|
کدخبر: 320678

قیمت به روز اسکنر داخل دهانی در ایران

قیمت اسکنر داخل دهانی

پیش از هر مقدمه ای پیشنهاد می کنم برای اطلاع از قیمت اسکنر داخل دهانی در ایران، با مجموعه اول دنتال تماس بگیرید.

از آنجایی که این مجموعه وارد کننده اصلی این دستگاه می باشد؛ علاوه بر بروز بودن، به صرفه ترین قیمت ها را برای انواع اسکنرهای داخل دهانی به مشتریان خود ارائه می دهد.

قیمت اسکنر های داخل دهانی، بسته به نوع و کاربرد آن ها، از 70 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان، متغیر است.

در ادامه بازه قیمت دو نوع از پر کاربردترین اسکنرهای داخل دهانی پرتابل و پایه دار در ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

مزایای اسکنرهای داخل دهانی

 در مقایسه با نتایج فیزیکی سنتی، اسکن در کسری از زمان تکمیل می ‌شود و اسکنرهای داخل دهانی امروزی نتایجی با سرعت و دقت بالا تولید می ‌کنند و مزایایی مانند دقت، سرعت، کارایی و گردش کار دیجیتال را ارائه می ‌دهند.

اسکنرهای داخل دهانی علاوه بر جنبه‌ های فنی، تجربه بیمار را با ایجاد راحتی بیشتر، کاهش نیاز به تکرار قالب گیری سنتی ناخوشایند و امکان مشاهده مشکلات دندانی خود در زمان واقعی، بهبود می‌ بخشند.

استفاده از اسکنرهای داخل دهانی منجر به برنامه ریزی سریعتر درمان، تشخیص بهتر و رضایت بیشتر بیمار می شود.

علاوه بر این، اسکنرها به لحاظ بهداشتی، ایمن تر بوده و به کارایی بیشتر در عمل های دندانپزشکی کمک می کنند و آن ها را به ابزاری ارزشمند در دندانپزشکی مدرن تبدیل می کنند.

 اسکنر داخل دهانی

 

نحوه عملکرد اسکنر داخل دهانی پرتابل

اسکنرهای داخل دهانی قابل حمل از فناوری اسکن نور ساختار یافته برای ثبت تصاویر دیجیتالی حفره دهان استفاده می کنند.

این اسکنرها از یک پنل دستی تشکیل شده‌ اند که منبع نوری را روی دندان‌ ها و بافت ‌های نرم پخش می ‌کند، در حالی که حسگرهای موجود در عصا این الگو را هنگام انعکاس ساختارهای دهان اندازه ‌گیری می ‌کنند.

سپس از این اطلاعات برای تولید یک مدل دیجیتال سه بعدی دقیق استفاده می شود. این اسکنرها قابلیت ثبت تصاویر با سرعت بالا، امکان تجسم نواحی مختلف دهان و در عین حال ارائه بازخورد فوری را دارند.

علاوه بر اسکن نور ساختار یافته، این اسکنرها ممکن است از حسگرهای حرکت و موقعیت برای ردیابی حرکت و جهت گیری در طول فرآیند اسکن استفاده کنند.

این استفاده از فناوری نیاز به قالب‌ های سنتی دندان را از بین می ‌برد و امکان تجربه اسکن سریع ‌تر را فراهم می‌ کند. علاوه بر این، با ارائه یک تجربه اسکن کارآمدتر، راحتی و رضایت بیمار را افزایش می دهد.

قالب های دیجیتالی که از طریق اسکنرهای داخل دهانی قابل حمل به دست می آیند، کاربردهای متنوعی مانند برنامه ریزی درمان، ارزیابی های ارتودنسی و طراحی ترمیم های دندانی دارند.

این فناوری نقش مهمی در تسریع و بهبود عمل های دندانپزشکی ایفا می کند.

قیمت به روز اسکنر داخل دهانی پرتابل در ایران

مزیت این اسکنرها نسبت به اسکنرهای دیواری و پایه دار، در سهولت استفاده از آن هاست. همچنین اسکنر داخل دهانی پرتابل یا قابل حمل، قیمت مقرون به صرفه تری دارد.

قیمت اسکنر داخل دهانی پرتابل در ایران، در بازه 70 تا 200 میلیون متغیر می باشد که این نوسان این مبلغ به برند و کارایی دستگاه و البته ترجیحات دندانپزشک بستگی دارد.

یک اسکنر داخل دهانی پرتابل با کارایی مناسب، با قیمت 85 میلیون تومان در مجموعه اول دنتال قابل تهیه می باشد.

نحوه کار اسکنر پایه دار و دیواری

اسکنر های داخل دهانی برای به دست آوردن قالب های دیجیتالی مستقیم دندان و ارائه تصاویر با جزئیات بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و وضوح و دید عالی را در داخل حفره دهان ارائه می دهند.

همچنین در کاربردهای مختلف دندانی مانند آماده سازی حفره اسکن، بدن اسکن ایمپلنت و قوس دندان مفید هستند.

علاوه بر این، اسکنرهای داخل دهانی پایه دار و دیواری دقت بیشتری در تشخیص و برنامه ‌ریزی برای درمان دارند که دفعات بازسازی‌ ترمیمی را کاهش می‌ دهند.

علاوه بر این، آن‌ ها بازخورد و نتایج قابل مشاهده فوری روی مانیتور با تصاویر سه‌ بعدی را ارائه می‌ دهند. این اسکنرها امکان اتصال دیجیتالی با آزمایشگاه ‌ها را برای گردش کاری سریع و تولید مدل و رنگ نهایی برای ترمیم‌ ها را فراهم می‌ کنند.

به طور کلی، استفاده از اسکنرهای داخل دهانی دیواری در دندانپزشکی مزایایی از نظر دقت، سرعت، راحتی و افزایش تجربه بیمار به همراه دارد.

قیمت بروز اسکنر داخل دهانی پایه دار و دیواری در ایران

مزیت این اسکنرها در قیاس با اسکنرهای پرتابل، دقت بیشتر و خطای کمتر آن هاست. اگرچه استفاده از این نوع اسکنرها کمی پیچیده تر است و نیاز به مهارت جزئی دارد؛ اما بسیار دقیق و کارآمد هستند.

قیمت اسکنر داخل دهانی دیواری در ایران، با در نظر گرفتن تجهیزات و ملزومات مورد نیاز دندانپزشک، بین بازه 150 تا 300 میلیون می باشد.

مجموعه اول دنتال، وارد کننده اصلی این دستگاه ها بوده و پایین ترین قیمت بازار را به خود اختصاص داده است.

 انواع اسکنر داخل دهانی

 

انواع اسکنرهای داخل دهانی

در زمینه دندانپزشکی انواع مختلفی از اسکنرهای داخل دهانی موجود است. به برخی از آن ها در ادامه اشاره شده است.

اسکنر داخل دهانی Allied Star مدل AS200E

اسکنر Allidstar مدل AS200E بسیار سریع است که می توان به وسیله آن، فقط در 20 ثانیه تمام فک را اسکن کرد.

از قابلیت های دیگر این اسکنر، دارا بودن هوش مصنوعی بسیار حساس است که می تواند به صورت خودکار، بافت نرم غیرضروری را شناسایی و فیلتر کند. نتیجه کار این دستگاه بسیار تمیز، دقیق و سریع است.

اسکنر داخل دهانی Alliedstar مدل AS100

این اسکنر یکی از جدیدترین و سریع‌ ترین اسکنرهای داخل دهانی موجود در بازار است. این اسکنر با دارا بودن گواهینامه بین الملل FDA، دارای سرعت بالایی است و می توان تمام فک را به راحتی در 35 ثانیه اسکن کرد.

اسکنر داخل دهانی PANDA P2

دقت این اسکنر داخل دهانی 15 میکرومتر و عمق اسکن آن 15 میلی متر است. در بسته بندی این اسکنرها، 5 تیپ جداگانه موجود می باشد که 3 تیپ آن دارای زاویه 45 درجه و دو تیپ دیگر 35 درجه و 55 درجه هستند.

تنوع زوایای این تیپ ها امکان کارکرد و اسکن دقیق تری را با توجه به شرایط سنی و دندان بیمار برای دندانپزشک فراهم می کند.

اسکنر داخل دهانی 3Shape TRIOS

اسکنرهای تریشیپ به دلیل تطبیق پذیری، سهولت استفاده، ثبت تصویر عالی و قابلیت قرار دادن کاربردهای مختلف دندانپزشکی، به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

با این حال، با هزینه اشتراک سالانه و ماهانه مداوم، به ویژه برای ویژگی های افزودنی مانند Smile Preview (شبیه ساز ارتودنسی) همراه است.

اینها تنها چند نمونه از اسکنرهای داخل دهانی موجود در بازار هستند. هر اسکنر دارای ویژگی ها، مزایا و معایب منحصر به فرد خود است که دندانپزشکان باید بر اساس نیازها و ترجیحات خاص خود در هنگام انتخاب یک اسکنر داخل دهانی برای عمل خود در نظر بگیرند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها