|
کدخبر: 170503

خبر خوش روحانی درباره برداشته شدن تحریم ها

روحانی گفت: به‌عنوان رئیس دولت به مردم می‌گویم که تحریم شکسته شده و اگر همه با هم و متحد باشیم، به‌زودی تحریم برداشته می‌شود.

سیاست داخلی خبر خوش روحانی درباره برداشته شدن تحریم ها

رئیس‌جمهور در بخشی از سخنان در جلسه امروز هیئت دولت درباره مذاکرات برجامی وین تصریح کرد: کاری که مذاکره‌کنندگان ما در زمینه تحریم در وین انجام دادند کار بزرگی بوده و اگر طرف مقابل به‌طور کامل به قانون عمل کند، زود تمام می‌شود و کار ما در چارچوب درستی پیش می‌رود و مسیر صحیحی است. مردم ثمره ایستادگی، صبر و مقاومت خود را در وین می‌بینند و اگر گزارش درست باشد و دغل‌کاری و جناح‌بازی نشود و گزارش را درست به مردم برسانیم، نشان عظمت ملت ایران است و اینکه طرف‌های ما در برجام فهمیدند راهی جز اجرای قانون و تعهدات قطعنامه ۲۲۳۱ وجود ندارد و این پیروزی دولت در ماه‌های پایانی است.

روحانی ادامه داد: به‌عنوان رئیس دولت به مردم می‌گویم که تحریم شکسته شده و اگر همه با هم و متحد باشیم، به‌زودی تحریم برداشته می‌شود و طرف ما می‌داند که راهی جز انجام تعهدات و موافقتنامه برجام نیست و امروز در دنیا یک صدا وجود دارد و همه می‌گویند راهی جز اجرای کامل برجام برای صلح و امنیت منطقه و جهان نیست؛ ممکن است یک رژیم دغل‌کاری مانند رژیم صهیونیستی چیزی بگوید ولی مهم نیست و دنیا همصدا هستند و این مهم است.

رئیس جمهور تاکید کرد: به راحتی ‌می‌توانیم در ماه‌های آینده میلیون‌ها واکسن به مردم تزریق کنیم. تا پایان تیرماه همه آن‌هایی که در گروه‌های پر خطر هستند واکسن زده می‌شوند. 

وی در مورد روز قدس خاطر نشان کرد: روز قدس یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و از وصایای حضرت امام خمینی (ره) است. صهیونیست‌ها فکر می‌کردند مساله قدس تمام شده و اشغال‌گر در سرزمین اشغال شده تثبیت شده است. این زلزله (روز قدس) را امام ایجاد کرد و به آن‌ها فهماند که قدس پیروز است، ملت فلسطین دیر یا زود به سرزمینشان باز خواهند گشت، و قدس و مسجد الاقصی به عنوان قبله گاه اول مسلمین از دست اشغال نجات خواهد یافت.

روحانی تصریح کرد: صهیونیست‌ها به عنوان دشمنان منطقه، دشمنان امنیت، ملت فلسطین، همسایگانشان و به عنوان قاتلان و سفاکان تاریخ و به عنوان کسانی که میلیون‌‌ها انسان را از خانه و کاشانه‌شان آواره کرده‌اند؛  جانی‌تر از صهیونیست‌ها در تاریخ دهه‌های گذشته پیدا نمی‌کنیم.روز عزای صهیونیست‌‌ها در قدس ۱۴۰۰ است. صهیونیست‌ها همیشه علیه انقلاب، مردم ما، امام و رزمندگان ما کینه داشته داشتند. 

ئیس جمهور اضافه کرد: خود صهیونیست‌ها وقتی انقلاب پیروز شد گفتند پیروزی انقلاب یک زلزله در منطقه بود و خیلی تلاش کردند این انقلاب را سرنگون کنند؛ علیه ملت ایران تلاش کردند. تمام گرفتاری‌هایی که ملت ما شاهد است وقتی ریشه یابی کنید برمی‌گردد به صهیونیست‌ها. 

وی اظهار داشت: در سال ۹۳ مساله برجام ما تمام بود، توافق نهایی شده بود اما صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه آمدند در اروپا و سر آمریکا کلاه گذاشتند و به آمریکایی‌ها گفتند چرا برای توافق عجله می‌کنید؟، چند ماه صبر کنید ما قیمت نفت را آنقدر پائین می‌بریم که هرچه شما بگوئید ایران قبول کند. 

روحانی خاطر نشان کرد: قیمت نفت را پائین آوردند، مشکلات ایجاد کردند و قیمت نفت را تا ۲۵ دلار هم پائین آوردند، تاخیر هم افتاد. در سال ۹۳ قرار بود به توافق برجام برسیم که تاخیر انداختند شد ۹۴.

رئیس جمهور بیان داشت: وقتی برجام موفق و پیروز شد اقدامات زیادی کردند اما بازهم موفق نشدند. برجام مستقر شد و در سال ۹۴ هیچکس در دنیا از اسرائیلی‌ها عصبانی‌تر نبود. تمام دوستان ما در سال ۹۴ به من تبریک گفتند. صهیونیست‌ها از همان روز به دنبال توطئه رفتند. 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر