|
کدخبر: 301817

فراخوان پزشکان در ((طرح مهرورزی))

انجمن اهدای عضو ایرانیان در نظر دارد در طرحی به نام "مهرورزی" از پزشکانی که تمایل دارند به عنوان یک فعالیت عام المنفعه و داوطلبانه،خانواده های درجه یک اهداکنندگان عضو را به صورت رایگان،تحت ویزیت و پیگیری درمانی قرار دهند،دعوت به همکاری نماید.

سلامت فراخوان  پزشکان در ((طرح مهرورزی))

انجمن اهدای عضو ایرانیان در نظر دارد در طرحی به نام «مهرورزی» از پزشکانی که تمایل دارند به عنوان یک فعالیت عام المنفعه و داوطلبانه، خانواده‌های درجه یک اهداکنندگان عضو را به صورت رایگان، تحت ویزیت و پیگیری درمانی قرار دهند، دعوت به همکاری نماید. 

روزانه ۱۰-۷ نفر یا به عبارتی هر ۲ تا ۳ساعت یک نفر (سالانه ۳۰۰۰ نفر) از بیماران چشم انتظار در لیست‌های پیوند کشور که تنها راه ادامه‌ی حیات شان، پیوند عضو از اعضای افراد مرگ مغزی است، به علت نرسیدن به موقع عضو مناسب پیوندی فوت می‌کنند. این در حالی است که در این کشور، سالانه ۸۰۰۰-۵۰۰۰مرگ مغزی رخ می‌دهد که حدود نیمی از آنان (نزدیک به ۳۰۰۰نفر) می‌توانند اهدای عضو نمایند؛ ولی متاسفانه سالانه فقط یک سوم موارد یاد شده به اهدای عضو می‌رسند و مابقی بالغ بر ۷۰۰۰عضو قابل پیوند را با خودبه زیر خاک می‌برند. 

دراین راستا انجمن اهدای عضو ایرانیان در سال ۱۳۹۴ به همت جمعی از متخصصین اهدا و پیوند کشور، نام آوران عرصه فرهنگ و هنر و خیرین، با هدف انسجام و ارتقای یکپارچه فعالیت‌های فرهنگی اهدای عضو در جامعه، مددکاری خانواده‌های ایثارگراهدا کننده عضو، آموزش وپژوهش‌های مرتبط با اهدای عضو و در نهایت کمک به سیستم درمانی کشور تشکیل گردیده است. 

در راستای حمایت از خانواده‌های نوعدوست اهداکننده‌ی اعضای عزیزان مرگ مغزی، انجمن در نظر دارد در طرحی به نام «مهرورزی» از پزشکانی که تمایل دارند به عنوان یک فعالیت عام المنفعه و داوطلبانه، خانواده‌های درجه یک این نام آوران را به صورت رایگان، تحت ویزیت و پیگیری درمانی قرار دهند، دعوت به همکاری نماید. 

لذا از تمامی پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی درخواست می‌گردد در صورت تمایل، مشخصات خود را در یکی از برنامه‌های در دسترس (بله، ایتا، واتساپ و یا تلگرام) به شماره تماس ۰۹۰۲۵۲۴۲۸۴۳ -واحد جذب مشارکت‌ها- که بدین منظور در نظر گرفته شده است، ارسال نمایند.

 

منبع: نظام پزشکی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها