|
کدخبر: 155805

توضیحات ظریف درباره توقف پروتکل الحاقی

وزیر امور خارجه گفت: از ۲۷ بهمن به صورت رسمی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردیم که از صبح پنجم اسفند ماه قانون مجلس اجرا خواهد شد و به همین دلیل اجرای این قانون از صبح امروز آغاز شده ولی اجرای پادمان ادامه می‌یابد.

سیاست داخلی توضیحات ظریف درباره توقف پروتکل الحاقی

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در حاشیه همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی و بین‌المللی دفاع مقدس در جمع خبرنگاران درباره توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و نظارت‌های فراپادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: از ۲۷ بهمن به صورت رسمی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردیم که از صبح پنجم اسفند ماه قانون مجلس در این باره اجرا خواهد شد و به همین دلیل اجرای این قانون از صبح امروز آغاز شده است.

وی درباره سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به تهران نیز خاطرنشان کرد: آقای گروسی به ایران آمد تا ترتیباتی را برای اجرای قانون داشته باشیم. به توافقاتی در این خصوص رسیدیم و اصل این توافق بر این است که نوارهایی که از برنامه‌های هسته‌ای ما ضبط می‌شوند که هیچ گاه به صورت زنده به آژانس ارائه نمی‌شد، بلکه به طور روزانه و هفتگی ارائه می‌شد، از این به بعد نگهداری می‌شود و در اختیار آژانس قرار نمی‌گیرد.

ظریف در عین حال یادآور شد: البته اجرای پادمان ادامه می‌یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: پادمان تعهد جمهوری اسلامی ایران است و مصوبه اخیر مجلس هم اجازه همکاری بیش از پادمان را نیز به ما نمی‌دهد و این بدان معناست که همکاری ما با آژانس ادامه پیدا می‌کند.

وزیر امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها تعهداتشان را در برجام اجرا نکردند و نباید جای طرفین را عوض کنند، چرا که خاطی آمریکا و اروپا هستند.

منبع: فارس

ارسال نظر