|
کدخبر: 314010

دیابت/انسولین/بیمه

هزینه های سنگین درمان این بیماران/این ۲ قلم دارو هزینه هزار میلیاردی برای بیمه دارد

طبق آمار بالاترین هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت در سال جاری متعلق به ۲ قلم انسولین به میزان یک هزار میلیارد تومان بوده که نشانه هزینه‌های رو به افزایش دارو‌های بیماران دیابتی است.

سلامت هزینه های سنگین درمان این بیماران/این ۲ قلم دارو هزینه هزار میلیاردی برای بیمه دارد

معاون سازمان بیمه سلامت ایران، بالاترین هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت طی امسال را ۲ قلم انسولین به میزان یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

فرشید عابدی معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: شناسایی افراد در معرض ابتلا به دیابت باید مد نظر قرار گیرد؛ لذا در این رابطه استفاده از ظرفیت پزشک خانواده نیز اهمیت دارد، طبق آمار بالاترین هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت در سال جاری متعلق به ۲ قلم انسولین به میزان یک هزار میلیارد تومان بوده که نشانه هزینه‌های رو به افزایش دارو‌های بیماران دیابتی است. همچنین در سال گذشته حدود ۲ همت برای همه انسولین‌ها هزینه پرداخت شده است.

عابدی در رابطه با اقدامات عملیاتی در حوزه پیشگیری افزود: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که طرح آماده شده پیشگیری نخستین را در سه شهرستان و مناطق کم برخوردار به صورت پایلوت اجرایی نماییم.  امیدواریم منابع مالی این طرح ظرف چند هفته آینده نهایی شده و به مرحله اجرا درآید. بدون شک پیشگیری هزینه کمتری نسبت به درمان دارد. همچنین به دنبال آن هستیم فعالیت بدنی برای خانم‌های بالای ۳۰ سال و کودکان در قالب یک بسته خدمت آماده شود.

وی شروع تدوین بسته خدمتی پیشگیری از دخانیات را به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های معاونت پیشگیری اعلام نمود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها