|
کدخبر: 282173

رشته مکانیک موتور سیکلت؛ درآمد، بازارکار، مدت یادگیری و آموزش

سبک زندگی رشته مکانیک موتور سیکلت؛ درآمد، بازارکار، مدت یادگیری و آموزش

رشته مکانیک موتور سیکلت یکی از رشته‌های کاری پر درآمد و دارای بازار کار مناسب است. اگر به دنبال بهترین روش آموزش موتورسازی هستید و می‌خواهید از روش‌های یادگیری، میزان درآمد موتور سازی، مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری تعمیرات موتور سیکلت و سایر موارد مطلع شوید، مطلب مناسبی را برای مطالعه انتخاب کرده اید.

در این مطلب علاوه بر بررسی دقیق نحوه یادگیری با شرکت در بهترین آموزش تعمیرات موتور سیکلت، شما را با انواع زیر شاخه‌های رشته تعمیرات مکانیک موتور سیکلت آشنا کرده ایم.

رشته مکانیک موتور سیکلت چیست؟

رشته مکانیک موتور سیکلت، یک رشته فنی و از زیر شاخه‌های رشته اتومکانیک فنی حرفه ای است که خدماتی از قبیل عیب یابی و تعمیرات بخش‌های مختلف یک موتور سیکلت را به مشتریان ارائه می‌دهد.

در واقع یک مکانیک موتور سیکلت یعنی کسی که این رشته را انتخاب کرده و با موفقیت به پایان رسانده است باید بتواند تمامی‌قطعات مکانیکی و برقی موتور را به خوبی بشناسد، خرابی‌های آن‌ها را به درستی تشخیص دهد و در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات برای رفع این خرابی‌ها بپردازد.

چطور در رشته آموزش مکانیک موتورسیکلت متخصص شویم؟

اگر قصد دارید یک متخصص تعمیرات موتور سیکلت شوید، می‌توانید یکی از سه روش زیر را انتخاب کنید:

  1. شرکت در دوره کار آموزی در یک تعمیرگاه موتور سیکلت که حدود 2-3 سال از شما زمان خواهد گرفت.
  2. شرکت در رشته آکادمیک تعمیرات مکانیکی که حداقل 3 سال زمان نیاز خواهد داشت.
  3. شرکت در دوره‌های تعمیرات درجه 1 و 2 موتور سیکلت فنی حرفه ای که از 1 تا 2 ماه زمان نیاز خواهد داشت.

آموزشگاه فنی حرفه ای ایران ILO در صفحه آموزش تعمیر موتور سیکلت در این باره می‌گوید:

کلاس‌های دوره آموزش تعمیر موتور سیکلت ایران ILO با متد روز دنیا و به دو صورت حضوری عملی و غیر حضوری آنلاین برگذار می‌گردد. شما با شرک در این دوره آموزشی، نحوه تعمیرات موتورسیکلت‌های موجود در کشور از جمله موارد زیر را خواهید آموخت:

  • پولسار
  • ns
  • طرح CDI 125cc
  • ویو (vawe)
  • TVS Rocks (تی وی اس)
  • پالس bajaj
  • تریل

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه دوره تعمیرات موتور سیکلت در آموزشگاه ایران ILO مراجعه کنید.

مکانیک-موتور سیکلت-2

میزان درآمد تعمیرکار موتور سیکلت چقدر است؟

میزان درآمد رشته مکانیک موتور سیکلت، به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به صورت خلاصه می‌توان گفت یک تعمیرکار که در یک موتور سازی فعالیت می‌کند در سال 1401 درآمد در بازه حدودی 6 تا 20 میلیون تومان دارد.

در ادامه به بررسی عوامل مختلف تاثیر گذار بر درآمد یک تعمیرکار موتور سیکلت شامل موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • میزان تجربه و مهارت
  • محل فعالیت
  • نحوه و انواع خدمات قابل ارائه

میزان مهارت یک مکانیک موتور سیکلت بر درآمد او تاثیر خواهد داشت!

اصلی ترین مساله ای که می‌تواند بر درآمد یک موتورساز تاثیر بگذارد میزان مهارت آن است.

اگر به تازگی وارد رشته مکانیک موتور سیکلت شده باشید، بدون شک درآمد شما در حداقل ترین حالت ممکن خواهد بود اما به مرور می‌توانید درآمد خود را افزایش دهد.

مکانیک-موتور سیکلت-3

برای مثال اگر علاوه بر دوره تعمیرات موتور سیکلت درجه دو در کلاس‌های درجه یک نیز شرکت کنید، می‌توانید به سرعت درهای جدیدی را برای افزایش درآمد به روی خود باز کنید.

برای مثال تعمیرات موتور سنگین تخصصی تر بوده و اجرت بیشتری نیز دارد. جهت کسب اطلاعات در مورد یادگیری تعمیرات این نوع از موتور سیکلت می‌توانید از صفحه آموزش تعمیر موتور سنگین بازدید کنید.

محل فعالیت، تاثیر مستقیمی‌بر میزان درآمد دارد!

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر میزان درآمد یک تعمیرکار موتور سیکلت، محلی است که در آن فعالیت می‌کند. این مساله را البته از سه جنبه مختلف می‌توان بررسی کرد.

  • محل قرار گیری مغازه موتور سازی
  • ابعاد و تجهیزات مغازه موتورسازی
  • شخصی بودن یا نبودن تعمیرگاه

برای مثال اگر شما یک تعمیرکار تازه کار باشید و در تعمیرگاه یک فرد دیگر فعالیت کنید به احتمال زیاد چیزی در حدود پایه حقوق وزارت کار (6 میلیون تومان) دریافت خواهید کرد.

این در حالی است که اگر در تعمیرگاه شخصی خود کار کنید سود به مراتب بیشتری نسیبتان خواهد شد.

ضمناً محل قرارگیری تعمیرگاه از این نظر بر درآمد تاثیر دارد که اصلی ترین عامل در تعداد مشتریانی است که به شما مراجعه خواهند کرد.

ارائه خدمات جانبی می‌تواند درآمد موتور سازی را افزایش دهد!

مانند تمامی‌سایر مشاغل فنی در شغل مکانیک موتور سیکلت نیز برای رفع خرابی‌ها به لوازم یدکی نیاز خواهد بود. در واقع این مورد نیز یکی دیگر از اصلی ترین روش‌های افزایش درآمد موتور سازی است.

به این منظور کافی است بعد از مدتی کار در یک مغازه موتورسازی، خرابی‌های مرسوم و قطعات مورد نیاز برای آن‌ها را شناسایی کنید و با تهیه کردن آن‌ها یک سود جانبی نیز از فروش لوازم یدکی به مشتریان خود کسب کنید.

به این ترتیب احتمالاً درآمدتان تا رقم 15 الی 20 میلیون تومان نیز افزایش خواهد یافت.

اشتغال و درآمدزایی بعد از گذراندن دوره تعمیرات موتور سیکلت چگونه است؟

همیشه وقتی می‌خواهیم وارد یک حوزه کاری جدید شویم، یکی از مواردی که ذهنمان را به خود مشغول می‌کند، وضعیت بازار کار و درآمد در آن شغل است. برای شفاف‌سازی بیشتر این موضوع، لازم است بدانید که روزانه به تعداد خریداران موتور اضافه می‌شود، از آنجایی که تعداد افراد متخصص در این حوزه کم است، در نتیجه می‌توان گفت نیاز جامعه به تعداد نیروی مورد نیاز در این شغل هنوز رفع نشده است.

لازم به ذکر است که شما عزیزان در طول این دوره، با آموزش صفر تا صد تعمیر موتور سیکلت آشنا خواهید شد و با توجه به نیاز و استاندارهای روز دنیا، تمامی‌نکات لازم را به صورت تئوری و عملی یاد می‌گیرید. این نکته را در نظر داشته باشید که بعد از اتمام دوره مدرک معتبر بین المللی فنی حرفه ای به کارآموزان ارائه می‌شود که می‌توانند با کمک آن به راحتی وارد بازار کار شوند.

همچنین می‌توانید در صورت تمایل به مهاجرت و کار در کشورهای دیگر، از این مدرک بین المللی کمک گرفته و در هر کشوری که مدنظرتان است، مشغول به کار شوید. بنابراین باتوجه به تمامی‌موارد گفته شده می‌توان گفت بعد از گذراندن این دوره در آموزشگاه تعمیرات موتور سیکلت دارالفنون، لازم نیست نگرانی‌ای بابت پیدا کردن کار و کسب درآمد داشته شوید.

منبع این بخش: https://darr.ir/product/motorcycle/

با انتخاب رشته مکانیک موتور سیکلت با درآمد از این کار یک زندگی خوب داشته باشید!

رشته مکانیک موتور سیکلت یکی از رشته‌های پر درآمد است اما نیازمند صرف زمان، انرژی و صبر خواهد بود. اگر این رشته را با جدیت دنبال کنید، توانایی‌های خود را افزایش دهید و صبر داشته باشید، می‌توان گفت که درآمد موتورسازی برای داشتن یک زندگی خوب، رقمی‌مناسب خواهد بود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها