|
کدخبر: 318618

یک ساعت پیاده روی چقدر کالری میسوزاند؟

سلامت یک ساعت پیاده روی چقدر کالری میسوزاند؟

پیاده‌روی، یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال مؤثرترین فعالیت‌های بدنی است که به بهبود سلامتی کمک می‌کند. این فعالیت ساده، سلامت قلب‌وعروق، استخوان‌ها، فشارخون و حتی روح‌وروان شما را تضمین خواهد کرد. همچنین، پیاده‌روی باعث کاهش وزن می‌شود، البته این موضوع به سوخت‌وساز کالری در بدن برمی‌گردد. سوخت‌وساز کالری یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر سلامتی بدن تأثیر می‌گذارد. 

کالری‌ها، انرژی‌ هستند که بدن برای انجام کارهای روزمره‌اش نیاز دارد. هرچه بیشتر کالری سوزانده شود، بدن سالم‌تر و فعال‌تری خواهید داشت. پیاده‌روی یکی از راه‌های ساده و مؤثر برای افزایش سوخت‌وساز کالری است. در ادامه این مقاله، به بررسی فواید پیاده‌روی و نحوه سوخت‌و‌ساز کالری در بدن خواهیم پرداخت. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بیشتر در مورد این موضوعات مهم آگاه شوید.

متابولیسم؛ تبدیل کالری به انرژی از طریق فعالیت‌های بدنی

متابولیسم یا سوخت‌وساز، فرایندی است که در آن بدن کالری‌ها را از غذاهایی که می‌خوریم برای تولید انرژی استفاده می‌کند. این انرژی برای انجام فعالیت‌های بدنی، از تپش قلب تا پیاده‌روی، لازم است. فعالیت بدنی سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهد و بدن بیشتر کالری می‌سوزاند. پیاده‌روی، به‌عنوان یک فعالیت بدنی ملایم، به افزایش سوخت‌وساز کالری‌ها کمک می‌کند. 

هرچه سرعت و شدت پیاده‌روی بیشتر باشد، میزان کالری‌های سوخته شده نیز بیشتر می‌شود. باید به یادداشته باشید که میزان دقیق کالری‌های سوخته شده در حین پیاده‌روی بستگی به عوامل مختلفی دارد که در ادامه مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

محاسبه کالری سوخت شده در پیاده‌روی؛ عوامل تأثیرگذار در سوخت‌وساز

به‌طور میانگین، می‌توان گفت یک فرد با وزن متوسط در پیاده‌روی 1.5 کیلومتری حدود 100 کالری می‌سوزاند که معادل 300 کالری در ساعت است. یک قانون ساده این است که شما حدود 50 کالری برای هر 10 دقیقه پیاده‌روی می‌سوزانید. تعداد کالری‌های سوزانده شده بستگی به چند عامل دارد: وزن شما، سرعت و مدت‌زمان پیاده‌روی. البته برای افزایش میزان متابولیسم بدن و لاغری بیشتر می‌توانید از بهترین مکمل چربی‌سوز نیز استفاده کنید.

میزان کالری سوزانده شده همچنین بستگی به شیب سطح پیاده‌روی دارد. اگر شیب مثبت باشد (به بالا بروید)، کالری بیشتری می‌سوزانید. اگر شیب منفی باشد (به پایین بیایید)، کالری کمتری می‌سوزانید. برای شیب‌های شدید، می‌توانید از ماشین‌حساب پیاده‌روی کوهستانی استفاده کنید.

 

 

 

وزن (کیلوگرم)

سرعت پیاده‌روی (کیلومتر/ساعت)

جنسیب

شیب پیاده‌روی

(درصد)

کالری سوزانده‌شده در هر ساعت

50

3

زن

5

189

50

3

مرد

5

201

50

5

زن

5

264

50

5

مرد

5

277

75

3

زن

5

289

75

3

مرد

5

302

75

5

زن

5

403

75

5

مرد

5

416

100

3

زن

5

378

100

3

مرد

5

403

100

5

زن

5

541

100

5

مرد

5

554

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیاده-روی۱

یک جدول نمونه برای شما آماده کرده‌ایم که میزان کالری سوزانده شده را برای وزن‌ها، سرعت‌ها و جنسیت‌های مختلف نشان می‌دهد. این جدول بر پایه فرمول‌های داده‌های مطالعه «هزینه انرژی دویدن» توسط R. Margaria, P. Cerretelli, P. Aghemo, و G. Sassi ارائه شده‌اند.

 فرمول محاسبه کالری در یک ساعت پیاده‌روی

برای محاسبه کالری سوخته شده در حین پیاده‌روی، باید چند عامل را در نظر بگیریم: وزن، سرعت، مدت زمان و شیب سطح پیاده‌روی. هرکدام از این عوامل تاثیری بر میزان انرژی مصرفی ما دارند. یکی از روش‌های ساده برای محاسبه کالری سوخته شده در حین پیاده‌روی فرمول زیر است:

کالری سوزانده= وزن (کیلوگرم)  سرعت (متر در دقیقه)  0/029

این فرمول بر اساس داده‌های مطالعه «هزینه انرژی دویدن» توسط R. Margaria, P. Cerretelli, P. Aghemo و G. Sassi نوشته شده و فقط برای سطوح صاف قابل‌استفاده است. اگر شیب پیاده‌روی ما مثبت یا منفی باشد، باید یک ضریب به فرمول اضافه کنیم. این ضریب بر اساس تحقیقات دیگری توسط A. Minetti, C. Moia, G. S. Roi, D. Susta, و A. E. Ferretti به‌رسمیت شناخته شده است. این ضریب به شکل زیر محاسبه می‌شود:

ضریب شیب = 1+ 0/12 شیب پیاده‌روی

بنابراین، فرمول کلی برای محاسبه کالری سوخته شده در حین پیاده‌روی با در نظر گرفتن شیب پیاده‌روی به شکل زیر خواهد بود:

کالری سوزانده شده= وزن (کیلوگرم) سرعت (متر در دقیقه)0/029 ضریب شیب

این فرمول برای هر دو جنسیت قابل‌استفاده است. اما باید توجه داشت که جنسیت هم تاثیر بسیاری بر میزان کالری مصرف شده دارد. به‌طورمتوسط، مردان بیشتر از زنان کالری می‌سوزانند، چون وزن و عضله بیشتری دارند. درنهایت بعد از ورزش برای این‌که بدن شما عضله نسوزاند و حجم شما حفظ شود، همچنین ریکاوری هم کرده باشید می‌توانید از مکمل کراتین استفاده کنید.

پیاده-روی۲

خرید بهترین مکمل‌های چربی‌سوز و عضله آور از مکمل شاپ

در این مقاله معرفی سوخت‌وساز بدن و تعریف کالری به‌صورت اجمالی پرداختیم. سپس در یک جدول بر اساس فرمول‌های علمی میزان کالری سوزانده شده در یک ساعت پیاده‌روی برای انواع وزن‌ها را برای شما آوردیم و در نهایت فرمول طلایی را برای شما معرفی کردیم و کاملاً شرح دادیم. البته همچنان که گفتیم عوامل متعددی هستند که روی میزان کالری سوزانده شده در هر ساعت پیاده‌روی تاثیر می‌گذارند.

شما می‌توانید با مصرف برخی از مکمل‌های چربی‌سوزی متابولیسم بدن خود را افزایش دهید و بیشتر کالری بسوزانید. برای خرید انواع مکمل‌های ایرانی و خارجی اورجینال با شناسه FDA آمریکا و تاییدیه سازمان غذا و دارو ایران به بخش فروشگاهی، سایت مکمل‌شاپ به آدرس اینترنتی mokamelshop.com و شگفتی‌ساز اندام خود شوید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها