|
کدخبر: 111972

پلمب واحدهای صنفی که پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت نمی‌ کنند

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: تا ۲۱ تیر ماه حدود ۸ هزار واحد صنفی پلمب شدند که از آن تاریخ تاکنون هزار و ۷۰۰ صنف دیگر نیز تعطیل شدند که شامل تالارها، نانوایی‌ها، دفاتر پیشخوان دولت، کارگزاری‌های بورس، آرایشگاه‌ها و صنف‌های دیگر است.

سلامت پلمب واحدهای صنفی که پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت نمی‌ کنند

محسن فرهادی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پلمب واحدهای صنفی افزود: هرچه جلوتر می‌رویم، شناخت بیشتری از ویروس کرونا پیدا می‌کنیم. در دستورالعمل‌های ابتدایی روی بحث استفاده از دستکش و گندزدایی تاکید می‌کردیم و به مرور استفاده از ماسک اهمیت پیدا کرد. در مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نیز تاکید شد که نظارت‌های وزارت بهداشت افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اختیاری نیست و اجباری است. در نتیجه ناظرهای ما مجبور به شدت عمل بیشتر و در نتیجه تعطیلی اماکنی شدند که پروتکل‌های بهداشت را رعایت نمی‌کنند.

رستوران‌ها بالاترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، رستوران‌ها بالاترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته و بانک‌ها در رتبه دوم و اداره‌ها و موسسه‌ها در رتبه سوم قرار دارند.

چگونگی انتقال کرونا از طریق غذا

فرهادی بیان کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، ویروس کرونا از طریق غذا منتقل نمی‌شود. اگر به پروتکل‌های بهداشتی نیز توجه شود، مشاهده می‌کنیم بدترین جایی که پروتکل‌های بهداشتی در آنجا رعایت نمی‌شود، پاساژها هستند. هیچ مستندی در جهان مبنی بر این‌که غذا می‌تواند خود به خود منتقل کننده ویروس کرونا باشد، در دست نیست و آلودگی با ویروس کرونا توسط خودمان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: خدمت دهنده و خدمت گیرنده وظیفه متقابل دارند و در نتیجه فضاهای تجمعی برای ما مهم است و دقت ما در این زمینه باید بیشتر باشد.

ارتباط سلامت و اقتصاد به هم آمیخته است

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت تمایلی به تعطیل کردن حتی یک مورد از کسب و کارها ندارد. همواره گفتیم که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، کسب و کار رونق پیدا خواهد کرد. ارتباط سلامت با اقتصاد کاملا به هم آمیخته است. تالارهای پذیرایی در مناطق نارنجی و قرمز تعطیل می‌شوند.

هیچ صنفی بدون اخطار تعطیل نمی‌شود

وی بیان کرد: هیچ صنفی بدون اخطار و تذکر تعطیل نمی‌شود. چندین گروه نظارتی داریم که یک نظارت عالیه توسط وزارت بهداشت و نظارت‌هایی توسط اتاق اصناف انجام می‌شود. به همه ۸ هزار مورد پلمب شده ابتدا تذکر دادیم و سپس تعطیل شده است.

فرهادی اظهار کرد: هر خدمت دهنده و هر خدمت گیرنده وظیفه‌ای دارد و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، مطمئنیم که آمار ابتلا به ویروس کرونا کاهش خواهد یافت.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها