|
کدخبر: 278134

۷ دسر خوشمزه که باعث کاهش وزن شما خواهند شد

سبک زندگی ۷ دسر خوشمزه که باعث کاهش وزن شما خواهند شد

دسر و تغذیه سالم؟ ممکن است این دو واژه برای شما متناقص به نظر برسند. در بیشتر مواقع وقتی افراد به دسر فکر می‌کنند، مواد غذایی ناسالم به ذهنشان می‌رسد. بااین‌حال، این تصور همیشه تصور درستی نیست. درواقع، دسرهای مختلفی وجود دارند که نه‌‌تنها می‌توانند نیاز شما به شیرینی‌جات را رفع کنند، بلکه می‌توانند به شما در رسیدن به اهداف مرتبط با سلامتی کمک کنند. اگر می‌خواهید برنامه غذایی سالمی داشته باشید اما علاقه زیادی نیز به شیرینی‌جات دارید، لزومی ندارد که با دسر خداحافظی کنید. ما در این مطلب قصد داریم چند دسر بسیار خوشمزه را به شما معرفی کنیم که سالم هستند و حتی به شما در کاهش وزن کمک می‌کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید با این دسرها آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

  1. لقمه‌های انرژی

وقتی هوس خوراکی شیرین می‌کنید، می‌توانید لقمه‌های انرژی درست کنید. این لقمه‌ها دارای افزودنی‌های سیرکننده مختلف مانند شکلات تلخ، کره بادام‌زمینی غنی از منیزیم، جو سبوس‌دار، آجیل پر از فیبر و زردآلو یا خرما خشک خردشده بسیار مغذی هستند که می‌توانند هم به سیری شما کمک کنند و هم باعث تقویت سلامت جسمی شما شوند. بنابراین، در هنگام خرید انواع مواد غذایی مانند نشاسته ذرت، گندم و برنج، مواد غذایی لازم برای این دسر را نیز تهیه کنید. خوشبختانه، برخی از آن‌ها قیمت مناسبی دارند.

  1. شکلات تلخ

دسر-لاغری-2

شکلات تلخ سرشار از فیبر و چربی‌های سالم است که هر دو این مواد به شما کمک می‌کنند سیر شوید و احساس گرسنگی را کمتر تجربه کنید. هرچه درصد کاکائوی شکلات تلخ بیشتر باشد بهتر است، زیرا این بدین معناست که شکلات قند کمتری دارد و فیبر آن بیشتر است. برای تهیه یک دسر خوشمزه با شکلات تلخ می‌توانید چند تکه از شکلات تلخ را با کمی بادام یا ماست منجمد ترکیب کنید تا پروتئین این دسر را افزایش دهید.

  1. کیک لیوانی پروتئینی

برای تهیه این کیک لیوانی پروتئینی، چند ماده ساده مانند کره بادام زمینی، چیپس شکلات و موز له‌شده را در یک لیوان با هم مخلوط می‌کنید و سپس در مایکروویو قرار می‌دهید تا شیرینی شبیه به کیک شود. می‌توانید یک پیمانه پودر پروتئین را نیز به مخلوط اضافه کنید تا نه‌تنها بافتی کرکی در کیک ایجاد کنید، بلکه اثر سیرکننده آن را تقویت کنید.

  1. کوکی‌ها یا بستنی‌های دارای فیبر بالا

دسر-لاغری-3

دسرهایی که فیبر بالایی دارند هم هوس شما به شیرینی‌جات را رفع می‌کنند و هم اشتهای شما را کاهش می‌دهند. فیبر باعث تحریک هورمون‌های سیری می‌شوند. این هورمون‌ها با مغز شما صحبت می‌کنند و به آن اطلاع می‌دهند که غذا خورده‌اید. این موضوع، از نظر ذهنی به شما کمک می‌کند که متوجه شوید نیاز به ادامه غذا خوردن نیست.

برخی از این دسرها عبارت‌اند از ماست با انواع توت‌ها و کوکی‌های دارای فیبر بالا. می‌توانید به کوکی، گلاب دوآتیشه اصل خالص مانند گلاب ربیع را نیز اضافه کنید و طعمی سنتی به آن ببخشید. در هنگام خرید گلاب متوجه خواهید شد که انواع گلاب بسیار متنوع است و قیمت هر یک از آن‌ها نیز متفاوت است.

  1. میوه با خامه فرم‌گرفته یا ماست

برخی از دسرهایی که می‌توانند واقعا شما را راضی کنند عبارت‌اند از میوه‌های یخ‌زده (مانند انگور) با خامه فرم‌گرفته کم‌کالری و آجیل، کمی شکلات تلخ با مقداری بادام یا میوه تازه با ماست یونانی و کمی عسل. همه این دسرها دارای کربوهیدرات، پروتئین و کمی چربی هستند و نه‌تنها طعم بسیار خوبی دارند، بلکه می‌توانند احساس سیری را در شما ایجاد کنند.

اگر نمی‌دانید کدام میوه را انتخاب کنید، می‌توانید انواع توت‌ها را انتخاب کنید. توت‌ها میوه‌هایی عالی برای دسرها هستند و آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب نیز هستند. همچنین، می‌توانند به بهبود سطح قند خون و واکنش انسولین در بدن کمک کنند. از سوی دیگر، سرشار از فیبر هستند و به شما در سیری طولانی‌تر کمک می‌کنند.

  1. بستنی آووکادو

آووکادو همیشه برای تهیه دسر ماده غذایی بسیار خوبی است. این میوه نه‌تنها به شما کمک می‌کند که دسری مغذی و خامه‌ای را تهیه کنید، بلکه باعث ایجاد احساس سیری بلندمدت می‌شود. آووکادو سرشار از موادی مغذی مانند ویتامین‌های K، C، فولات، پتاسیم و منیزیم است. این دسری عالی برای کاهش وزن است و به‌راحتی می‌توانید ان را به موس یا بستنی تبدیل کنید.

  1. سیب پخته‌شده با آجیل

سیب حاوی فیبر و آجیل سرشار از چربی‌های سالم است. بنابراین، اگر می‌خواهید دسری خوشمزه و سالم را تهیه کنید که حتی به کاهش وزن شما کمک کند می‌توانید سیب پخته‌شده با آجیل مثل بادام زمینی یا گردو را در نظر بگیرید.

درنهایت، اگر قصد کاهش وزن دارید این بدین معنا نیست که باید خودتان را از خوردن دسرهای خوشمزه محروم کنید. با توجه به اینکه اخیرا برنامه‌های غذایی سالم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، دستورالعمل‌های بسیار خوبی برای تهیه دسرهای خوشمزه نیز ارائه شده‌اند که به شما کمک می‌کنند هم هوس خود به شیرینی‌جات را رفع کنید و هم به کاهش وزن ادامه دهید. در این مطلب با چند مورد از آن‌ها آشنا شدید که امیدواریم از تهیه و صرف آن‌ها لذت ببرید.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها