|
کدخبر: 281123

علت خشکی پوست در فصول سرد سال

تغییرات رطوبت و دما در فصل زمستان می‌تواند پوست را تحریک کند. خشکی پوست در این زمان از سال بیشتر از ماه های گرم است. برای رفع خشکی پوست باید از برندهای ایرانی معتبر لوازم آرایش بهداشتی استفاده کنی

سبک زندگی علت خشکی پوست در فصول سرد سال

تغییرات رطوبت و دما در فصل زمستان می‌تواند پوست را تحریک کند. خشکی پوست در این زمان از سال بیشتر از ماه های گرم است. خشکی پوست می‌تواند بسیاری از افراد را در طول زمستان تحت تأثیر قرار دهد و شدت علائم نیز به طور قابل توجهی متفاوت است. درمان‌های مختلف، رطوبت پوست را جبران می‌کنند و علائم را تسکین می‌دهند. افراد همچنین می‌توانند اقدامات خاصی را برای جلوگیری از خشک‌شدن پوست انجام دهند. استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده از مهم‌ترین اقدامات در این فصل است. هلدینگ سیلانه سبز، با مدیریت مازن حریری و با تولید محصولات متنوع در برندهای مختلف دافی، کامان و آمبرلا پیشنهاد ما به شماست.

این مقاله با جزئیات بیشتری به پوست خشک در زمستان ازجمله علل، علائم، پیشگیری و درمان آن می‌پردازد.

علت خشکی پوست در زمستان چیست؟

پوست ما به لطف روغن‌های طبیعی که به‌عنوان مانعی برای محافظت و آبرسانی عمل می‌کند، رطوبت را به دام می‌اندازد. به طور کلی، خشکی پوست به دلیل ضعیف‌شدن سد پوستی ایجاد می‌شود. دلیل اینکه پوست شما آن‌طور که باید عمل نمی‌کند این است که این روغن‌های طبیعی به دلیل شست‌وشوی بیش از حد، کاهش رطوبت هوا یا استفاده از محصولاتی که پوست شما را خشک می‌کنند، کاهش می‌یابد. علائم خشکی پوست شامل خارش، پوسته‌پوسته‌شدن و قرمزی است، اگرچه در موارد شدیدتر، پوست ترک‌ می‌خورد یا خونریزی می‌کند. در فصل زمستان نه‌تنها رطوبت محیط پایین‌تر است، بلکه دمای سرد نیز به این معنی است که شما زمان بیشتری را در فضای بسته سپری می‌کنید، که همیشه برای پوست شما ایده‌آل نیست و شما همچنین در معرض هوا یا گرمای اجباری قرار دارید که باعث کاهش رطوبت داخل خانه و خشکی پوست می‌شود. در زمستان نیز کمتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید. نور خورشید علاوه بر اینکه منبع خوبی از ویتامین D است، یک ضدالتهاب طبیعی نیز هست که می‌تواند به به بهبود پوست کمک کند. علاوه بر تغییرات فصلی، ژنتیک می‌تواند در خشکی پوست فرد مؤثر باشد. برخی از افراد، پوست خشک‌تری دارند زیرا بدن آن‌ها پروتئین کافی به نام فیلاگرین تولید نمی‌کند که در تشکیل و آبرسانی سد پوستی نقش مهمی دارد.

علائم خشکی پوست در زمستان

خشکی ناشی از آسیب به سد پوستی در طول زمستان می‌تواند منجر به موارد زیر شود:

  • قرمزی، در رنگ پوست روشن‌تر
  • پوسته‌پوسته‌شدن
  • زبری
  • ترک‌
  • خارش

بسیاری از افراد ممکن است چندین مورد از این علائم را همزمان تجربه کنند اما درمان مناسب می‌تواند شدت آن‌ها را کاهش دهد.

درمان خشکی پوست در زمستان

پوست خشک و آسیب‌دیده نیاز به تأمین رطوبت دارد. هنگام درمان پوست خشک، بهتر است یک رژیم مراقبت از پوست را تا حد امکان ساده نگه دارید. یک رژیم ساده از درگیری بیش از حد پوست با محصولات غیرضروری مانند تونرها، سرم‌ها و آرایش‌های سنگین جلوگیری می‌کند. استفاده از مرطوب‌کننده‌‌ها بهترین راه برای آبرسانی مجدد اپیدرم و جلوگیری از هدر‌رفتن آب پوست است. مرطوب کننده‌های ضخیم و چرب بدون عطر، معمولاً بهترین گزینه هستند. ژل‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌های نازک‌تر زمانی که فرد از آن‌ها روی پوست تحریک‌شده استفاده می‌کند، می‌توانند باعث ایجاد سوزش شوند. مرطوب‌کننده‌های حاوی نرم‌کننده‌ها، که شامل اسیدهای لینولئیک، لینولنیک و لوریک هستند، می‌توانند به صاف‌کردن سطح پوست کمک کنند. آن‌ها فضاهای بین سلول‌های پوست را که در آن رطوبت از دست رفته است، پر می‌کنند.

مرطوب‌کننده‌ها به جذب رطوبت پوست کمک می‌کنند. نمونه‌هایی از مرطوب‌کننده‌ها عبارتند از:

  • سرامیدها
  • اسید هیالورونیک
  • گلیسرین
  • سوربیتول

سایر مواد مانند لانولین، سیلیکون و روغن معدنی به حفظ رطوبت در پوست کمک می‌کنند. آنها همچنین یک سد محافظ برای کاهش آسیب ناشی از عوامل محیطی تشکیل می‌دهند. تمامی این موارد در مرطوب‌کننده‌های شرکت سیلانه سبز زیر نظر متخصصان مجرب استفاده می‌شوند. طبق گفته‌ی انجمن پوست آمریکا، استفاده از مرطوب‌کننده در اسرع وقت بعد از خشک‌کردن پوست پس از حمام بسیار مهم است. این روش تا جایی که ممکن است رطوبت را در بافت پوست حفظ می‌کند.

درمان خشکی پوست در زمستان با محصولات سیلانه سبز

شرکت سیلانه سبز با مدیریت مازن حریری

این هلدینگ با بیش از ۲۵ سال سابقه‌ی فعالیت، دارای ۱۱ برند تجاری است و هدف اصلی مازن حریری مدیر هلدینگ سیلانه سبز، معرفی سبک زندگی سالم و دسترسی آسان به مرغوب‌ترین محصولات بهداشتی است. سیلانه سبز بیش از 150 شرکت تابعه در تمامی استان‌های ایران دارد و یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان، واردکنندگان و توزیع‌کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه است.

جلوگیری از خشکی پوست در زمستان

هنگامی که فصل‌ها شروع به تغییر می‌کنند، پوست نیاز به تغییر بعضی عادات دارد. افراد می‌توانند با انجام اقدامات زیر از خشکی پوست زمستانی جلوگیری کنند:

تنظیم رژیم‌های مراقبت از پوست: پوست در هوای سردتر به درمان‌های متفاوتی نیاز دارد، ازجمله استفاده از مرطوب‌کننده‌ی محافظ بیشتر، کاهش استفاده از اسکراب‌های لایه‌بردار، ماسک‌های صورت و درمان‌های بخار که آسیب به سد پوستی را کاهش می‌دهد.

هیدراته‌ماندن: نوشیدن مقدار زیادی آب، به‌عنوان یک منبع قابل اعتماد، آبرسانی پوست را افزایش می‌دهد و به صاف‌ماندن آن کمک می‌کند. خوردن غذاها یا مصرف مکمل‌های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 یا امگا 6 نیز ممکن است کمک‌کننده باشد.

استفاده از مرطوب‌کننده‌ هوا: این دستگاه می‌تواند رطوبت را به هوا بازگرداند و به آبرسانی مجدد لایه‌ی بیرونی پوست کمک کند. از طرف دیگر، یک فرد می‌تواند یک کاسه آب را در بالای یک رادیاتور قرار دهد تا با افزایش گرما، بخار آب هوا را مرطوب کند.

محدودکردن زمان قرارگیری در معرض گرما: افراد می‌توانند این کار را با گرفتن حمام یا دوش ولرم به جای گرم و اجتناب از نشستن در مقابل آتش یا بخاری انجام دهند. گرمای بیش از حد، رطوبت حیاتی را از پوست دور می‌کند.

محافظت از پوست با لباس: بسیاری از افراد، خشکی پوست دست را نیز تجربه می‌کنند، به‌خصوص اکنون که شست‌وشوی منظم دست‌ها و ضدعفونی‌کردن آن‌ها رایج‌تر شده است. پوشیدن دستکش در دمای سرد و هنگام شستن ظروف نیز به جلوگیری از خشک‌شدن پوست کمک بسیاری می‌کنند.

کم‌کردن زمان حمام‌کردن: یک دوش طولانی با آب گرم، وقتی هوا سرد است، احساس خوبی دارد اما شستن بیش از حد، پوست شما را خشک می‌کند. گرمای آب، چربی موردنیاز پوست را از بین می‌برد. از طرفی آب گرم نیز پوست شما را خشک می‌کند. بنابراین بهتر است زمان دوش‌گرفتن خود (به‌خصوص با آب گرم) را در فصل زمستان کاهش دهید.

سخن پایانی:

هلدینگ سیلانه سبز با مدیریت مازن حریری و با داشتن کادری مجرب از محققان، متخصصان و پزشکان درجه‌یک، در حوزه‎‌ی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، پیشرو است. مازن حریری معتقد است که نیروی انسانی‌ این شرکت، مهم‌ترین دارایی آن بوده و تنها با همکاری تیمی، ارتباطات قوی و مطالبه‌ی افق‌های بالاتر  است که می‌توان به بهترین عملکرد دست پیدا کرد. این هلدینگ با برندهای آمبرلا، کامان و دافی، کرم‌های مرطوب‌کننده‌ی مناسب انواع پوست را تولید کرده که سلامت پوست شما را در فصل زمستان بیش از پیش تأمین می‌کنند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها