|
کدخبر: 283779

خواص عسل طبیعی و ۳ نکته در مورد آن

عسل طبیعی از دیرباز به عنوان یک شیرین کننده ی طبیعی و یک ماده ی ارزشمند داروئی در بسیاری از فرهنگ ها مورد استفاده قرار می گرفت. هم چنین از خواص عسل طبیعی در درمان طیف وسیعی از بیماری ها توسط حکما و اطبا بکار گرفته میشد.

سلامت خواص عسل طبیعی و ۳ نکته در مورد آن

مهم ترین خواص عسل طبیعی از منظر دارویی و درمانی

مقوى و انرژی زا بودن عسل طبیعی به جهت غنی بودن از قندهای متنوع و زود هضم می باشد. مصرف عسل طبیعی به عنوان یک ترکیب قندی طبیعی و سالم در تأمین منابع کربوهیدراتی سلول های بدن برای سوخت و ساز و کارکرد طبیعی کلیه ی اندام ها بسیار حائز اهمیت است.

از دیگر خواص عسل طبیعی می توان به درمان زخم ها و سوختگی و ترمیم بافت آسیب دیده است که در طب سنتی و مدرن به آن اشاره شده است، نام برد. استفاده از عسل طبیعی به عنوان التیام دهنده زخم، از خواص عسل طبیعی و قدیمی ترین نسخه ی دارویی بشر از عسل است و در کتب سومریان باستان در ۴۰۰۰ سال قبل به ترکیبی از عسل و گل رودخانه اشاره شده است که می تواند درمان کننده زخم باشد.

در طب مدرن نیز در دهه های اخیر استفاده از خواص عسل در درمان زخم و سوختگی ها و حتی درمان زخم به جهت اثر التیام دهندگی و ترمیم پوست بدون عوارض جانبی افزایش یافته است.

عسل طبیعی از دیرباز به عنوان یک شیرین کننده ی طبیعی و از آن مهمتر یک ماده ی ارزشمند، دارویی در بسیاری از فرهنگ ها در طیف وسیعی از بیماری ها مورد استفاده حکما و اطبا قرار می گرفته است. در بسیاری از نسخه های دارویی پزشکان، عسل به عنوان یک جز مهم بوده و بر این باور بوده اند که عسل طبیعی تاثیر بسزایی در افزایش اثر گذاری دارو دارد.

فروشگاه عسل-مرکز خرید عسل-عسل طبیعی خرید-عسل طبیعی قیمت-عسل طبیعی خواص-عسل فروردین

درمان بیماری ها با عسل طبیعی

درمان سرفه و گلودرد از دیگر خواص عسل طبیعی در بسیاری از منابع و توصیه شده توسط پزشکان است. حتی در برخی از کشورها از جمله نیوزلند و استرالیا و انگلستان استفاده از عسل در نسخه های پزشکان جهت درمان گلودرد و سرفه ارائه می شود.

درمان عفونت های باکتریایی دهان و دستگاه گوارش به ویژه موکوزیت دهانی در اثر عوارض شیمی درمانی و رادیوتراپی در بیماران سرطانی و همچنین درمان زخم معده در اثر باکتری هلیکوباکتری از دیگر خواص عسل طبیعی می باشد. استفاده عسل در کاهش کلسترول خون، کاهش عوارض و علائم بیماری آسم، آرتریت و کاهش درد در دوران قاعدگی نیز در منابع علمی معتبر به آن اشاره شده است.

اثرات ضدباکتریایی، آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، تقویت سیستم ایمنی، تقویت قوای جنسی و جسمی عسل در پیشگیری و حتی کاهش علائم بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های عفونی، مشکلات دستگاه گوارش از دیگر اثرات دارویی عسل طبیعی، این محصول ارزشمند طبیعت می باشد.

آیا به مرور زمان، خواص عسل طبیعی کاهش پیدا می کند؟

طی شرایط انبارداری و به تدریج مواد موثره عسل همچون ویتامین ها، آنزیم ها و پلی فنول ها کاهش یافته و به یک سری مواد حد واسط تبدیل خواهد شد. در این بین قندهای ساده همچون فروکتوز و گلوگز به ماده هیدروکسی متیل فورفورال تبدیل شده و ترکیب قندی عسل دست خوش تغییرات شیمیایی می شود و رنگ عسل طبیعی نیز تیره تر می گردد.

خرید عسل طبیعی-خرید ژل رویال اصل-خواص عسل طبیعی-خرید گرده گل-خرید بره موم-عسل فروردین

از نظر متخصصان طب سنتی، با گذشت زمان، بخصوص چند سال از تولید و برداشت عسل طبیعی، مصرف خارجی آن همچون درمان زخم ها بر مصرف خوراکی ترجیح پیدا می کند و بهتر است برای مصارف داخلی (مگر در موارد درمانی خاص) از عسل های تازه استفاده شود. به معنای واضح تر طی گذشت چند سال، ارزش تغذیه ای عسل کاهش می یابد اما ارزش دارویی عسل طبیعی صرفاً جهت استفاده مصارف خارجی افزایش می یابد.

لازم به ذکر است که تقلب در این محصول به دلیل قیمت بالا در بازار بسیار زیاد است، پس جهت اطمینان خاطر از خرید فرآورده های زنبور عسل از جمله خرید ژل رویال اصل، عسل طبیعی، گرده گل، بره موم و هم چنین محصول ارگانیک و خاص جینسینگ، مراجعه به تولیدکنندگان این محصولات و یا فروشگاه های تخصصی معتبر عرضه محصولات زنبورعسل از جمله فروشگاه عسل فروردین پیشنهاد می گردد.

  • شهرام ناظر ارسالی در

    چطور می تونم تشخیص بدم عسلی که خریدم طبی عیه یا تقلبی؟

  • فریبا ارسالی در

    من از فروردین تهیه کردم و راضی بودم فقط اینکه همیشه موجود ندارن و باید هر بار یه عسل جدید انتخاب کنی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها