|
کدخبر: 303401

با بدترین روش های لاغری آشنا شوید (بدترین های دنیا)

در دنیایی که با راه‌حل‌های سریع و لذت‌های آنی گره خورده است، بسیار مهم است که با جنبه‌های تاریک کاهش وزن و لاغری بیشتر آشنا شویم. در این نوشتار بدترین روش های کاهش وزن را معرفی کرده و اشاره می کنیم که چه جایگزین هایی برای آن ها وجود دارد.

لاغری

1. مداخلات جراحی تهاجمی

بسیاری از مردم تصور می کنند که تنها با کمک رژیم غذایی می توان به لاغری دست یافت. این درحالیست که پزشکی نیز می تواند با متدهایی به این امر کمک کند. اما نه همیشه!

افرادی که شاخص توده بدنی زیر 30 دارند می توانند با روش های معمولی در خانه وزن کم کنند اما اگر شاخص توده بدنی بالای 30 بوده و شخص بیماری مرتبط با چاقی داشته باشد نیاز به مداخله پزشکی احساس می شود.

یکی از خطرناک ترین روش های لاغری در پزشکی پیکرتراشی تهاجمی یا لیپوساکشن است. این روش ها شامل برداشتن چربی های موضعی است و برخلاف جراحی لاغری (باریاتریک) به هیچ عنوان قادر نیستند به صورت یکنواخت بدن را لاغر کنند. با این روش ها تنها چربی های موضعی در بخشی هایی از بدن برداشته می شوند و بعدها امکان برگشت چربی در همان نواحی نیز وجود دارد.

جایگزین لیپوساکشن چیست؟

توصیه می شود به جای امتحان کردن لیپوساکشن که یکی از روش های لاغری خطرناک است، رو به درمان های بدون تهاجم مانند لیزر لیپولیز، کرایولیپولیز و روش هایی از این دست بیاورید. این روش ها نیز به طور مشابه فقط چربی های موضعی را هدف  قرار می دهند.

چنانچه شما شاخص توده بدنی بالای 35 دارید و همزمان بیماری مرتبط با چاقی نیز دارید روش های اصلی لاغری در پزشکی مانند اسلیو معده، بای پس معده و ... نیز توصیه می شود.

این روش ها هم به درمان بیماری ها کمک می کنند و هم به صورت یکنواخت تمام بخش های بدن را لاغر می کنند. فقط به دلیل حساسیت عمل های جراحی لاغری، چنانچه مایل به انجام آن ها هستید حتما سعی کنید بهترین جراح لاغری که می شناسید را انتخاب کنید.

لاغری۱

2. رژیم غذایی گرسنگی

رژیم‌های گرسنگی، که اغلب به عنوان رژیم‌های سریع کراش (Crash) شناخته می‌شوند، شامل محدودیت شدید کالری هستند و می‌توانند برای سلامت کلی شما بسیار مضر باشند. محروم کردن بدن از مواد مغذی ضروری می تواند منجر به ضعف سیستم ایمنی، از دست دادن عضلات و حتی اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی عصبی شود.

علاوه بر این، هنگامی که کالری را به شدت کاهش می دهید، بدن شما وارد حالت گرسنگی می شود و مکانیسم بقا را آغاز می کند که متابولیسم شما را کند می کند. این سازگاری متابولیک کاهش وزن را به طور فزاینده ای دشوار می کند و پس از از سرگیری عادات غذایی عادی می تواند منجر به افزایش وزن شود هر رژیمی که به شما گرسنگی بدهد جزء بدترین روش های لاغری است.

به جای روی آوردن به رژیم های گرسنگی که بدترین نوع روش لاغری هستند، روی اتخاذ یک رویکرد متعادل و پایدار برای کاهش وزن تمرکز کرده و با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

3. قرص های لاغری

در تلاش برای یک راه حل سریع، بسیاری از افراد به عنوان میانبری برای کاهش وزن به قرص های لاغری روی می آورند. با این حال، این داروهای با یا بدون نسخه، اغلب با مجموعه ای از عوارض جانبی همراه هستند و می توانند خطرات جدی برای سلامتی شما ایجاد کنند. قرص‌های لاغری می‌توانند حاوی محرک‌ها، اشتها یا حتی مسدودکننده‌های چربی باشند که همگی می‌توانند عواقب مضری بر بدن شما داشته باشند.

به جای تکیه بر قرص ها یا مکمل ها، روی ایجاد تغییرات پایدار در سبک زندگی تمرکز کنید. ورزش منظم را در برنامه خود بگنجانید، مصرف غذالاغری۲های کامل را در اولویت قرار دهید، و با یک متخصص تغذیه صحبت کنید.

4. رژیم های غذایی مد روز

رژیم های غذایی مد روز نوید نتایج معجزه آسا را در زمان بسیار کم می دهند. از رژیم غذایی سوپ کلم گرفته تا رژیم غذایی کودک، این برنامه های غذایی مد روز اغلب بر محدودیت های شدید تکیه می کنند یا کل گروه های غذایی را حذف می کنند. در حالی که ممکن است کاهش وزن اولیه را تجربه کنید، این نتایج معمولاً کوتاه مدت هستند و با عواقب منفی زیادی همراه هستند.

به جای تسلیم شدن به جذابیت رژیم های غذایی مد روز که گاها می توانند فاجعه ترین روش های لاغری باشند، یک رویکرد متعادل را با گنجاندن انواع غذاهای کامل در وعده های غذایی خود در اولویت قرار دهید.

5. ورزش بیش از حد

در حالی که ورزش منظم جزء ضروری یک سبک زندگی سالم است، اما ورزش بیش از حد می تواند اثرات مضری بر سلامت جسمی و روحی شما داشته باشد. درگیر شدن در تمرینات شدید برای دوره های طولانی بدون استراحت و ریکاوری کافی می تواند منجر به آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد، کشیدگی عضلات و حتی عدم تعادل هورمونی شود.

به جای  انجام ورزش های سنگین به صورت افراطی، یک برنامه ورزشی متعادل را هدف قرار دهید که شامل ترکیبی از فعالیت های کاردیو، تمرینات قدرتی و تمرینات انعطاف پذیر است. به بدن خود گوش دهید، روزهای استراحت را در اولویت قرار دهید و از یک متخصص تناسب اندام خبره راهنمایی بخواهید تا مطمئن شوید که در یک رژیم ورزشی ایمن و موثر شرکت می کنید.

6. سم زدایی و پاکسازی (دتاکس)

سم زدایی و پاکسازی به عنوان وسیله ای برای شروع سریع کاهش وزن و پاکسازی بدن از سموم، محبوبیت پیدا کرده است. با این حال، این شیوه ها اغلب مبتنی بر شبه علم هستند و فاقد شواهد علمی برای حمایت از ادعاهای خود هستند. در واقع این رژیم ها که گاها به تنهایی نیز تجویز می شوند بدترین روش های لاغری به شمار می روند.

بدن سیستم سم زدایی طبیعی خود را دارد که عمدتاً توسط کبد و کلیه انجام می شود و به طور موثر مواد زائد و سموم را از بین می برد. به جای روی آوردن به این رژیم های سم زدایی به کبد و کلیه خود بیشتر اهمیت دهید آن ها کارشان را بیشتر از ما و شما بلدند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها