|
کدخبر: 169390

توصیه انتخاباتی معاون احمدی نژاد به رییس قوه قضاییه

فریدون عباسی گفت: آقای رئیسی در دور قبل که به دعوت برخی از جریانات سیاسی وارد عرصه انتخابات شد ورود خوبی نداشت، دیر آمد، و آن تسلط لازم در کار را نداشت. با این تفاسیر رئیسی نیم نگاهی به قوه مجریه دارد.

سیاست داخلی توصیه انتخاباتی معاون احمدی نژاد به رییس قوه قضاییه

فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی دولت محمود احمدی‌نژاد که چندی پیش برای شرکت در رقابت انتخاباتی ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد در مصاحبه‌ای به چند و چون حضورش در انتخابات پرداخت که در ادامه بخشی از این مصاحبه را می‌خوانید:

بیش از ۲۰۰ نماینده نامه‌ای به آقای رئیسی نوشته‌اند و در خواست کردند تا در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا شود، نامه نمایندگان چه پیامی برای مجلس دارد و چقدر به شان مجلس آسیب می‌زند؟

موافق جمع آوری امضاء برای حضور رئیسی در انتخابات نبودم، مجلس باید استقلال خود را از قوه مجریه حفظ کند، زمانی که از یک فرد دعوت می‌کنیم تا رئیس‌جمهوری شود، بعد از آن به هر وزیری که او معرفی کند یا هر کاری که انجام دهد باید رای مثبت دهیم و دیگر نمی‌توانیم نقش نظارتی خودمان را ایفا کنیم. جزو امضاء‌کنندگان نامه به رئیسی نبودم و اعتقاد دارم که قوه قضاییه برای برقراری عدالت در جامعه نیازمند ثبات مدیریتی است. حالا که شخصی مثل آقای رئیسی که جنسش، جنس قوه قضاییه است و تجارب خوبی هم دارد و افراد، ساختار و سازمان آنجا را می‌شناسند، نقاط ضعف و کاستی‌ها را می‌داند سریعتر از بقیه می‌تواند در ثبات قوه قضاییه و سالم‌سازی آن و آماده کردن برای ساختن تمدن نوین اسلامی قدم بردارد، به نظر من ایشان در قوه قضاییه بمانند نظام بهره بیشتر می‌برد تا اینکه به قوه مجریه وارد شود.

فکر می‌کنید که خود آقای رئیسی هم این نظر را دارند؟

آقای رئیسی در دور قبل که به دعوت برخی از جریانات سیاسی وارد عرصه انتخابات شد ورود خوبی نداشت، دیر آمد، و آن تسلط لازم در کار را نداشت. با این تفاسیر رئیسی نیم نگاهی به قوه مجریه دارد، می‌توانم استنباط کنم و احتمال می‌دهم که ایشان فکر می‌کند قوه قضاییه را می‌تواند از طریق قوه مجریه اصلاح کند، زیرا قوه مجریه برای قوای دیگر نیرو می‌سازد، اگر قوه مجریه درست عمل نکند هیچ وقت آینده خوبی نخواهیم داشت، افراد با مهارت‌های تخصصی و بعد از کسب مهارت باید دارای تقوی، تعهد، وابستگی به نظام و هویت ایرانی باشند. من همه اینها را با هم می‌بینم اگر بخواهیم کارشناس و مدیر درست کنیم این افراد باید غیر از اوضاع اعتقادی و تعهدی به نظام اسلامی دارای هویت ملی هم باشند تا ما با پدیده نفوذ، کمتر روبه‌رو شویم.

اگر آقای رئیسی حضور پیدا کنند شما به نفع او کنار می‌کشید؟

خیر. منتظر آمدن آقای رئیسی نیستم و توصیه بنده به ایشان این است که قوه قضاییه را اداره کند، از جریان حزبی و ائتلاف اصولگرایی وارد حوزه انتخابات نمی‌شوم، من متکی به خداوند متعال و رای مردم هستم. جریان‌های سیاسی متفرق هستند، جریان‌های سیاسی کارگزاران و اصلاح طلبان به شدت حزبی هستند و هیچکس را در درون خود راه نمی‌دهند. من یک الگویی دارم به نام «الگوی کازرون» و با آن می‌توانم مدیریت خوبی داشته باشم. در مجلس یازدهم به جریان‌های موجود وصل نیستم و با پرچم و تابلوی آنها وسط نرفتم، به صورت مستقل کار کردم و تجربه خوبی هم گرفتم، زمانی که سراغ مردم می‌روی مردم پاکند و طلب خاصی ندارند، گروکشی نمی‌کنند و رای می‌دهند. من وابستگی به هیچکدام از جریان‌ها ندارم، در جناح هایی که من می‌بینم تشتت آراء وجود دارد برای همین است که برخی فکر می‌کنند برای اینکه از تشتت نجات پیدا کنند باید سراغ شخصی مثل رئیسی بروند. برخی دوستان به من گفتند که خوب است در انتخابات شرکت کنم.

 

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر