|
کدخبر: 302392

درمان کبد چرب با خوردن این علف هرز

خاکشیر یکی از پرخاصیت ترین خوراکی ها برای انسان است. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید در بسیاری از کشورهای دنیا، گیاه خاکشیر به عنوان یک علف هرز شناخته می‌شود! اما از آنجایی که مردم آسیا سابقه درخشانی در کشف گیاهان دارویی دارند، خاکشیر در این مناطق کشف و به یکی از مفیدترین گیاهان دارویی تبدیل شده است! یکی از خواص خاکشیر، تاثیر خاکشیر در درمان کبد چرب است.

سلامت درمان کبد چرب با خوردن این علف هرز

خاکشیر چیست؟

خاکشیر یا خاکشی، گیاهی یک تا دو ساله از نوع تیره شب بویان است که در دشت‌ها و کوهستان‌ها رشد میکند. از دیگر نام‌های آن می‌توان به شفترک نیز اشاره کرد. تخم این گیاه ریز و کمی دراز است و به دو رنگ قرمز و قهوه‌ای وجود دارد. ارزش غذایی این گیاه در هر ۱۰۰ گرم، ۲۷ گرم پروتئین و ۳۳ گرم چربی است.

این گیاه دارویی از نظر تنوع دو نوع است:

  1. یکی تلخ که دانه‌های آن ریز و رنگ آن قرمز است.
  2. دیگری شیرین که دانه‌های آن برجسته‌تر و قرمز تیره (مایل به قهوه‌ای) است.

خواص خاکشیر

اکثر ما خاکشیر را با شربت و خاصیت رفع عطش آن می‌شناسیم و آن را یکی از انواع شربت‌های خانگی برای روزهای گرم تابستان می‌دانیم. اما این گیاه پر خاصیت، فواید زیادی برای بدن انسان دارد. خاکشیر فواید زیادی برای بدن انسان دارد. بهبود یبوست، لاغری، بهبود کیفیت بارداری، شیردهی و تقویت پوست و مو تعدادی از خواص خاکشیر است. این گیاه دارویی مفید در برخی موارد می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری‌های مختلف استفاده شود، از جمله:

  • درمان سرفه: خاکشیر می‌تواند به عنوان یک ضد سرفه طبیعی استفاده شود و به کاهش سرفه و تسکین علائم آن کمک کند.
  • درمان التهابات دستگاه گوارش: خاکشیر می‌تواند به عنوان یک ضد التهاب طبیعی برای کاهش التهابات دستگاه گوارش و تسهیل در هضم غذا موثر باشد.
  • کاهش درد مفاصل: خاکشیر می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش درد و التهاب مفاصل استفاده شود.
  • تسکین اضطراب: خاکشیر می‌تواند به عنوان یک آرامبخش طبیعی برای تسکین اضطراب و تنش عصبی استفاده شود.
  • درمان بیماری‌های اورولوژیک: خاکشیر می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری‌های اورولوژیک، مانند التهاب مجاری ادراری و سنگ کلیه استفاده شود.

کبد چرب

کبد چرب یکی از بیماری‌هایی است که در سال‌های دور ضمن توجه به فراگیری سبک زندگی مدرنیته، در میان خانواده‌های ایرانی بیشتر از گذشته باعث نگرانی و دلواپسی شده است. هنگامی که در بافت کبدی بیش‌تر از حد معمول چربی تجمع پیدا کند، می‌تواند به ایجاد کبدچرب منجر شود که خود خطر مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند فشارخون بالا ، دیابت و همین‌طور بیماری‌های مربوط کلیه را بالا ببرد.

اکثر اشخاص مبتلاشده به این نوع بیماری‌ها ، هیچ‌گاه از خود علائمی نشان نمی‌دهند. درنتیجه افرادی که به چاقی ، کلسترول بالا ، دیابت نوع ۲ ، فشارخون بالا و همین‌طور سندوم متابولیک مبتلا هستند، می‌بایست همیشه وضعیت سلامت کبد خود را چک کنند و پیگیر این مسئله باشند.

خاکشیر و درمان کبد چرب

تاثیر خاکشیر روی کبد: برای خلاصی از کبد چرب، گیاهان دارویی متعددی وجود دارند که موجب پاک‌سازی کبد می‌شوند اما یکی از مهم‌ترین این گیاهان دارویی خاکشیر است که برای کبد چرب بسیار مفید است. همان‌طور که گفته شد، یکی از خواص متعدد خاکشیر پاکسازی کبد و درمان کبد چرب است. خاکشیر خاصیت ادرارآوری طبیعی دارد که می‌تواند از این طریق در سم‌زدایی و پاک‌سازی کبد بسیار مفید باشد. درنتیجه خاکشیر برای درمان بیماری‌های کبد مانند کبد چرب مفید است. در طب سنتی خاکشیر یکی از بهترین گیاهان دارویی برای پاکسازی کبد و درمان کبد چرب محسوب می‌شود.

خاکشیر قاتل کبد چرب است. این خوراکی به علت خواص دیورتیک طبیعی به سرعت کبد را پاکسازی و سم زدایی می‌کند. اگر شما نیز به بیماری کبد چرب دچارید و برای پاکسازی کبد نیاز به درمان گیاهی مناسبی دارید، حتما از خاکشیر استفاده کنید و با مصرف آن کبد را سم زدایی نمایید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها