|
کدخبر: 304809

۸ دوره پزشکی با مدرک معتبر و درآمد

سلامت  ۸ دوره پزشکی با مدرک معتبر و درآمد

امروزه دوره‌های پزشکی به عنوان یکی از پردرآمدترین حوزه‌ها شناخته شده و خیلی از افراد تمایل به فعالیت در این زمینه دارند. به همین دلیل آموزشگاه‌های مختلفی اقدام به برگزاری این دوره‌ها کرده و تبلیغات زیادی هم برای آن انجام می‌دهند. اما سوال اینجا است که آیا همه این دوره‌ها و آموزشگاه‌ها در بازار کار اعتبار دارند و مفید هستند؟ در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از دوره‌های پزشکی با مدرک معتبر و درآمد خوب را به شما معرفی کنیم.

1.دوره تکنسین داروخانه

یکی از معتبرترین دوره‌های پزشکی برای ورود به بازار کار، دوره تکنسین داروخانه است؛ در طی این دوره شما نه تنها با همه دارو‌ها و نحوه خواندن نسخه‌ها آشنا می‌شوید، بلکه مهارت‌های مربوط به برقراری ارتباط با مشتری و فروش را هم یاد می‌گیرید. همچنین اطلاعاتی را درباره برخی از وسایل بهداشتی و مشاوره‌های فروش دارو‌های بدون تجویز پزشک به دست می‌آورید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در داروخانه‌ها مشغول به کار شوید. برای شرکت در دوره تکنسین داروخانه حتما به سراغ دوره‌هایی بروید که مدرک معتبر دارند و از اساتید حرفه ای برای ارائه آموزش‌ها استفاده می‌کنند.

2.دوره دستیار دندانپزشک

از دیگر دوره‌های پردرآمد و معتبر پزشکی می‌توان به دوره دستیار دندانپزشک اشاره کرد که در میان بانوان طرفداران زیادی دارد. در طی این دوره شما مهارت‌های کافی برای برقراری ارتباط با بیماران و مراجعه کنندگان به مطب‌های دندانپزشکی را به دست می‌آورید و یاد می‌گیرید که چطور باید ابزار‌ها و وسایل موردنیاز پزشک را فراهم کنید. برای مثال روش‌های مختلف استرلیزه کردن ابزار‌ها، نحوه آماده کردن برخی از مواد و قالب بندی دندان‌ها از مهارت‌هایی است که شما در طی دوره دستیار دندانپزشک یاد می‌گیرید.

3.آموزش تزریقات و پانسمان

آموزش تزریقات و پانسمان، یکی از رایجترین دوره‌های پزشکی معتبر و پردرآمد است که می‌تواند هم برای خانم‌ها مناسب باشد و هم آقایان با استفاده از آن کسب درآمد کنند. با یادگیری اصول اولیه تزریقات و پانسمان و با داشتن مدرک معتبر می‌توانید در کلینیک‌ها یا درمانگاه‌های کوچک مشغول به کار شده و کسب درآمد کنید. البته برای اینکه بتوانید خود را بیمه مسئولیت کرده و در صورت بروز اتفاقات غیرمترقبه خسارت را جبران کنید، نیاز به آموزش تزریقات و پانسمان با مدرک در اصفهان دارید. زیرا در صورت نداشتن مدرک معتبر، مسئولیت زیادی به گردن شما خواهد بود و امکان جبران خسارت وجود ندارد.

4.دوره اپراتور لیزر مو‌های زائد

پزشکی۱

امروزه هم بانوان و هم آقایان، به دنبال راهی برای از بین بردن دائمی‌ مو‌های زائد و زیباتر شدن هستند؛ به همین دلیل در صورتی که یاد بگیرید با دستگاه‌های مختلف در این زمینه کار کنید، می‌توانید حتی بدون داشتن دستگاه، در کلینیک‌های زیبایی مختلف مشغول به کار شوید. معمولا کلینیک‌های زیبایی یا متخصصان پوست، دستگاه‌های مختلف لیزر را به اپراتور‌های ماهر اجاره می‌دهند و شما می‌توانید از این طریق کار خود را شروع کنید. همچنین با داشتن یک مدرک معتبر هم می‌توانید به عنوان اپراتور دائم در این کلینیک‌ها مشغول به کار شوید.

5.دوره آزمایشگاه تشخیص طبی

به طور معمول دانشجویان رشته‌های میکروبیولوژی، زیست شناسی یا شیمی‌ نگران آینده کاری خود هستند و به دنبال یک دوره پزشکی معتبر و پردرآمد هستند که برای ورود به بازار کار به آن‌ها کمک کند. پیشنهاد ما به این دانشجویان، شرکت در دوره آزمایشگاه تشخیص طبی است که کمک می‌کند شما به صورت عملی با مباحث تئوری دانشگاهی آشنا شده و یاد بگیرید که چطور باید کار‌هایی مانند نمونه گیری، تست خون یا کنترل کیفی نمونه‌ها را انجام دهید. به این ترتیب مهارت‌های عملی به دست می‌آورید که به شما برای ورود به بازار کار کمک زیادی می‌کنند.

6.دوره دستیار متخصص زنان

پزشکی۲

متخصص زنان یکی از تخصص‌های ضروری در دنیای امروز است که به حفظ سلامت بانوان، مادران و نوزادان کمک زیادی می‌کند. از آنجا که در مطب‌های متخصصان زنان معمولا کار‌های زیادی برای انجام دادن وجود دارد، نیاز به پرورش یک نیروی متخصص برای همکاری با پزشکان است. به همین دلیل دوره‌هایی برای افراد علاقه مند به این حوزه برگزار شده اند که آن‌ها را با تجهیزات موجود در مطب‌ها آشنا می‌سازند. همچنین در طی این دوره‌ها، افراد یاد می‌گیرند که چطور باید وسایل را استرلیزه کرده یا در زمان بروز موارد اورژانسی، چه عملیاتی را انجام دهند.

7.کارگاه آموزش وکیوم تراپی

شاید این تصور را داشته باشید که دوره‌های پزشکی تنها برای افراد برگزار می‌شوند که به تازگی می‌خواهند وارد این حوزه شوند و در این زمینه تحصیلات آکادمیک ندارند. اما بد نیست بدانید که پزشکان و پرستاران هم برای آپدیت کردن دانش خود بر اساس فناوری‌های روز دنیا نیاز به شرکت در دوره‌های مدرن دارند. کارگاه آموزشی وکیوم تراپی زخم یکی از بهترین دوره‌های تخصصی است که به بهبود زخم‌های مزمن و حاد کمک زیادی کرده و راهنما‌های بالینی را در این زمینه به شرکت کنندگان ارائه می‌دهد.

8.دوره مدیریت زخم و استومی‌ با پانسمان پیشرفته

دوره مدیریت زخم و استومی‌ با استفاده از پانسمان‌های پیشرفته هم یکی از دوره‌های تخصصی مخصوص پزشکان و پرستاران است که در طی آن پانسمان‌های جدید برای درمان زخم‌های بسیار سخت مانند زخم بیماران دیابتی یا سوختگی معرفی می‌شوند. علاوه بر این، دوره مدیریت زخم و استومی‌ مباحثی را در زمینه وکیوم تراپی، ازون تراپی، پلاسما تراپی، مگو تراپی و لیچ تراپی در اختیار پزشکان و پرستاران قرار می‌دهد که با استفاده از این اطلاعات می‌توانند بیماران را به راحتی درمان کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین دوره‌های پزشکی پردرآمد پرداختیم که شما می‌توانید برای وارد شدن به این حیطه از آن‌ها استفاده کنید. باید دقت داشته باشید که در صورت نداشتن مدرک معتبر، نمی‌توانید در حیطه‌های پزشکی مشغول به کار شوید؛ بنابراین برای شرکت در این دوره‌ها، حتما به سراغ یک آموزشگاه معتبر بروید که مدرک دارای اعتبار را به شما ارائه می‌دهد. در نتیجه می‌توانید به سادگی وارد بازار کار شده و با داشتن این مدرک، کسب درآمد کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها