|
کدخبر: 294955

چگونه در طبیعت گردی های خود، دوست دار محیط زیست باشیم؟

طبیعت گردها از زیبایی های طبیعت و هوای عموما پاک آن لذت میبرند و از این رو به پاکی طبیعت اطراف خود و همینطور حفظ محیط زیست غالبا اهمیت خاصی قائل می باشند. در این بین برخی از نکاتی وجود دارد که میتواند از چشم برخی از طبیعت گردان بدور ماند و بدون آنکه بدانند اقدام به آسیب به طبیعت شوند. در این مقاله به بررسی برخی از این موارد خواهیم پرداخت .

محیط-زیست

ته سیگار ، قاتلی که گویا خاموش شده !

ته سیگارها از جمله مواردی می باشند که در طبیعت به میزان بسیار زیادی رهاسازی میشوند. این قاتلان کوچک به دلیل دارا بودن نیکوتین و مواد سمی در داخل خود می توانند نقش منفی قابل توجهی در طبیعت داشته باشند و باعث ایجاد آسیب های جدی در محیط زیست شوند.

ته سیگارها می توانند از یک سو سبب آسیب به بافت گیاهی و آلوده کردن خاک برای چندین دهه شوند و از سویی دیگر میتوانند سبب اسیب به جانداران در محیط شوند.

حیوانات وحشی ، پرندگان و ... ممکن است اقدام به بلعیدن ته سیگارها کرده و بدین ترتیب اسیبی جدی و حتی مرگ در انتظار انها باشد.

بدین روی جلوگیری از رها شدن ته سیگارها در محیط زیست بسیار مهم است. یکی از راه های جلوگیری از این مورد استفاده از زیرسیگاری های جیبی می باشد. با خرید زیرسیگاری همراه میتوانید حداقل 10 تا 12 ته سیگار را در داخل آن نگهداری کنید و پس از رسیدن به شهر ، نسبت به تخلیه ی زیرسیگاری به داخل سطل زباله اقدام نمایید. بدین ترتیب از پخش شدن ته سیگارها در محیط جلوگیری کرده اید و علاوه بر لذت زیادی که از طبیعت گردی برده اید، این لذت ها و زیبایی ها را برای آیندگان نیز نگه داشته اید !

زیرسیگاری های همراه گوگرین ویژگی های بسیار خاصی دارند. این زیرسیگاری ها دارای قسمت داخلی از جنس آلومینیوم می باشند که در نتیجه امکان خاموش کردن ته سیگار را در داخل زیرسیگاری فراهم میکند.

یک لایه فوم در بین قسمت داخلی و بیرونی نیز قرار داده شده است تا گرمای ته سیگار به بدنه برخورد نکند.

قسمت بیرونی نیز از جنس پی وی سی می باشد که امکان شستشوی کامل زیرسیگاری را فراهم میکند. به طور کلی زیرسیگاری های جیبی گزینه ای بسیار ایده آل برای جلوگیری از رهاسازی ته سیگار در محیط زیست می باشند و به عنوان یک هدیه ی سبز می توان از آنها استفاده کرد.

کیسه ی زباله ، همراه همیشگی طبیعت گرد ها

داشتن کیسه زباله در اندازه های دلخواه و به تعداد یکی از مهمترین مواردی است که باید همراه طبیعت گردها باشد. در داخل این کیسه های زباله میتوانید مواد باقی مانده از غذای خود و ... را قرار دهید و از وارد شدن این مواد در طبیعت جلوگیری کنید.

بسیاری از افراد بر این باورند که برخی از مواد باقی مانده همچون پوست گوجه و ... سیب زمینی و ... میتواند برای حیوانات و پرندگان موجود در محیط مفید باشد. هر چند چنین تفکری در نگاه اول میتواند مثبت باشد ولی اگر به عمق ماجرا وارد شوید متوجه خواهید شد که با جاگذاشتن چنین موادی میتوانید در سیر تغذیه ی جانداران موجود در آن محیط تغییراتی نامناسب ایجاد کنید و سبب وارد شدن آسیب به آنها شوید.

بنابراین بهتر است هر نوع ماده ای که از طبیعت گردی شما باقی می ماند در داخل کیسه های زباله قرار داده و با خود به خارج از آن محیط حمل کنید و در سطل زباله قرار دهید.

محیط-زیست۱

در انتخاب اکسسوری های همراه خود به طبیعت توجه کنیم

اکسسوری شامل موادی هست که در طبیعت گردی ها همراه شما می باشد. این مواد چه عمر کوتاهی داشته باشند و چه عمر بالا، بهرحال روزی در طبیعت ازاد خواهند شد و از این رو باید سعی کنیم موادی خریداری کنیم که ورود آنها به طبیعت زیان کمتری داشته باشد.

از مواد پلاستیکی دوری کنیم. سعی کنید زمانی که به طبیعت گردی می روید، اقدام به خرید آب معدنی نکنید. آب های معدنی در بطری های پلاستیکی عرضه میشوند که بلافاصله پس از مصرف نیز اماده ی آزادسازی در محیط هستند.

به منظور جلوگیری از مصرف اضافی ظروف آب معدنی، میتوانید از فلاسک های همراه و کوچک استفاده کنید. برای مثال با خرید فلاسک بامبو که از دارای بدنه ای محافظ از جنس چوب می باشد، میتوانید آب خنک و یا نوشیدنی های خنک را تا ساعت ها خنک خنک نگهداری کنید. حتی میتوانید در این فلاسک ها یخ را نیز به صورت کامل و باکیفیت حتی تا 24 ساعت نگهداری کنید.

گوگرین محصول فلاسک بامبو خود را با یک مخزن استیل با متریال استیل 304 نگیر غیرمغناطیسی ارائه داده است که کاملا ضدزنگ بوده و میتوان سال ها از آن استفاده کرد. میتوان سال ها نوشیدنی های خنک را در داخل آن حمل کرد بدون اینکه نیازی به خرید و استفاده از بطری های پلاستیکی آب معدنی باشید.

این نوع از فلاسک ها همچنین برای نگهداری از آب داغ برای مدت زمان 4 تا 6 ساعته نیز مناسب می باشند و در مسافرت های بین شهری میتوان از آنها استفاده کرد.

خرید از جای مطمئن :

یکی از مواردی که دوستداران محیط زیست و طبیعت گرد ها با آن مواجه هستند، کمبود فروشگاه هایی برای عرضه ی کالاهای باکیفیت دوستدار محیط زیست می باشد. فروشگاه گوگرین را میتوان یکی از حرفه ای ترین مراکز ارائه ی دهنده ی کالاها سبز در نظر گرفت که با هدف توسعه ی استفاده از ابزارهای تجدید پذیر راه اندازی شده است.

از این فروشگاه اینترنتی می توانید انواع ابزارهای شخصی همچون مسواک، دسته تیغ، گوش پاک کن و ... را همراه با ابزارهای قابل حمل همچون فلاسک های گرم و سرد ، نوشیدنی ساز ها و ... تهیه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها