|
کدخبر: 277559

۱۰ ادویه که باید در آشپزخانه شما وجود داشته باشد

سبک زندگی ۱۰  ادویه که باید در آشپزخانه شما وجود داشته باشد

ادویه عضو جدا نشدنی غذاهای ایرانی است. بدون استفاده از ادویه قسمت اعظم طعم غذا از بین می‌رود و دیگر مزه خوبی را احساس نخواهیم کرد. غذاهایی بدون ادویه باب میل هیچ کس نیست. وجود ادویه‌ها در آشپزخانه هرکسی لازم است. آنها حس خوب غذاها هستند و لذت بیشتری به طعم غذا می‌بخشند. دنیای رنگی ادویه‌ها بسیار وسیع است و شما می‌توانید در هر اقلیم و خاکی نوع جدیدی از ادویه را کشف کنید. مهد ادویه هند است و انواع ادویه در این کشور یافت می‌شود. تعدادی از ادویه‌ها در سراسر جهان استفاده می‌شوند و از موارد ضروری برای طبخ غذا هستند. ما در اینجا ادویه‌های ضروری برای طعم بهتر غذا و خواص آنها را شرح خواهیم داد.

آویشن

ادویه-های-مورد-نیاز-2

یک ادویه خوش عطر که کاربردی مانند یک آنتیبیوتیک طبیعی برای بدن دارد. آویشن یک گیاه کوهی است که در مناطق مختلفی مانند مناطق کوهستانی استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، بوشهر، کرج، همدان، شیراز، هرمزگان و بسیاری دیگر از نقاط ایران می‌روید. عطر بی‌نظیر آویشن باعث می‌شود از آن به عنوان طعم دهنده اصلی بسیاری از غذاها استفاده شود. این گیاه در کوهستان‌ها و در فصل تابستان می‌روید و افراد محلی با چیدن و خشک کردن آن برای باقی سال آیشن ذخیره می‌کنند. این گیاه خود رو محل درآمد بسیاری از روستاییان است. آویشن طعم دهنده اصلی غذاهای فست فود مانند پیتزا و لازانیا است، و خرید انواع گیاه آویشن خشک یا کوهی به صورت آنلاین می‌تواند انتخاب راحت‌تری برای شما رقم بزند.

فلفل

ادویه-های-مورد-نیاز3

فلفل یک طعم دهنده عالی است که بسیاری از افراد عاشق طعم و تندی آن هستند. استفاده از فلفل به غذا طعم جدیدی می‌دهد. فلفل انواع مختلفی دارد و هر نوع خواص و طعم منحصربه فرد خود را دارد. فلفل سیاه، قرمز و سفید از محبوب‌ترین ادویه‌های غذا در سراسر جهان هستند که خواص ویژه‌ درمانی دارند. به عنوان مثال فلفل سفید که یک ادویه بومی هند است، حاوی ویتامین C، مس، کلسیوم، سلنیوم و روی است. این ادویه هندی در درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی و هورمنی موثر است. فلفل سفید در بهبود بیماری ویتیلیگو که یک بیماری خود ایمنی است و در آن رنگ دانه‌های پوستی از بین می‌روند موثر است.

پودر سیر

زمانی که وقتتان کم است و نیاز دارید که کمی سیر به هر چیزی که می‌پزید اضافه کنید، پودر سیر یک میانبر عالی است. در حالی که سیر تازه همیشه بهترین است، داشتن پودر سیر برای مواقعی که برای پخت غذا عجله دارید عالی است. از هر کدام از گیاهان و طعم دهنده‌های اضافه شده صرف نظر کنید. پودر سیر بوی گوشت و مرغ را می‌گیرد.

دارچین آسیاب شده

ضروری مطلق در پخت و پز. دارچین در غذاهای شیرین بیشتر برای مردم آشناست، اما در غذاهای خوش طعم نیز برای افزودن عمق و طعم رایج است. از دارچین در دسرها، نان‌ها، نوشیدنی‌ها، خورش‌ها و سس‌ها استفاده کنید. دارچین یک طعم دهنده عالی برای انواع برنج و غذاهای ایرانی است.

جوز هندی

بله، به جوز هندی نیاز دارید. جوز هندی تازه رنده شده طعم بسیار بیشتری نسبت به مواد از قبل آسیاب شده دارد. بعلاوه، از جوز هندی در دسرها، محصولات پخته شده، نوشیدنی ها و هر چیز خامه‌ای مانند آلفردو، سس‌های سفید اولیه، سوپ سیب زمینی و غیره استفاده کنید. همچنین اغلب به سبزیجات و غذاهای حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می‌شود.

زیره آسیاب شده

این در واقع میوه خشک گیاهی از خانواده جعفری است. زیره سبز هم به صورت دانه و هم به صورت آسیاب شده وجود دارد، اما تا حدی به دلیل راحتی استفاده آن، مدل آسیاب شده در این لیست قرار دارد. این ادویه معطر در غذاهای خاورمیانه و همچنین آسیایی و شمال آفریقا بسیار استفاده می‌شود.

پودر پیاز

پودر پیاز به همان دلیلی که پودر سیر در لیست قرار می‌گیرد مهم است. برای شب‌های شلوغ یا زمانی که در تنگنا هستید و نیاز دارید سرعت عمل بیشتری در طبخ غذا داشته باشید عالی است. از پودر پیاز در طعم دار کردن مرغ و گوشیت با مخلوط ادویه جات، تهیه انواع سس و بعضی غذاهای خورشتی استفاده کنید.

ریحان خشک شده

اگرچه ریحان خشک از نظر طعم شباهت کمی به ریحان تازه دارد، اما این گیاه خشک شده مهمی است که می‌توانید در کابینت ادویه خود داشته باشید. برای تهیه انواع سوپ و بعضی آش‌های محلی ریحان و پودر ریحان خشک شده یک ادویه عالی است. در فصل، توصیه می‌کنم تا حد امکان ریحان تازه را در دسترس داشته باشید.

پودر کاری

پودر کاری ترکیبی بی‌نظیر برای غذاهای مختلف است که از فواید بسیاری برخوردار است. ادویه و دانه، پودر کاری را می‌توان در موارد بسیاری از غذاها استفاده کنید. از آن در غذاهای پختنی، قارچ‌ها و مرغ‌های شکم پر استفاده کنید یا آن را روی پاپ کورن بپاشید.

پونه کوهی خشک شده

پونه کوهی از نظر طعم شبیه به ریحان و نعنا است اما حالت تند تری نسبت به این دو دارد و در آشپزی مدیترانه‌ای بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از پونه کوهی خشک شده در غذاهای یونانی، پیتزا، غذاهای گوشتی و سبزیجات استفاده می‌شود. پونه کوهی خشک طعمی کلاسیک و آرامش بخش دارد و برای دمنوش‌های گیاهی یک گیاه درمانی عالی است.

به عنوان یک قاعده کلی، تمام ادویه‌ها و گیاهان خشک شده باید در مکانی خنک و تاریک نگهداری شوند. بسیاری از مردم تمایل دارند ادویه ها را در نزدیکی یا بالای اجاق گاز خود به راحتی در حین پخت و پز نگهداری کنند. با این حال، حرارتی که از اجاق گاز و فر خارج می‌شود می‌تواند به ادویه‌ها آسیب برساند و قدرت آنها را کاهش دهد. علاوه بر این، بیشتر گیاهان خشک و ادویه جات پس از 6 ماه شروع به از دست دادن قدرت خود می‌کنند، اگرچه هنوز استفاده از آنها خوب است، فقط این را در نظر داشته باشید و در صورت نیاز، ادویه بیشتری به غذا اضافه کنید تا به طعم مورد نظر خود برسید.

نویسنده: سارااقبالی

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها