|
کدخبر: 264204

املاک عمارت سازه تهران دشت / خرید زمین در تهران دشت

نمکلان کجاست. خرید ویلا در نمکلان امروزه عده زیادی مایل به بازدید از جاذبه ‌های طبیعی اطراف تهران هستند. این مکان‌ ها از زمان های قدیم تا کنون مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌ اند و بسیاری از افراد برای سرگرمی و فراغت به این مکان‌ ها سفر می کنند.

یکی از این مناطق بسیار دیدنی، نمکلان کرج است که عمارت سازه به عنوان قدیمی ترین و معتبر ترین مجموعه مشاور املاک در تهراندشت و سرخاب،

 در ادابه به معرفی آن می پردازد؛ با ما همراه باشید.

با روستای نمکلان کرج آشنا شوید

 یکی از مناطق بسیار خوش آب و هوا در اطراف تهران، نمکلان است؛ نام این منطقه (Namkalan( بر گرفته شده از دو واژه ی نم و کلان است که دلیل این نام گذاری رطوبت مناسب هوا است. هر کس برای اولین بار نام نمکلان را می شنود، کنجکاو می شود که این ده در کجا قرار دارد. نمکلان در استان البرز و در حوالی سرخاب واقع شده است.  

این منطقه، بخشی از دهستان سعید آباد است که از توابع شهرستان ساوجبلاغ می باشد. اگر مسافران بخواهند از تهران به سمت نمکلان حرکت کنند، باید از اتوبان تهران - کرج خود را به ساوجبلاغ رسانده و بعد از عبور از سعید آباد یا سرخاب به نمکلان برسند.

اصله تهران تا نمکلان چیزی حدود هشتاد کیلومتر است و بدین ترتیب اگر مسافران بخواهند از کرج به نمکلان بروند، می توانند سه مسیر انتخاب کنند که طولانی ترین مسیر از نظر زمانی چهل و شش دقیقه است.

نمکلان-کرج
دسترسی به روستای تفریحی و گردشگری نمکلان کرج

 

 

نمکلان-کرج

مجاورت نمکلان کرج با سایر مناطق و روستا ها

 

نمکلان کرج از سمت شمال با دو روستای ایقربلاغ و نوکند همسایه است و در جنوب این روستا، آران و حاجی آباد قرار دارد. روستای مورد نظر از سمت شرق با سرخاب و سعید آباد و از غرب با قنبر آباد، قره قباد و حاجی بیک همسایه است. تمامی مناطق و روستا های بیان شده از نقاط گردشگری و پر رفت و آمد حوالی تهران محسوب می شوند و نمکلان از این قاعده مستثنا نمی باشد.

این منطقه در کنار تهراندشت محبوبیت بالایی دارد و ویلا تهراندشت از اهمیت بالایی برخوردار است.

آب و هوای نمکلان چگونه است؟

نمکلان آب و هوایی بی نظیر دارد که زمینه ها را برای کشاورزی، خرید ویلا و گذراندن تعطیلات فراهم می نماید. این منطقه تابستان های معتدل و زمستان های نسبتا سرد دارد و به دلیل قرار گرفتن در کنار رشته کوه های البرز، منطقه ای باد خیز است و از این رو،  مناسب ترین فصل برای کشاورزی و گذراندن اوقات فراغت در نمکلان، شش ماه اول سال یعنی فصل های بهار و تابستان می باشد.

نمکلان-کرج 1

 به سبب آب و هوای دلچسب و بکر نمکلان، بسیاری به دنبال خرید و اجاره ویلا تفریحی در این روستا هستند.

  • آب و هوای نمکلان در فصل بهار   

اگر می‌ خواهید در فصل بهار به نمکلان تهراندشت سفر کنید باید لباس‌‌ هایی مانند بارانی و کلاه همراه خود داشته باشید چرا که این منطقه در بارش های بهاری سابقه دار است و تا اواخر خرداد ماه سرمای زمستانی در این منطقه احساس می شود؛ در اواخر فصل بهار و در نزدیکی تابستان، سرمای حاکم بر این منطقه جای خود را به هوای معتدل می‌دهد. در صورت تمایل به اجاره ویلا در نمکلان کرج از طریق مراجعه به وبسایت مجموعه عمارت سازه، با مشاوران ما در تماس باشید.

  • آب و هوای نمکلان در فصل تابستان  

به دلیل قرار گرفتن نمکلان در فصل تابستان، در معرض تابش مستقیم نور خورشید، می توان این گونه بیان داشت که این منطقه در فصل تابستان گرم است، اما وجود گیاهان و درختان تنومند علاوه بر کاهش آلاینده های سنگین هوا و کمک به پیشگیری از آلودگی هوا، باعث کاهش گرمای هوا می شود و آب و هوایی مناسب برای تفریح به وجود می آید.

  • آب و هوای نمکلان در فصل پاییز و زمستان 

آب و هوای فصل پاییز در این روستا نیز کمی شبیه به آب و هوای فصل بهار است و این بدان معناست که وجود سرمای زمستانی و بارش های غیر منتظره دور از انتظار نیست؛ با این تفاوت که در فصل پاییز شاهد ریزش برگ درختان و ایجاد مناظر زیبا و دلنشین ترکیب رنگ ها هستیم.

و اما در مورد آب و هوای زمستانی نمکلان کرج می توان اینگونه گفت که اگر علاقه مند به برف بازی هستید، حتما از زمستان‌ های نمکلان دیدن کنید؛ چرا که نمکلان در زمستان بارش برف نسبتا زیادی دارد و کم بودن آلودگی هوا به نسبت شهر های پر جمعیت، به سفید پوش ماندن مناظر این روستا کمک می کند.

معرفی مزایای روستای نمکلان کرج

همان طور که پیش تر هم به این موضوع اشاره شد، روستای نمکلان آب و هوای بی ‌نظیری دارد و همین موضوع باعث شده تا امروزه بسیاری از افراد به دنبال خرید ویلا در این روستا باشند. علاوه بر اینکه نمکلان آب و هوای بی نظیری دارد که در واقع بزرگ ترین مزیت آن محسوب می شود، جمعیت کمی دارد که آرامش و سکون خاصی برای گردشگران و مسافران به ارمغان می آورد.

معرفی معایب روستای نمکلان کرج

امروزه ویلا نمکلان کرج منطقه ای خوش آب و هواست و در محدوده ساوجبلاغ و کردان قرار دارد، اما با این وجود خاک آن به اندازه تهراندشت و سرخاب حاصل خیز نیست و کشاورزی در آن مثل تهراندشت، بدون محدودیت امکان ندارد. البته محصولاتی خاص در این منطقه قابل کشت و پرورش اند اما همین محدودیت باعث قیمت پایین ویلا در این منطقه شده است.

نمکلان-کرج 2

با وجود اینکه نمکلان از خاک حاصلخیز و مرغوب بی بهره ست اما از نظر پوشش گیاهی غنی محسوب می شود.

سوالات متداول

آیا نمکلان کرج برای سرمایه گذاری مناسب است؟ شایان ذکر است که روستای نمکلان کرج که در حوالی استان های تهران و البرز واقع شده است، به نسبت سایر مناطق مجاور همچون کردان، تهراندشت و سهیلیه از سطح پایین تری برخوردار است و همین مسئله سبب شده قیمت ملک کمتر باشد و طالبان خرید ملک نیز معدود باشند.

با وجود تمام تفاسیر بیان شده، به نظر می رسد نمکلان به تازگی مورد توجه قرار گرفته و در حال پیشرفت باشد و این پیشرفت افزایش قیمت ملک در منطقه را به دنبال خواهد داشت و به علاوه، ترغیب سرمایه گذاران و سرمایه داران به خرید ملک در این منطقه را منجر خواهد شد.

در کل اگر تمایل به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در مناطق رو به رشد همچون نمکلان هستید، پیش از هر چیز باید از وضعیت املاک منطقه آگاه شوید؛ برای مثال نمکلان به اندازه تهراندشت برای کشاورزی محبوبیت ندارد و منفعت در سرمایه گذاری بر زمین های کشاورزی نمکلان پیشنهاد منطقی نیست. اما خرید و اجاره ویلا های تفریحی می تواند توصیه یک تیم مشاور املاک همچون عمارت سازه به سرمایه داران و سرمایه گذاران باشد.

سخن پایانی

. در صورت تمایل به برقراری ارتباط با مشاورین این مجموعه با شماره های ۰۹۱۲۰۲۶۷۱۰۶ و ۰۹۳۵۴۶۱۰۳۷۷ تماس حاصل نمایید و با مراجعه غیر حضوری به سایت مجموعه با آدرس www.emaratsaze.ir  و مراجعه حضوری به آدرس هشتگرد، سرخاب، روستای قاسم آباد، نبش خیابان درختی، ساختمان عمارت، از خدمات مجموعه بهره مند شوید. از همراهی شما سپاسگذاریم!

ما در مجموعه عمارت سازه، در این مطلب سعی کردیم به شرح روستای گردشگری نمکلان واقع در حوالی کرج، چگونگی دسترسی به منطقه، مزایا و معایب و آب و هوای آن در فصول مختلف سال بپردازیم؛ مجموعه عمارت سازه از قدیمی ترین و مجرب ترین مجموعه ها در زمینه مشاوره املاک است که در زمینه تحقق حفظ حقوق قانونی افراد در عین ارائه بهترین فایل ها و گزینه های ملکی، با مشاورین حقوقی و افراد دارای تخصص و تبحر همکاری می نماید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر