|
کدخبر: 314946

هوشمندسازی/واکسن/وزارت بهداشت

خدمات واکسیناسیون قابلیت هوشمند سازی ندارد/این خدمات وزارت بهداشت هوشمند نمیشود

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درباره فرآیند اتصال خدمات این وزارتخانه به پنجره ملی خدمات هوشمند، توضیحاتی ارائه کرد.

سلامت خدمات واکسیناسیون قابلیت هوشمند سازی ندارد/این خدمات وزارت بهداشت هوشمند نمیشود

 سید رضا مظهری، اظهار داشت: حدود ۵ سال پیش، مسئله شناسه‌بندی خدمات دستگاه‌های مختلف مطرح شد و در آن زمان، ۷۷ خدمت مختلف به شناسه‌بندی دست یافتند. اما در حال حاضر، تقریباً ۳۵ خدمت نمی‌توانند به صورت کامل در بستر الکترونیکی ارائه شوند و باید از آمار وزارت بهداشت حذف شوند.

وی ادامه داد: طی سه مکاتبه‌ای که با سازمان امور استخدامی داشتیم یادآوری شد بعضی از خدماتی که ۵ سال پیش طراحی شده اساساً قابلیت بارگذاری در پنجره ملی خدمات هوشمند را ندارد و از عدد ۷۷ ما باید کم شود، مثلاً خدمتی مثل واکسیناسیون قابلیت ارائه به صورت هوشمند ندارد.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: برخی خدمات کاربرد داخلی دارد و شهروند محور نیست، مثلاً خدمت نظارتی ما از یک بیمارستان که باید ناظران ما آن را بازرسی کنند نمی‌تواند اصلاً در پنجره واحد بیاید و برخی خدمات منسوخ شده است مثلاً برای پایان نامه‌های دانشجویی پاداشی داده می‌شده و این خدمت منسوخ شده، ولی هنوز جزو تکالیف ما است.

وی با اشاره به راه اندازی سیستم نوبت دهی الکترونیک به عنوان یک خدمت زمان بر، گفت: سیستم نوبت دهی ما مثلاً خارج از پنجره ملی خدمات هوشمند درست شده و ما یک تکلیفی داشتیم که ۸۴۴ بیمارستان خود را برای این موضوع به هم متصل کنیم و سیستم نرم افزاری را هم متصل کنیم و بعد در پنجره بیاوریم و این زمان بر بوده و کار فنی بسیاری داشته است.

مظهری افزود: با مکاتباتی که داشته ایم در نظر داریم از ۷۷ خدمت شناسه دار حدود ۳۵ خدمت را که منسوخ شده یا قابلیت عرضه ندارد، حذف کنیم و به جای آن حدود ۶۰ خدمت را به صورت شناسه دار تا پایان آذر به درگاه پنجره ملی خدمات هوشمند متصل کنیم.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها