|
کدخبر: 305996

افزایش مرگ و میر بر اثر چاقی در امریکا

چاقی بسیاری از قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که قلب ممکن است سخت ترین ضربه را متحمل شود.

سلامت افزایش مرگ و میر بر اثر چاقی در امریکا

بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۰، مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی مرتبط با چاقی در ایالات متحده سه برابر شد و برخی از گروه‌ها آسیب پذیرتر از سایرین بودند.

به طور خاص، بزرگسالان سیاه پوست دارای بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی ناشی از چاقی بودند که بیشترین درصد مرگ و میر در زنان سیاه‌پوست مشاهده شد.

دکتر «زهرا رئیسی»، متخصص قلب در مؤسسه تحقیقاتی ویلیام هاروی در لندن، گفت: «مطالعه ما اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد این بار فزاینده چاقی به افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی تبدیل می‌شود.»

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، در حال حاضر حدود ۴۲ درصد از آمریکایی‌ها چاق هستند که تقریباً ۱۰ درصد نسبت به دهه گذشته افزایش یافته است.

برای این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به بیش از ۲۸۱۰۰۰ مرگ از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۰ را تجزیه و تحلیل کردند که در آنها چاقی به عنوان یکی از دلایل مرگ در یک پایگاه داده ذکر شده بود.

به طور کلی، این مطالعه نشان داد که مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی مرتبط با چاقی از ۲.۲ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در سال ۱۹۹۹ به ۶.۶ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی غیر مرتبط با چاقی در همین دوره کاهش یافته است.

مرگ و میر در افراد چاق عمدتاً به دلیل سخت شدن شریان‌ها، حملات قلبی و شرایط مرتبط با فشار خون بالا بود.

مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی ناشی از چاقی در میان سیاه پوستان در مقایسه با هر گروه نژادی دیگر بیشتر بود و پس از آن بزرگسالان سرخپوست آمریکایی و بزرگسالان بومی آلاسکا قرار داشتند.

در حالی که در این مطالعه، زنان سیاه‌پوست بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی مرتبط با چاقی را داشتند، مردان بیشتر از زنان سایر گروه‌های نژادی، مرگ‌های ناشی از چاقی را تجربه کردند.

 

منبع: مدیسن نت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها