|
کدخبر: 274816

زندگی در ایتالیا بهتر است یا اسپانیا؟

افراد زیادی هستند که برای مهاجرت به دو کشور ایتالیا و اسپانیا مردد هستند و واقعاً نمی توانند تشخیص دهند کدام یک شرایط بهتری برای زندگی دارند؛ بنابراین در ادامه به مقایسه این دو کشور از لحاظ جغرافیایی، هزینه های زندگی، شرایط کاری و .... می پردازیم.

سبک زندگی زندگی در ایتالیا بهتر است یا اسپانیا؟

بخش شمالی ایتالیا دارای زمستان های سرد و تابستان های گرم و مرطوب است. بخش های مرکزی نیز آب و هوای معتدلی داشته و اختلاف دمای زیادی بین تابستان و زمستان وجود ندارد. اما بخش جنوبی دارای زمستان های نه چندان سرد و بهار و پاییز، مشابه تابستان بخش های دیگر ایتالیاست.

به دلیل اینکه اسپانیا کشور پهناوری است، آب و هوای آن در نواحی مختلف آن متفاوت است. مناطق شمالی آن دارای آب و هوای معتدل و مناطق جنوبی نیز گرم و خشک است. مناطق جنوبی، شرقی و ساحلی این کشور دارای آب و هوای مدیترانه ای بوده و برای گشت و گذار در طول سال مناسب هستند. دمای هوا در اسپانیا همیشه یک درجه بیشتر از اسپانیاست.

اگر تا به حال به این کشورها سفر نکرده اید، پیشنهاد می کنیم این سفر را با تور ایتالیا و اسپانیا تجربه کنید.

بهترین شهرهای زندگی در ایتالیا و اسپانیا

شواهد حاکی از آن است که شهر بولزانو واقع در شمال ایتالیا از لحاظ تجارت، میزان جرم و جنایت، سطح آموزش، خدمات بهداشتی و در کل کیفیت زندگی حرف اول را در این کشور می زند.

از اسپانیا به عنوان مرکز فرهنگی و از اسپانیا به عنوان مرکز بازرگانی این کشور یاد می شود. البته مادرید شرایط اقتصادی بهتری نسبت به بارسلونا دارد. برای زندگی ایرانیان نیز این دو شهر توصیه می شود.

شرایط کار و زندگی در ایتالیا و اسپانیا

در حال حاضر ایتالیا یک کشور صنعتی تراز اول است. از جمله این صنایع می توان ماشین آلات، خودروسازی، مواد غذایی، منسوجات، هواپیماسازی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. ناگفته نماند که نیمی از درآمد مردم این کشور صرف مالیات می شود.

از نکات مهم درباره کار در ایتالیا، می توان به تعادل کار و زندگی مردم این کشور اشاره کرد. مطابق با قوانین تأمین اجتماعی در این کشور، افراد پس از اشتغال، از حقوق، بیمه و مزایا برخوردار می شوند. اولین شغلی که برای مهاجرین به این کشور پیشنهاد می شود، پرستاری است. پرستاری که به زبان انگلیسی مسلط باشد و بتواند با کودکان آنان به انگلیسی صحبت کرده و کودکان دو زبانه شوند.

سفر-به-ایتالیا1

اسپانیا از لحاظ اقتصادی در رده چهاردهم دنیا قرار گرفته است. امروزه اسپانیا از لحاظ کار، امید به زندگی و بهداشت و درمان نسبت به گذشته پیشرفت های خوبی داشته است؛ به طوری که توانسته خود را در بین 10 کشور برتر دنیا از لحاظ کیفیت زندگی قرار دهد. اقتصاد اسپانیا بیشتر حول انجام امور خدماتی می چرخد. صنعت توریسم در بیشتر شهرهای این کشور به آن پرداخته شده است و پس از آن نیز صنعت و انرژی و مسکن و کشاورزی در رده های بعدی و در حال رشد هستند. با تور ایتالیا و اسپانیا میتوانید شرایط زندگی در این دو کشور را بهتر بررسی نمایید.

فرهنگ زندگی در ایتالیا و اسپانیا

خانواده در ایتالیا از جایگاه بالایی برخوردار است و زندگی خانوادگی اساس فرهنگ مردم این کشور است. مردم این کشور خیلی از اوقات را با هم می گذرانند و از سبک زندگی شاد و آرامی برخوردارند. در این کشور جشن ها و جشنواره های زیادی برگزار می شود که از جمله آن ها می توان به جشنواره‌های موسیقی تابستانی، دیسفیدا، کارناوال ونیز و ... اشاره کرد.

علاوه بر آب و هوای متنوع، فرهنگ آن نیز از تنوع زیادی برخوردار است. در این کشور نیز خانواده از جایگاه بالایی برخوردار است و مردم حتی با همسایگان خود نیز مانند خانواده خود رفتار می کنند. مردم اسپانیا معمولاً برای دیدن فلامینگوها می روند و در واقع جزئی از فرهنگ آنان محسوب می شود. در بیشتر نقاط این کشور نمایش های فلامینگویی برگزار می شود.

در کل خون گرمی از ویژگی های بارز مردم این دو کشور است و از لحاظ فرهنگی نزدیکی زیادی به ایران دارند. با تور ایتالیا و اسپانیا میتوانید به این کشور ها سفر کنید و خون گرمی مردم این دو کشور را مشاهده کنید.

سفر-به-ایتالیا2

تحصیل در ایتالیا و اسپانیا

در ایتالیا چون بورسیه استانی وجود دارد، تحصیل هزینه کمتری نسبت به اسپانیا دارد و پس از تحصیل، امکان اشتغال بیشتری وجود دارد. بورسیه های دولتی و دانشگاهی، تنوع بالای رشته تحصیلی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی و در کل هزینه پایین زندگی و تحصیل و سطح علمی بالای دانشگاه ها در این کشور موجب شده تا افراد زیادی از سراسر دنیا متفاضی ورود به این کشور باشند.

دانشگاه های این کشور رتبه بالایی در بین دانشگاه های دنیا داشته و نسبت به آمریکا و کانادا، هزینه های تحصیلی مناسب تری دارند. دانشگاه های مدرن این کشور در کنار دانشگاه های تاریخی آن گزینه های مناسبی برای تحصیل دانشجویان محسوب می شوند.

این دو کشور از سیستم آموزشی باکیفیتی برخوردار بوده و از بین دانشگاه های خود، دانشگاه های تراز اول نیز دارند و با توجه به اینکه شرایط ایده آلی برای زندگی دارند، این موضوع باعث شده تا انتخاب یکی از این دو کشور به عنوان مقصد تحصیلی کمی سخت شود. با سفر با تور ایتالیا و اسپانیا میتوانید مراکز آموزشی این دو کشور را بررسی کنید و سپس تصمیم گیری نمایید.

غذای معروف اسپانیا و ایتالیا

می توان گفت تمام مردم ایتالیا دوست دار پاستا و پیتزا هستند. ایتالیا از لحاظ تجارت آشپزی، مقر اصلی در دنیا محسوب می شود. تقریبا در تمام غذاهای ایتالیایی از گوجه فرنگی، برگ ریحان، پونه کوهی، پنیر پارمزان وجود دارند.

در غذاهای اسپانیایی از انواع سبزیجات، حبوبات، تخمه آفتابگردان، روغن زیتون، انواع گوشت و .... یافت می شود. همچنین انواع پینجو یا تاپاس به عنوان میان وعده دارند. از غذاهای معروف اسپانیایی می توان به آلبوندیگا، میگو و حلقه‌های کالاماری سرخ شده اشاره کرد.

از این دو کشور به عنوان بهشت غذا یاد می شود؛ با اینکه غذاهای متفاوتی دارند اما از نظر خوشمزگی می توان گفت هم رده هستند. به هنگام سفر با تور ایتالیا و اسپانیا، توصیه می کنیم حتماً این غذاها را امتحان کنید.

سخن پایانی

با اندکی مقاسیه بین این دو کشور، تا حدودی متوجه می شویم که کدام یک با شرایط ما سازگارتر است، اما اگر قصد شما از سفر به این کشور برای صرفاً تفریح است و می خواهید از تمام زیبایی های این دو کشور لذت ببرید، می توانید این کار را با تور ایتالیا و اسپانیا تجربه کرده و از بابت رزرو هتل و بلیط و موارد دیگر نگرانی نداشته باشید و در طول سفر فقط لذت ببرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها