|
کدخبر: 258248

چگونه در زندگی پیشرفت کنیم؟

امروزه سرعت زندگی بیشتر از آن است که بتوانید پابه‌پای آن پیش بروید. بااین‌حال اگر بدانید چگونه در زندگی پیشرفت کنید، سریع‌تر موفق می‌شوید.

سبک زندگی چگونه در زندگی پیشرفت کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید، معیار سنجش پیشرفت افراد کسب موفقیت‌های فردی است. به همین دلیل برای طی ر این مسیر باید مهارت‌های فردی خود را توسعه دهید. یادگیری این مهارت‌ها به شما کمک می‌کند تا با توانایی بیشتری از پس چالش‌های زندگی بر بیایید و پیشرفت را به معنای واقعی تجربه کنید.

۶ راه برای پیشرفت در زندگی

اهداف هر فرد در زندگی متفاوت است و هرکسی نوعی از موفقیت را پیشرفت قلمداد می‌کند. کتاب همه چیز را تغییر بده، به شما ثابت می‌کند که خیلی از شکست‌هایتان به دلیل نداشتن اراده نیست. تک‌تک رفتارهای ما، بدون اینکه حتی خودمان بدانیم، تحت‌تأثیر محیط  اطرافمان قرار می‌گیرد. ویژگی‌های شما به‌عنوان یک انسان دراصل ویژگی‌های اجتماعی است که با آن  ارتباط دارید؛ تا جایی که گاهی قوانین جهانی که در آن زندگی می‌کنید،  باعث می‌شود زمین بخورید. آشنایی با 6 راه پیشرفت در زندگی به شما می‌آموزد تا از زاویه دیگری به مسائل نگاه کنید و شرایط را به نفع خود تغییر دهید.

۱ - وظایف بزرگ را به چند وظیفه کوچک تبدیل کنید

خواندن یک کتاب ۱۰۰ صفحه‌ای به ‌سختیِ شروع کردن یک کتاب ۱۰۰۰ صفحه‌ای نیست. شما می‌توانید این کتاب را به ۱۰ قسمت ۱۰۰ صفحه‌ای تقسیم کنید و  از خواندن کتاب خود لذت ببرید. این استراتژی را می‌توانید برای مسئولیت‌های دیگرتان نیز به کار ببرید. وظایف پیچیده را به چند وظیفه کوچک تقسیم کنید تا به‌راحتی از پس آن‌ها بر بیایید. این کار مدیریت و کنترل وظایف را آسان‌تر می‌کند. شما با درصد خطای کمتری مواجه می‌شوید و سریع‌تر به اهدافتان می‌رسید.

۲ - زمان خود را مدیریت کنید

پیشرفت-در-زندگی-2

افراد می‌خواهند بدانند توسعه فردی چیست؟ اما حاضر نیستند قدم‌هایی در این زمینه بردارند. شما اگر افسار زمان خود را در دست نگیرید، خیلی زود در برابر سرعت گذر زمان سر خم می‌کنید. یک جدول زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه برای وظایف خود تهیه کنید. این کار را آن‌قدر ادامه دهید که به نوشتن این جدولِ زمانی عادت کنید. در پایان روز نیز می‌توانید در دفتر خود یادداشت کنید که چه کارهایی را به اتمام رسانده‌اید یا وقتتان را صرف چه کارهای دیگری کرده‌اید. نوشتن این جدول کمک می‌کند که عادت‌های زندگی خود رادر نوشته‌هایتان مشاهده کنید و در هر قسمت که بتوانید تغییراتی ایجاد کنید.

۳ - میزان پیشرفت خود را بسنجید

در انتهای یک مسیر اشتباه، کاری جز دورزدن مسیر نمی‌توان انجام داد. اگر یادتان باشد مادربزرگ‌هایمان یک لباس بافتنی را  به دلیل یک گره اشتباه از اول تا آخر باز می‌کردند. شما که نمی‌خواهید دوباره به اول راه برگردید؟ این کار زمان زیادی از شما می‌گیرد و مسیر پیشرفت شما را کند می‌کند. یک ارزیابی سریع در طول مسیر به شما کمک می‌کند تا مشکل کار را در زمان درست حل کنید. آیا برنامه‌ریزی شما تا الان درست بوده است؟ آیا نتایج موردنظر خود را گرفته‌اید یا باید برنامه را تغییر دهید؟ گاهی سنجیدن میزان پیشرفت در طول مسیر به شما انگیزه بیشتری برای ادامه دادن می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، ردیابی پیشرفت به شما کمک می‌کند که پیشرفت کنید. اگر ذهنیت، انگیزه و روش‌های کنونی‌تان چندان کارساز نیستند و در مسیر هدفتان احساس خلأ می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که خلاصه کتاب بی حد و مرز نوشته جیم کوییک را در بوکاپو مطالعه کنید یا بشنوید.

۴ - مسئولیت پذیری را تمرین کنید

پیشرفت-در-زندگی-۳

داشتن احساس مسئولیت پذیری برای به اتمام رساندن برنامه‌ریزی‌ها و رسیدن به اهداف ضروری است. بدون این احساس ممکن است در انتها فقط وقت ارزشمند خود را هدر داده باشید. مسئولیت پذیری به رشد شما کمک می‌کند و به شما انگیزه می‌دهد تا بر اهداف خود بیشتر متمرکز بمانید. عدم وجود این احساس حتی شما را نسبت به نتایج و پیشرفت مسیر نیز بی‌تفاوت می‌کند. معمولاً بی‌مسئولیتی فقط محدود به درست انجام‌دادن کار‌ها نمی‌شود و در دیگر جنبه‌های زندگی نیز فرد را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

۵ - باتوجه‌به ارزش‌های خود تصمیم‌گیری کنید

احساس رضایت واقعی زمانی در زندگی شما خودش را نشان می‌دهد که با ارزش‌های شما هم‌سو باشد. حتماً افرادی را دیده‌اید که به موفقیت‌های چشمگیری دست می‌یابند، اما در درونشان احساس رضایت نمی‌کنند. ارزش‌های خود را بشناسید و باتوجه‌به آنها دست به انتخاب اهداف خود بزنید. در این شرایط نه‌تنها انگیزه بیشتری برای پیگیری پیشرفت خود پیدا می‌کنید، بلکه رسیدن به هدف نیز به شما احساس رضایت دلچسبی می‌دهد.

۶ - موفقیت را تجسم کنید

سخنرانان انگیزشی زیاد به استفاده از این تکنیک باور دارند. آنها تجسم کردن را یک راه دستیابی به خواسته‌های انسان می‌دانند. خود را در حال رسیدن به اهداف تصور کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های ذهن‌آگاهی در صبح و شب انجام دهید. این تمرین‌ها باور شما را نسبت به هدف افزایش می‌دهند و به شما انگیزه می‌دهند تا روز بعد را پرانرژی‌تر شروع کنید. شاید بهتر است اهداف خود را روی کاغذ بنویسید و همیشه جلوی چشمتان بگذارید. این کار بهترین روش برای یادآوری چیز‌هایی است که همیشه می‌خواستید در زندگی داشته باشید.

جمع بندی

افراد موفق شانسی موفق نشده‌اند. سال‌ها فداکاری، سخت‌کوشی و اشتیاق در پشت موفقیت‌ها و پیشرفت‌های چشمگیر آنها وجود دارد. شما هم می‌توانید این موفقیت‌ها را کسب کنید، اگر زندگی خود را در جهت رسیدن به اهداف خود تنظیم کنید. زمان خود را به دست بگیرید و با برنامه ریزی پیش بروید. خواهید دید که کم‌کم پیشرفت‌های چشمگیری در مسیر زندگیتان نمایان می‌شود.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر