|
کدخبر: 269277

چرا چرخ خیاطی ژانومه 802 ژاپن محبوب است؟

چرخ خیاطی ژانومه 802 یکی از معروف ترین چرخ های خیاطی های ژاپنی در بازار ایران و جهان است. تقریبا هرکسی که سر و کارش به خیاطی افتاده، حداقل یکبار نام این چرخ خیاطی را شنیده است.

ژانومه یک شرکت ژاپنی است که همه ویژگی هایی که از یک برند ژاپنی طلب می کنید را دارد. چرخ خیاطی ژانومه 802 ژاپن به خاطر سادگی در طراحی و کیفیت فوق العاده خوبی که دارد توانسته خودش را به عنوان یکی از بهترین چرخ خیاطی های بازار جا بیندازد.

چرخ-خیاطی

قابلیت های ژانومه  ژاپن802

چرخ خیاطی ژانومه 802 ژاپنی کیفیت ساخت و بدنه بسیار خوبی دارد. مقاوت بسیار بالا بدنه و موتور قدرتمند بارزترین قابلیت های این چرخ خیاطی در بخش عملکرد هستند. این چرخ خیاطی جزو چرخ خیاطی های مکانیکی است که قابلیت های دوخت فراوان دارد. ژانومه 802 می تواند راسته دوزی کند و هفت/هشت دوزی را نیر به خوبی با عرض 7 میلیمتر برای شما انجام دهد.

علاوه بر اینها، ژانومه 802 ژاپنی می تواند دکمه دوزی کرده و دوخت های طرح دار و گلدوزی نیز انجام دهد. این چرخ خیاطی 24 ژتون برای گلدوزی دارد که هر کدام  از طرح دوخت متفاوتی برخوردارند.

استحکام و کیفیت بالای قطعات این چرخ خیاطی باعث شده تا عملا نتوانید هیچ کاربری را پیدا کنید که از ژانومه 802 ناراضی باشد! ساختار ساده این چرخ خیاطی باعث می شود تا اگر کمی خیاطی بلد باشید، بتوانید عملا تمام نیازهای خیاطی خود را باچرخ خیاطی ژانومه 802 برطرف کنید. این چرخ خیاطی فوق العاده می تواند همه جور لباس برای شما بدوزد و شما را از چرخ های دیگر بی نیاز کند.

چرا چرخ خیاطی ژانومه 802 اینقدر محبوب است؟

وقتی جنسی خوب است، چرا نباید محبوب باشد؟ چرخ خیاطی ژانومه 802 سال های سال است که حضور موفقی در بازار داشته است. وقتی یک محصول می تواند تا چندین سال هنوز به بهترین شکل و شیوه به کار خود ادامه دهد، طبیعی است که محبوبیت زیادی داشته باشد.

چرخ خیاطی Janome 802 ژاپن یک چرخ خیاطی مکانیکی است. یعنی دارای بردهای الکترونیکی و دکمه های لمسی و لوازم جانبی جدید نیست. کافی است دو شاخه این چرخ خیاطی را به برق وصل کنید تا هیولای شما آماده به کار باشد. با وجود مکانیکی بودن، ژانومه 802 یک چرخ خیاطی تمام اتوماتیک و خودکار نیز هست.

طراحی اصولی ساختار و استفاده از قطعات مکانیکی تمام آهنی و همچنین عدم وابستگی به قطعات خاصی مانند کیت الکترونیکی، باعث شده تا ژانومه در عین کارایی بسیار زیاد، ساختار بسیار ساده ای هم داشته باشد. ویژگی که موجب شده تا ژانومه 802 به سادگی قابل تعمیر باشد.

امروزه آنقدر این چرخ خیاطی در ایران رواج پیدا کرده که تمام قطعات آن را به سادگی می توانید پیدا کنید. همچنین تعمیرکاران اغلب به سادگی می توانند عیب های این دستگاه را پیدا کرده و در مدت کوتاهی دوباره آن را تعمیر نمایند. از طرف دیگر قیمت قطعات این چرخ خیاطی هم به واسطه زیاد بودن در بازار، کاملا مناسب است.

چرخ-خیاطی 1

قیمت چرخ خیاطی ژانومه 802 ژاپن

چرخ خیاطی ژانومه مدل 802 جزو چرخ خیاطی های گرانقیمت است. اما چرا با وجود اینکه این چرخ خیاطی یکی از مدل های بسیار قدیمی است، هنوز هم جزو رده گرانقیمت ها به شمار می رود؟

اول از همه باید دقت داشته باشید که 802 یکی از مدل های قدیمی ژانومه است که دیگر تولید نمی شود. با این وجود هنوز هم به خوبی کار می کند. به همین خاطر تعداد محدودی از آن در جهان وجود دارد و این موضوع در کنار کیفیت کارش، باعث شده تا قیمتش بالا برود.

از طرف دیگر محبوبیت بسیار زیاد این چرخ خیاطی نیز تقاضای بازار را بالا برده و به گرانی آن دامن زده است. همچنین در دسترس بودن قطعات، تعمیرپذیری آسان، طول عمر بالا و کارایی های گسترده، باعث شده وقتی ژانومه 802 را خریداری می کنید، یک عمر بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. پس وقتی دستگاهی چنین طول عمری دارد و می تواند تمام نیازهای خیاطی شما را پاسخگو باشد، طبیعی است که کمی از مدل های همرده خود گرانتر باشد.

جنس بدنه ژانومه 802

بدنه و قطعات چرخ خیاطی ژانومه 802 را با ترکیب آلیاژ آهن و کربن ساخته اند. همین موضوع باعث شده تا مدل 802 یکی از مقاوم ترین بدنه ها را در بین تمام مدل های چرخ خیاطی قدیمی و جدید داشته باشد. علاوه بر بدنه، قطعات این چرخ خیاطی هم همگی از همان ترکیب آلیاژی آهن و کربن ساخته شده اند. اتفاقی که باعث شده تا درون و بیرون این چرخ خیاطی فوق العاده بسیار قدرتمند و مستحکم باشد.

تولید قطعات این چرخ با آلیاژهای فلزی اما باعث بروز یک ایراد هم شده است. آنهم اینکه مدل 802 وزن زیادی دارد، که به صورت میانگین به حدود 10 کیلوگرم می رسد. این وزن برای یک چرخ خیاطی خانگی که گلدوزی هم می کند کمی سنگین است. بدنه این چرخ خیاطی 37 سانتیمتر طول و 17 سانتیمتر عرضو 20 سانتیمتر ارتفاع دارد.

چرخ-خیاطی 12

قطعات داخلی چرخ ژانومه ژاپن مدل 802

این چرخ خیاطی می تواند از 24 طرح دوخت مختلف پشتیانی کند. طرح های دوخت در این چرخ خیاطی به شکل جالبی با ژتون های مختلف طراحی شده است. شما می توانید یکی از 24 ژتون دوخت را از کیت مخصوص این چرخ انتخاب کرده و با قرار دادن آن داخل دستگاه، برنامه و الگوی دوخت جدیدی به آن بدهید.

ژانومه 802 جادکمه هم می دوزد و این کار را به صورت چهار مرحله ای انجام می دهد. عرض دوخت آن می تواند تا 7 میلیمتر قابل تنظیم باشد و همچنین می تواند تا 7 میلیمتر هم با استفاده از سوزن های یک یا چهار میلیمتری، طول دوخت داشته باشد.

قاب ماکوی 802 از نوع تمام دور است که عملکرد بهتری از قاب ماکوی های نیم دور کمپلتی دارد. یکی از مزیت های اصلی ماکوی تمام دور این است که پرتابل یا قابل حمل است. قابل حمل بودن این ماکو باعث شده تا کاربر بتواند در صورت نیاز آن را کاملا از جای خود در آورد. موضوعی که موجب آسان تر شدن تعمیرات دستگاه و برطرف کردن مشکلاتی مانند پیچیدن نخ زیر ماکو است.

ژانومه سفارش ایران بخریم یا استوک؟

به دلیل استقبال زیاد خیاطان ایرانی از چرخ خیاطی ژانومه 802 ژاپن، این چرخ خیاطی در بازار ایران زیاد پیدا می شود. اما شما می توانید به دو شکل چرخ ژانومه مدل 802 را در ایران پیدا کنید. این چرخ ها یا استوک اورجینال ژاپن هستند، یا به سفارش ایران توسط نمایندگی ژانومه تولید شده اند.

گرچه هر دو این مدل ها اورجینال و اصلی هستند اما اغلب مردم اعتماد بیشتری به مدل های ژاپنی دارند. مخصوصا که این چرخ ها قدیمی هستند و به همین دلیل استوک های خارجی باکیفیت آن مقبولیت بیشتری بین مردم دارند.

گرچه هردو مدل وارداتی یا سفارشی این چرخ خیاطی جنس اصلی و از یک کارخانه مشابه هستند، اما تفاوت های جزئی با همدیگر دارند. برای اینکه بفهمید چرخ خیاطی ژانومه استوک خارجی است، یا سفارش ایران، باید به دو نکته توجه داشته باشید:

 

 

چرخ-خیاطی 3

  • ژانومه 802 استوک ژاپنی دارای یک کلید تنظیم سرعت در قسمت پشت دینام خود است که می تواند سرعت دوخت را کنترل کند. مدل های سفارش ایران از این کلید بی بهره اند.
  • سوکت برق ژانومه 802 استوک ژاپنی مطابق با درگاه های اتصال برقی ژاپن طراحی شده، و به همین خطر یک زائده مثلی کوچک روی خود دارد. در حالی که دستگاه های سفارش ایران این زائده را ندارند.

کارایی های ژانومه 802

ژانومه 802 همه نیازهای خیاطی شما را برطرف می کند. این یک ادعای واقعی است. حتی اگر بخواهید برزنت هم بدوزید، ژانومه مدل 802 کار شما را به خوبی راه می اندازد. این چرخ خیاطی شگفت انگیز می تواند انواع دوخت از قبیل ژرسه دوزی، پس دوزی، ساک دوزی، دوخت زنجیره ای، گلدوزی، جادکمه دوزی و غیره را به خوبی برای شما انجام دهد. همچنین 24 ژتون برنامه دوخت این چرخ باعث شده تا بتواند از مهمترین الگوی های دوخت پشتیبانی کند.

این چرخ خیاطی علاوه بر اینها می تواند طول و عرض دوخت را هم تنظیم کند. همچنین می تواند سوزن را عقب و جلو ببرد.

یکی از شاخص ترین قابلیت های عملکردی این دستگاه این است که می تواند از سوزن های دوقلو استفاده کند و کشش نخ زیر و رو را تنظیم نماید.

خرید چرخ خیاطی ژانومه 802

شما عزیزان می توانید جهت خرید مطمئن و آسان با شرکت 20بافت تماس حاصل نموده و چرخ خیاطی ژانومه 802 را به صورت آنلاین و حضوری خریداری نمایید. شرکت 20بافت چرخ خیاطی ژانومه 802 را با 3 سال گارانتی طلایی بدون قید و شرط و همچنین گارانتی تعویض به خریداران عزیز تقدیم می نماید

جمع بندی

هنوز خیلی ها هستند که باور دارند بهترین چرخ خیاطی اختراع شده در طول تاریخ، چرخ خیاطی ژانومه 802 است. این چرخ خیاطی در نقطه ای از تعادل ایستاده که می تواند همه کاری را برای شما انجام دهد و در عین حال هیچوقت خراب نشود. اگر هم خراب شد به سادگی قابل تعمیر باشد. طبیعی است، چرخ خیاطی که می تواند تا 200 سال کل نیازهای خیاطی یک خاندان را پاسخگو باشد، یک چرخ خیاطی بسیار محبوب و البته کمی گران قیمت باشد. چرخ خیاطی ژانومه مدل 802 گرچه قدیمی است، اما هنوز هم در صدر جدول چرخ های خیاطی خانگی قرار دارد.

نویسنده: رپورتاژ
  • محمد مهدی ارسالی در

    تفاوت چرخ خیاطی ژانومه 802 و 802A در چی هست؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها