|
کدخبر: 111964

۶ درصد بستری بیماران کرونایی در بابل کودک هستند

بستری بیماران کرونایی در بابل که همچنان در کانال افزایشی است کودکان را نیز از این امر مستثنی نکرد و ۶ درصد از میزان بستری در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل را کودکان تشکیل می‌دهند.

سلامت ۶ درصد بستری بیماران کرونایی در بابل کودک هستند

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ۵۱ بستری جدید در ۲۴ ساعت گذشته آمار کل بستری بیماران کرونایی به ۳۰۶ نفر افزایش یافته است که از این تعداد ۱۸ بیمار کودک هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل به خبرنگار ایرنا گفت: روند بستری بیماران کرونایی نشان می‌دهد که تمامی گروه های سنی به این ویروس مبتلا می شوند و خطر در کمین تمامی گروه های سنی قرار دارد.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود: خانواده‌ها علائم خفیف مبتلا به ویروس کرونا را در کودکان جدی بگیرند و کودکانی را که دارای تب ساده، سرفه و یا بی حالی می‌باشند را برای بررسی به نزد پزشک ببرند.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی خانواده ها به هیچ عنوان در مجالس عروسی و عزا شرکت نکنند و از حضور کودکان در پارک ها و فضاهای سرپوشیده به طور جدی خودداری کنند.

رییس دانشگاه علومپزشکی گفت: خانواده ها رعایت پروتکل های بهداشتی را به طور جدی در دستور کار قرار دهند و به کودکان خود آموزش شست وشوی ۲۰ ثانیه ای دست ها را بیاموزند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر موثرترین راه پیشگیری از ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و خانواده ها باید سه اصل طلایی استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن ۲۰ ثانیه ای دست ها را در دستور کار خود قرار دهند.

محدودیت های کرونایی در شهرستان بابل برای سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی، استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و نمایش، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها به اجرا درآمد و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی ، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، باغ وحش‌ ، مراکز تفریحی ، پارک ها و بوستان ها، برخی از بازارهای محلی و نظایر آن تا خروج شهرستان از وضعیت قرمز از سوی فرمانداری اجرا شد.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا (بیمارستان شفیع زاده امیرکلا) یکی از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل است.

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

گفتنی است بستری بیماران کرونایی در بابل که از مدت یک ماه اخیر به کانال افزایشی برگشته است ، همچنان روند افزایشی را ادامه دارد. از ۱۴ تیرماه که وضعیت قرمز کرونایی در بابل اعلام شد برای توقف روند افزایشی بستری بیماران کرونایی محدودیت هایی در شهرستان بابل اعمال شده است که تاکنون نتوانست روند افزایشی را متوقف و به کانال نزولی برگرداند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها