|
کدخبر: 166462

جایگزین سیدحسن خمینی برای اصلاح طلبان در انتخابات

عضو حزب کارگزاران عنوان کرد: مشکل اصلاحات این است که زمینه ای برای تایید صلاحیت نیروهای اصلی‌ خود ندارد وگرنه نیروهایی چون عبداله نوری وجود دارند که محبوبیت خاتمی و درایت هاشمی را به نمایش می گذارند ولی این نیروها تایید نمی شوند.

سیاست داخلی جایگزین سیدحسن خمینی برای اصلاح طلبان در انتخابات

محمود علیزاده طباطبایی، عضو حزب کارگزاران، در رابطه با اتفاقات اخیری که در مورد عدم کاندیداتوری سید حسن خمینی رخ داد، اظهار کرد: جریان اصلاحات هنوز اطمینان ندارد که پیام مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری از طرف کلیت نظام جدی گرفته شده باشد. اصلاحات بررسی کرد و اگرچه به نتیجه نهایی نرسید اما حسن آقای خمینی با آن سابقه و پیشینه خانوادگی که طبق بیانات رهبری، این انقلاب را کسی بی نام خمینی نمی شناسد و اگر یک خمینی دیگر دارد صحنه می شد، شاید این مردم دلسرد و ناامید و بی تفاوت وارد صحنه می شدند.

او افزود: مشکل اصلاحات این است که زمینه ای برای تایید صلاحیت نیروهای اصلی‌ خود ندارد وگرنه نیروهایی چون عبداله نوری وجود دارند که محبوبیت خاتمی و درایت هاشمی را به نمایش می گذارند ولی این نیروها تایید نمی شوند.

این عضو حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: آنهایی که ما دشمن خطابشان می کنیم اعم از گروه های اپوزیسیون خارج کشور و رسانه های بیگانه همه برای عدم شرکت در انتخابات تبلیغ می کنند و جریان اصولگرا به طور غیر مستقیم همین کار را انجام می دهد. امروز ۵۵میلیون ایرانی واجد شرایط رای دهی هستند و جریان اصولگرا می گوید حتی اگر ۵ میلیون نفر از این میزان شرکت کنند ما می‌توانیم برنده شویم. جریان اصولگرا هم سو با اپوزیسیون نظام حرکت می کند و نمی خواهد انتخابات گرم باشد.

علیزاده طباطبایی در رابطه با کاندیدایی که بتواند جایگزین سید حسن خمینی باشد، گفت: در جریان اصلاحات امروز بیشتر ظریف مطرح و جدی است. در مورد آقای لاریجانی باید گفت اصلاحات از ابتدای تشکیل این جلسات بنا داشت اشخاصی را معرفی کند که سه خصوصیت داشته باشند اول اینکه با رهبری همسو باشند، دوم اینکه خوش نام و پاکدست باشند و زمینه رای آوری داشته باشند و سوم اصلاح طلب باشند که لاریجانی خصوصیت سوم را ندارد.

علیزاده طباطبایی با بیان اینکه مرعشی و کرباسچی هم می توانند کاندیدا باشند اما موضوع تایید صلاحیت آنها مشخص نیست، افزود: مرعشی و کرباسچی از شایسته ترین مدیران کشور هستند که در سخت ترین شرایط بهترین تجربه مدیریتی را نشان دادند آقای کرباسچی با نظر حضرت امام به استانداری قم منصوب شدند تا شهرداری تهران و آقای مرعشی از ریاست دفتر رییس جمهوری و استانداری کرمان تا ریاست سازمان میراث فرهنگی و... از بهترین مدیران کشور بودند و هم شرط اصلاح طلبی و هم شرط رای آوری را دارند.

او تصریح کرد: مرعشی و کرباسچی باید مورد بررسی قرار بگیرند، خصوصا اینکه امکان دارد شورای نگهبان آنها را تایید صلاحیت نکند مگر اینکه طی مذاکراتی به جمع بندی برسند و این کار صورت بگیرد. در نهایت امیدواریم ظریف بیایند؛ او سه شرط را دارد و هم با حضور او، امکان مشارکت حداکثری بیشتر است.

 

منبع: برنا
  • ناشناس ارسالی در

    فقط یادگار امام بدون او انتخاب اصلح ندار یم بجز احمدی نژاد

ارسال نظر