|
کدخبر: 167024

سعید محمد برای کناره گیری از انتخابات ۱۴۰۰ شرط گذاشت

سعید محمد درباره شرط کناره گیری خود از عرصه انتخابات اینطور گفت: اگر آقای رییسی ورود کنند به او کمک می کنم چون ایشان می توانند اجماع خوبی ایجاد کنند و اولویت عدم انشقاق است.

سیاست داخلی سعید محمد برای کناره گیری از انتخابات ۱۴۰۰ شرط گذاشت

سعید محمد در ماه های اخیر و به ویژه پس از اعلام استعفا از فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم حواشی زیادی را از سر گذراند و برخی مسئولان سپاه درباره نحوه حضور او در انتخابات مواضعی گرفتند و تاکید کردند که مورد حمایت سپاه پاسداران نیست. حالا او برای نخستین بار در این مدت با حضور در سومین جلسه از سلسله جلسات میز انتخاباتی جمهور اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که با عنوان « تحول در حکمرانی، عدالت و کارآمدی»، واکنش های تفصیلی و عمومی خود را درباره حاشیه های مطرح شده اعلام کرد.

سردار محمد ضمن اینکه تاکید کرد: «در بین عزیزانی که تا به امروز مطرح شده اند، خودم را اصلح می دانم»، درباره شرط کناره گیری خود از عرصه انتخابات ریاست جمهوری اینطور گفت: «من ابتدا خدمت آقای رییسی رفتم تا برنامه را با ایشان تنظیم کنم. ایشان گفتند که به انتخابات ورود نمی‌کنند. حتی قبل از آنکه از قرارگاه خارج شوم دوباره از ایشان پرسیدم و گفتند که قصد ورود به انتخابات را ندارند. اگر ورود کنند به آقای رییسی کمک می کنم چون ایشان می توانند اجماع خوبی ایجاد کنند و اولویت عدم انشقاق است.»

موضوع دیگر بحث تایید صلاحیت و رجل سیاسی بودنِ سعید محمد است که با اما و اگرهایی همراه شده، او اما توضیح داد: «شورای نگهبان اخیرا چارچوبی را تعریف کرده و الان در رفت و برگشت است و من نمی‌دانم تصویب می‌شود یا خیر. در این چارچوب برای نیروهای نظامی جایگاه ۶ سال سرلشکری است. اگر ملاک این مورد باشد من ۸ سال جایگاه سرلشکری و بالاتر را دارم و به عنوان یک شاخصه می‌توان عنوان کرد.»

محمد خود را تایید صلاحیت شده ارزیابی و تاکید می کند با شورای نگهبان رایزنی خواهد کرد؛ او در این باره گفته است: «تا جایی که الان قانونمند و چارچوبمند است اینطور می بینم که باید تایید بشوم اما فضا سازی هایی که الان در جهت حذف وجود دارد را باید مدیریت کنیم و اینکه اقبال مردمی و عمومی هم در نظر شورای نگهبان تاثیرگذار خواهد بود.  معتقدم شورای نگهبان می تواند من را تایید کند، البته همانطور که می‌دانید آرا در شورا مستقل است. هر کس باید خودش به اغنا فکری برسد و در این خصوص سعی کردیم جلساتی را با اعضای شورای نگهبان خصوصاً فقها داشته باشیم.‌»

او در عین حال از میان چهره های مطرح برای کاندیداتوری ریاست جمهوری، علی لاریجانی و مسعود پزشکیان را رقیب خود می بیند و گفته که محمدجواد ظریف یار کمکی است. در بخشی از این گفت‌وگو هم به بیان شعارهای اقتصادی پرداخته است؛ از اصلاح سیستم پرداخت یارانه و نظام بانکی تا حل مسئله مسکن و کاهش قیمت ها.

 

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر