشان کرد: باید چتری باز کنیم تا تمام ایرانیان و گروه‌ها احساس کنند رییس جمهور خودشان انتخاب شده است.

 این فعال اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که‌ آیا شما با برنامه آمده‌اید اظهار داشت: برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی یک حزب زنانه مجمع زنان اصلاح طلب برنامه ارائه کرده است. این برنامه در ۶ فصل اقتصاد، سیاست داخلی، خارجی، فرهنگ، اجتماعی و زنان تدوین شده است. این برنامه در حال تکمیل است و در صورت تایید در قالب برنامه خودم و در صورت عدم تایید در قالب برنامه حزب به رییس جمهور برتر ارائه می‌کنیم. 

وی در پاسخ به این سوالی درباره ورزش زنان اظهار داشت: در حوزه تربیت بدنی زنان ما باید ورزش همگانی و قهرمانی را از هم تفکیک کنیم. در این برنامه در مورد اینکه چه میزان ورزش در سلامت روح می‌تواند تاثیر گذار باشد مورد توجه قرار گرفته است. 

شجاعی یادآورشد: در اولین جلسه هیات دولت در سال ٧۶ موضوع سهمیه مطرح شد که بخشی به ورزش بانوان سپرده شد و ورزش همگانی را گسترش دهد. در موضوع ورزش قهرمانی زنان ورزشکار سفیران ما در دنیا هستند و سالهایی که محدودیت‌هایی در ورزش بانوان بود  اما با تلاش وضعیت بهبود پیدا کرد. امروز هم ورزش زنان می‌تواند به جایگاه زن در جمهوری اسلامی در دنیا کمک کند. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های تفصیلی در تمام حوزه‌ها  در زمان تایید صلاحیت ارائه می شود، در خصوص مشارکت مردم در انتخابات گفت: آنچه در درجه اول اهمیت دارد مشارکت مردم است. در سالگرد دوم خرداد رهبر انقلاب پیامی دادند و گفتند حماسه دوم خرداد و اینکه انتخابات انقلاب را برای مدت‌ها بیمه کرد . حضور گسترده و مشارکت مردم باعث شد انزوای بخشی از جامعه شکسته شود و  همه گروه‌های سیاسی و مردم در انتخابات حضور پیدا کردند. 

 داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای افزایش امید و مشارکت مردم سه عامل مهم در این خصوص اعم از برگزار کننده ها و حاکمیت، کاندیدا و توده مردم اهمیت دارد، گفت: در انتخابات ساز و کار خوب چیده شده و در بحث تایید صلاحیت‌ها باید سلایق مختلف سیاسی همه مردم و دیدگاه های مختلف تایید شود و مردم ببینند که به سلایق آنها اهمیت داده می شود و در این صورت پای صندوق های رای می آیند.

 وی اضافه کرد: در خصوص کاندیداها نیز خود کاندیداها به گونه ای برخورد نکنند که با تخریب دیگران خود را بالا ببرند و رای بیاورند زیرا در این صورت مردم دلسرد می شوند.

شجاعی با بیان اینکه تاثیر تبلیغات در مشارکت مردم بسیار اهمیت دارد، گفت: باید اخلاق، انصاف و حرمت انسانی حفظ شود و افراد بدون تخریب دیگران و با اثبات خود رای بیاورند. همچنین خود آحاد ملت نیز در احزاب تجلی پیدا می‌کنند که سایرین را به مشارکت دعوت می کنند. 

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: سیاستمداران بد توسط کسانی که رای نمی‌دهند انتخاب می‌شوند. بنابراین باید با مشارکت بالا برای بهترین انتخاب تلاش کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر