|
کدخبر: 318070

۵ غذای کم کالری که شما را سیر نگه می‌دارند و کمک می‌کند بدون رژیم لاغر شوید

سلامت ۵ غذای کم کالری که شما را سیر نگه می‌دارند و کمک می‌کند بدون رژیم لاغر شوید

مصرف غذاهای رژیمی و سالم موثرترین راه برای کاهش وزن است و می‌تواند به بهبود عملکرد بدن و سلامتی شما کمک زیادی کند. حقیقت این است که برای کاهش وزن قبل از هر کاری باید از غذاهای سیر کننده که کالری پایینی دارند استفاده کنید. اما چی بخوریم که زودتر لاغر شویم؟ آیا می‌دانید کدام غذاها چربی سوز هستند و به شما کمک می‌کنند تا احساس سیری بیشتری را تجربه کنید؟ در این مقاله می‌توانید با 5 غذای کم کالری و سیر کننده آشنا شوید.

1- حبوبات پخته شده

حبوبات از سالم‌ترین و مفیدترین غذاهای سرشار از پروتئین و فیبر هستند که می‌توانید از آن‌ها به شکل‌های مختلف برای تهیه یک شام رژیمی یا میان وعده سالم استفاده کنید. مصرف حبوباتی مثل نخود، عدس و لوبیا به شما کمک می‌کند تا احساس سیری بیشتری را تجربه کنید و به راحتی وزن خود را کاهش دهید. می‌توانید حبوبات را بپزید و با سبزیجات ترکیب کنید و در کنار مقداری برنج ایرانی درجه یک هاشمی و شیرودی به عنوان یک وعده غذایی میل کنید و یا حبوبات پخته شده را به عنوان میان وعده رژیمی در طول روز مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که برای تهیه حبوبات به روش رژیمی نیازی به اضافه کردن پیاز داغ و گوشت پرچرب نیست و می‌توانید حبوبات را با سبزیجات پخته شده و ادویه‌های مختلف مزه دار کنید.

2- رولت اسفناج

اسفناج یکی از مفیدترین انواع سبزیجات است که تقریبا بدون کالری است، اما به خاطر فیبر و مواد مغذی که دارد به شدت برای بدن مفید است. مصرف این سبزی مقوی و سالم به شما کمک می‌کند تا احساس سیری بیشتری را تجربه کنید و کمتر به سراغ خوردن تنقلات بروید. برای تهیه رولت اسفناج می‌توانید 2 عدد تخم مرغ را با مقدار کمی آرد، نمک و فلفل ترکیب کنید. سپس آن را در یک ماهیتابه نچسب بریزید. حالا صبر کنید تا تخم مرغ نیم پز شود. در ادامه اسفناج پخته شده و مزه دار شده را روی تخم مرغ بریزید. حالا دو طرف تخم مرغ را به سمت داخل برگردانید و صبر کنید تا رولت خوشمزه و ساده شما آماده شود. این غذای خوشمزه بسیار سیر کننده است و مصرف آن  موجب کاهش اشتهای شما می‌شود.

3- سوپ سبزیجات

رژیم-غذایی۱

یکی دیگر از بهترین غذاهای لاغر کننده که می‌توانید برای افزایش چربی سوزی بدن و جلوگیری از احساس گرسنگی مصرف کنید، سوپ است. سوپ سبزیجات همراه با آب مرغ یکی از سالم‌ترین غذاها است که می‌توانید به عنوان شام یا میان وعده میل کنید. برای تهیه سوپ بهتر است از مقداری فلفل سبز، کرفس خرد شده، هویج، نخود فرنگی، سینه مرغ ریش ریش شده، ذرت و پیاز و سیر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که اضافه کردن مقداری فلفل قرمز و زنجبیل تازه رنده شه به این سوپ می‌تواند برای کاهش وزن شما بسیار مفید باشد.

4- سینه مرغ گریل شده

سینه مرغ سرشار از پروتئین است و پروتئین از آن غذاهایی است که به افزایش احساس سیری و جلوگیری از گرسنگی کمک می‌کند. به طور کلی هر چقدر در رژیم غذایی خود از پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتری استفاده کنید، کاهش وزن و لاغری برای شما ساده‌تر خواهد بود. برای تهیه یک وعده رژیمی با مرغ می‌توانید مرغ را به صورت ورقه‌ای برش دهید. در ادامه آن را با مقداری نمک، فلفل، زردچوبه، آویشن و آب لیمو ترش تازه مزه دار کنید. سپس با انواع روغن پخت پز و سرخ کردنی ماهیتابه گریل را چرب کنید و سینه مرغ را با شعله ملایم بپزید. مطمئن باشید که این غذا هم مزه لذیذی دارد و هم به کاهش وزن شما کمک زیادی می‌کند.

5- سالاد سیب زمینی و شوید

یکی دیگر از غذاهای مفیدی که می‌توانید برای کاهش وزن در رژیم غذایی خود مصرف کنید، سیب زمینی پخته شده است. برای تهیه سالاد سیب زمینی و شوید باید سیب زمینی را بپزید و بعد به صورت مربعی خرد کنید. سپس مقداری شوید تازه خرد شده، خیارشور خرد شده و ماست یونانی به آن اضافه کنید. برای مزه دار کردن این سالاد نیز می‌توانید از کمی نمک و فلفل سیاه استفاده کنید. اضافه کردن مقداری پیازچه خرد شده و آب لیمو ترش تازه نیز طعم فوق‌العاده‌ای به این سالاد می‌بخشد. اگر دوست دارید پروتئین سالاد سیب زمینی و شوید را افزایش دهید، می‌توانید از مقداری سینه مرغ پخته شده نیز در این سالاد استفاده کنید.

سخن نهایی

مصرف غذاهای کم کالری و سیر کننده به شما کمک می‌کند تا در طول روز برای مدت طولانی احساس سیری را تجربه کنید و کمتر دچار گرسنگی شوید. برای کاهش وزن باید از غذاهای کم چرب و کم کربوهیدرات استفاده کنید و در رژیم غذایی خود بیشتر از پروتئین استفاده کنید. مصرف پروتئین‌های سالم در کنار سبزیجاتی سرشار از فیبر یک روش ساده برای کاهش وزن است که به شما کمک می‌کند بدون احساس گرسنگی وزن خود را کم کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها