|
کدخبر: 167473

عارف از کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ کناره گیری کرد؟

عضو جبهه اصلاحات ایران با بیان اینکه محمدرضا عارف از گزینه‌های جریان اصلاحات است، گفت: او جلسات خود را مرتب تشکیل می‌دهد، بنابراین نشانه‌ای از کناره‌گیری او نیست.

سیاست داخلی عارف از کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ کناره گیری کرد؟

احمد شریف عضو جبهه اصلاحات ایران، درباره انتشار خبری مبنی بر حذف عارف از عرصه انتخابات، گفت: بعید می‌دانم این اخبار صحت داشته باشد. تاکنون چنین موردی سابقه نداشته و هنوز اصلاحات در مورد مصادیق کاندیداها به توافق نرسیده است تا درباره حضور یا عدم حضور عارف تصمیمی اتخاذ شود.

وی افزود: البته اخبار حاکی از آن است که عارف جلسات خود را مرتب تشکیل می‌دهد و در حال فعالیت است، بنابراین نشانه‌ای از کناره‌گیری او نیست و نمود بیرونی برای این اخبار وجود ندارد.

عضو جبهه اصلاحات ایران با بیان اینکه در نهاد اجماع‌ساز هنوز تصمیمات نهایی درباره مصادیق احتمالی اصلاحات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اتخاذ نشده است، بیان کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری، عرصه رقابت ژنرال‌های جریان‌های سیاسی است، بنابراین بعید است افراد ناشناخته به عنوان کاندیدا معرفی شوند. کسانی که داعیه حضور در انتخابات را دارند، افرادی هستند که سرشناس هستند و تا کنون تمایل آنها برای اعلام نامزدی دیده شده است.

شریف در پاسخ به این سوال که چه کسانی احتمال بیشتری برای حضور در صحنه انتخابات از سوی جریان اصلاحات را دارند، افزود: با توجه به آنچه تاکنون مشاهده کرده‌ایم، جهانگیری، محسن هاشمی، پزشکیان، عارف، رهامی، کواکبیان و البته محمدجواد ظریف از جمله کسانی هستند که احتمال حضورشان قوی‌تر به نظر می‌رسد. به غیر از «ظریف» که اعلام کرده، فعلاً تصمیمی برای حضور در انتخابات ندارد بقیه اسامی آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلام کرده‌اند.

وی روشن شدن ساز و کار تعیین کاندیدای نهایی در نهاد اجماع‌ساز را عامل شفافیت بیشتر شرایط انتخابات برشمرد و تشریح کرد: به زودی مشخص خواهد شد که کاندیداهای اصلی اصلاحات قبل از ثبت‌نام یا بعد از ثبت‌نام مشخص می‌شوند. اگر کاندیداها قبل از ثبت‌نام مشخص شوند، باید دو سوم از آرای ۴۶ نفر عضو نهاد اجماع‌ساز را به دست بیاورند. با توجه به احتمال رای نیاوردن برخی از گزینه‌ها، ممکن است مسیر برخی از این افراد برای ادامه حضور در این کارزار تغییر کند.

 

منبع: مهر
  • جسین ارسالی در

    ایندفعه نوبت ریاست جمهوری ...... حداقل چ ندتا زبان بین المللی بلده..

ارسال نظر