|
کدخبر: 303458

کاهش ساعت خدمت رزیدنت ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تصویب آئین نامه‌ای برای کاهش ساعت خدمات دستیاران پزشکی در شورای آموزش پزشکی خبر داد.

سلامت کاهش ساعت خدمت رزیدنت ها

دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه زنده تلویزیونی ثریا که از شبکه یک سیما پخش می‌شود با اشاره به آئین نامه مصوب شورای آموزش پزشکی تخصصی گفت: در مصوبه قانونی این شورا ساعت کاری دستیاران تخصصی به تفکیک مشخص شده است و این ساعات از ساعت کاری فعلی کمتر است.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه سختی کار دستیاران پزشکی بر کسی پوشیده نیست افزود: تخصص، توان و ظرفیت نیرو‌های دستیاری پزشکی در آئین نامه مذکور مشخص شده است و مناطق محروم و شهرستان‌ها طبق قانون عدالت آموزشی از این ظرفیت بهره‌مند خواهندشد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش چالشی این برنامه نیز آمار‌های ارائه شده در مورد ظرفیت پذیرش دستیاری تخصصی را نادرست خواند و گفت: این ظرفیت از سال ۱۳۹۹ تا کنون ۶۵ درصد افزایش یافته و از سه هزار و ۴۷۹ نفر به ۵ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است. این درحالی است که بر اساس برخی از آمار‌ها این افزایش ظرفیت در بازه زمانی مذکور ۷ درصد اعلام شده است.

دکتر عین اللهی تعداد بیمارستان‌های جدید تجهیز شده در دولت سیزدهم را ۱۰۶ طرح عنوان کرد و گفت: ۳۳ طرح بیمارستانی هم با ۶ هزار و ۸۳۴ تخت در این مدت تکمیل، تحویل و تجهیز شده است که در مناطق محروم کشور قرار دارند. 

وی همچنین از افتتاح ۵۳ مرکز دندانپزشکی در بخش دولتی در نقاط محروم کشور از شهریور ۱۴۰۲ تا کنون خبر داد.

منبع: صدا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها