|
کدخبر: 309962 شبنم درخشان

زیر ساخت لازم برای توزیع شیرخشک وجود نداشت

داروخانه هایی که طرح ثبت در سامانه تی تک را اجرا نکنند سهمیه ای به آنها تعلق نخواهد گرفت و داروخانه هایی که استقبال کنند در اولویت خواهند بود.

سلامت زیر ساخت لازم برای توزیع شیرخشک وجود نداشت

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص معضلات اخیر  شیر خشک توسط صنف داروسازان گفت: مشکلاتی که در اواخر سال گذشته و اوایل امسال در خصوص شیر خشک به‌وجود آمد، به‌دلیل انتقال ارز بود که در حال حاضر این مشکل حل شده است. تولید کنندگان داخلی هم باید تعهدات خود را داشته باشند و آنها را اجرا نمایند. به برخی از کالاهای که نیاز به واردات داشتند، مجوز لازم ارایه شد. با این روند تولید کنندگان می‌توانند، بر اساس اولویت مشخص واردات بر اساس نیاز بازار داشته باشند. قطعا این موضوع کوتاه مدت است و ما در بلند مدت مشکل را کاملا مرتفع خواهیم کرد. برنامه ما این است که در ماه‌های آینده تمامی نام‌های تجاری در دسترس مردم قرار بگیرد.

وی افزود: ارز تخصیص داده شده است اما به دلیل مشکلات تحریمی و تاخیر در خصوص دریافت ارز، تولید کنندگان شیر خشک با مشکل مواجه شده بودند. دریافت مواد اولیه مشکل داشتند که در حال حاضر این مشکل رفع شده است. کنترل اصالت پزشکی برای بسیاری از محصولات از جمله شیرخشک رژیمی از  سال گذشته آغاز شده است. در خصوص شیر خشک‌های رگولار تقریبا چند روزی است که توزیع آغاز شده است. این تاخیر بدلیل آماده نبودن زیر ساخت لازم در این خصوص بود.

معاون وزیر بهداشت گفت: از ۲۰ مهر آغاز کنترل و نظارت انجام شد. این کار برای مصرف بهینه، کنترل و جلوگیری از قطع زنجیره بسیار مفید است. تکلیف قانونی ما است و در ذیل بند پ ماده ۷ قانون  احکام دارویی کشور نیز تاکید شده است. توصیه می‌کنیم که عزیزان  این طرح را اجرا کنند. طبیعتا اگر خدای ناکرده داروخانه‌هایی  این طرح را اجرا نکنند، سهمیه ای به آنها تعلق نخواهد گرفت. داروخانه‌هایی که استقبال کنند در اولویت خواهند بود و سهمیه اول به آنها تعلق خواهد گرفت. در حال حاضر نیز محدودیتی برای هر کدملی وجود ندارد.  با کمک متخصصین اطفال و تغذیه در حال ارزیابی هستیم که اگر نیاز  شد حداکثر سهمیه مجاز برای هر کدملی گذاشته شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها